18 December 2015, 13:06
Ben heel benieuwd wat de minister en kabinet van de motie van de 2e kamer vindt.
Welke motoren voldoen aan de euro norm (milieuzone Rotterdam)
|
18 December 2015, 13:06
Ben heel benieuwd wat de minister en kabinet van de motie van de 2e kamer vindt.
18 December 2015, 13:13
Ongeveer dit volgens NOS.nl:
Tot nu toe heeft alleen Utrecht een milieuzone. Rotterdam begint er op 1 januari mee. Deze twee gemeenten hebben laten weten dat zij vasthouden aan hun beleid. "Dat is hun goed recht", zegt minister Schultz. Ook staatssecretaris Dijksma zegt dat gemeenten zelf mogen bepalen welke maatregelen zij nemen tegen luchtvervuiling. "Dat vind ik ook belangrijk."
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
18 December 2015, 21:25
Ze hadden notie kunnen nemen van onderstaand Duits onderzoek (Duitsland heeft reeds geruime ervaring met milieuzones).Dan hoeven ze het wiel niet opnieuw uit te vinden.
[h=1]DUITSE MILIEUZONES GEEN EFFECT OP LUCHTKWALITEIT[/h]Umweltbundesamt Vorig jaar zaten er binnen de Duitse milieuzones grotere hoeveelheden stikstofoxide en fijn stof in de lucht dan in de periode 2007 – 2010. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau Umweltbundesamt (UBA). Ook de grenswaarden voor uitstoot van fijnstof en stikstofoxide zijn volgens de in instantie in 54 procent van de Duitse milieuzones zijn overschreden en in veel gevallen waren de hoeveelheden groter dan in de periode 2007-2010. Het UBA wijt de toename vooral aan de samenstelling van de weerlagen. “De weerlagen waren de afgelopen tijd vergelijkbaar met een stoofpan waar het deksel op zit. Als daaronder veel wordt autogereden en de verwarmingen aanstaan, komen er veel schadelijke stoffen in de lucht.”Afschaffen De Duitse Automobilclub von Deutschland (AvD) pleit naar aanleiding van het onderzoek voor afschaffing van de milieuzones. “Het is bewezen dat het niet werkt. Het zijn vooral meteorologische invloeden als jaargetijde, wind en zonnestand die zorgen voor variatie in de concentratie fijn stof.” De club krijgt bijval van de autobranchevereniging ADAC. “De milieuzones hebben de samenleving een monsterlijke hoeveelheid administratieve rompslomp opgeleverd en vele automobilisten nadeel gebracht. De resultaten liggen dicht bij nul.” Wie nu in Duitsland zonder certificatie op het raam een milieuzone inrijdt, krijgt een boete krijgen van 40 euro en ÃÃn strafpunt op zijn rijbewijs.
19 December 2015, 07:35
Achja, dat is nu typisch de overheid en de gemeentes. Altijd zelf het wiel willen uitvinden.
Zelfde met ICT. Iedere gemeente zijn eigen systeem. Jaagt lekker de kosten op. :/
19 December 2015, 13:02
Ik heb nog een milieuzone en wegenbelasting vrije 144 staan met M41 en lpg.
Apk tot 2017 ![]() Zijn er rotterdamers die interesse hebben ![]()
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
19 December 2015, 17:15
Ja hoor stuur maar pb.
19 December 2015, 20:15
De minister zei het is aan de gemeentes en niet aan landelijke overheid om beleid op dit punt te bepalen. Hoorde ik dus ook deze week op het radio journaal. Er is toch niets plaatselijk aan een auto. Ik rij dagelijks als zovelen door tig gemeentes. Dit moet op zijn minst landelijk geregeld worden. En als overal verschillende regels hanteren dan snapt niemand het meer toch. Maar waar ik nog het meest van schrik is dat je daarna er niemand over hoort. Misschien snap ik het gewoon niet....
20 December 2015, 13:28
Dopski schreef:Ja hoor stuur maar pb. Ik zou wel willen maar je inbox zit te vol ![]()
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
22 December 2015, 23:58
Ik heb inmiddels ook de typegoedkeuringen binnen van Volvo nederland.
EÃn van een 240 sedan uit '89, met B230F en M47, omdat mijn auto ook een sedan is. En ÃÃn van de 740 waar het motorblok uit gekomen is. Toevallig blijkt de 744 waar mijn B230F uitkomt ook een U9 auto te zijn. Met deze gegevens onder de arm hoop ik dat ik bij het herkeuren van de 242 ook een U9 vermelding op kenteken te kunnen krijgen. Mailbox zat dus vol, de 144 aan mn neus voorbij. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|