19 December 2015, 21:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 December 2015, 22:32 door Marc1970.)
En toch vind Volvo dat er maar een haar speling op mag zitten, en zij hebben de boel in elkaar gezet. Het lager drukt helemaal niks naar binnen of naar buiten, het lager wordt in elkaar gedrukt door de constructie.
Aha, het andere conische lager zit in de diff behuizing, het geheel heet semi-floating: http://engineeringbookworld.blogspot.nl/...ating.html
Maar dat binnenste lager doet niks voor de opsluiting van het buitenste lager zie ik nu (de steekas schuift er 'vrij' in). Het buitenste lager is opgesloten tussen krimpring, de steekas, de asbehuizing en de remankerplaat. Het was volgens mij niet echt nodig hier een conisch lager te gebruiken, maar die zijn wel sterker/duurzamer dan kogellagers.
Aha, het andere conische lager zit in de diff behuizing, het geheel heet semi-floating: http://engineeringbookworld.blogspot.nl/...ating.html
Maar dat binnenste lager doet niks voor de opsluiting van het buitenste lager zie ik nu (de steekas schuift er 'vrij' in). Het buitenste lager is opgesloten tussen krimpring, de steekas, de asbehuizing en de remankerplaat. Het was volgens mij niet echt nodig hier een conisch lager te gebruiken, maar die zijn wel sterker/duurzamer dan kogellagers.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969