8 April 2015, 21:41
Van de week had ik de voorwielen van de grond van de 144 ('72).
Het viel me op dat de uitgaande as van het stuurhuis (pitmanas?) een beetje op en neer beweegt bij het naar links en rechts sturen. Dus naar boven en beneden.
Je hoort dan ook een 'klonk' of 'knoek' of 'knak', die je ook hoort als je een wiel heen en weer beweegt (handen aan de zijkanten).
Is deze speling te stellen met de moer op het stuurhuis?
Ergens op het Vkv-forum las ik dat dit komt door speling tussen de hoofdas en de stelschroefbout, die misschien kunt oplossen door een plaatje (of ring?) ertussen te zetten.
Ik merk niet echt iets van speling in het stuur in de rechtuit-stand. Hij stuurt wel heel anders dan de 2-serie, dat wel.
Er zat trouwens nog voldoende olie in de het stuurhuis, ietsje bijgevuld.
De kogels lijken ook allemaal okay.
Ik durf eigenlijk niet zomaar aan de stelschroef te draaien om te kijken of het geklonk ophoudt.
Iemand een tip?
Het viel me op dat de uitgaande as van het stuurhuis (pitmanas?) een beetje op en neer beweegt bij het naar links en rechts sturen. Dus naar boven en beneden.
Je hoort dan ook een 'klonk' of 'knoek' of 'knak', die je ook hoort als je een wiel heen en weer beweegt (handen aan de zijkanten).
Is deze speling te stellen met de moer op het stuurhuis?
Ergens op het Vkv-forum las ik dat dit komt door speling tussen de hoofdas en de stelschroefbout, die misschien kunt oplossen door een plaatje (of ring?) ertussen te zetten.
Ik merk niet echt iets van speling in het stuur in de rechtuit-stand. Hij stuurt wel heel anders dan de 2-serie, dat wel.
Er zat trouwens nog voldoende olie in de het stuurhuis, ietsje bijgevuld.
De kogels lijken ook allemaal okay.
Ik durf eigenlijk niet zomaar aan de stelschroef te draaien om te kijken of het geklonk ophoudt.
Iemand een tip?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68