Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
oudevolvo schreef:Volgens mij is het handig om onderscheid te maken naar welk deel van de auto je gaat doen.
Ik zou zeggen:
- Holle ruimtes = Mike Sanders Fett, volgens de Duitse tests nog beter dan Fluid Film
- Bodemplaat en andere bereikbare delen die uiteindelijk geen lak krijgen = RX5 + RX10. Mooie is dat je RX10 ook in kleur kunt bestellen. Voordelig bij rx5.nl
- Alles waar uiteindelijk 2K lak op moet liefst 2K epoxy primer, anders Owatrol CIP. Geen Ferpox, dat wordt snel te dik voor gebruik i.c.m. 2K
Zie ook mijn blogposts:
- Mike Sanders Fett voor antiroest behandeling holle ruimtes gekocht
- Plaat in dak Amazon combi gelast (onderaan update over Ferpox)
- RX10 op kleur naar Volvo nummers tabel
idd 1st met RX aan de gang, ik heb momenteel een 'test' lopen. Afgelopen zomer een dorpel aan de buitenzijde blank geschuurd ivm steenslag, laagje RX er op, nog steeds roestvrij, en het is net of ik met blank staal rondrijdt..
Ik heb dan wel FF gebruikt, maar da's een keus..
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Gisteren ben ik er niet echt aan toe gekomen om de vertinset te proberen, maar vanmorgen voor het werk toch nog even snel de garage in gedoken.
Het dichtgelaste antenne-gat:
En de eerste poging. Ik moet niet zo zuinig zijn met het tin en zorgen dat er een goede bolling op komt die ik weer weg kan vijlen. Nu heb ik toch nog wat oneffenheden en moet ik nog wat meer vullen (de donkere plekjes):
Maar al met al vind ik het helemaal niet moeilijk om te doen en ik ben nu al blij dat ik hier voor gekozen heb, in plaats van normale plamuur.
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Zorg dat je niet te koud last. Ze liggen er naar mijn mening iets te veel bovenop. Draadsnelheid iets omhoog en ampères iets omhoog. Gas op 7/8 ltr./min.
Niet te snel achter elkaar plaatwerk lassen, het trekt als een gek.
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Gisteren helaas niet veel tijd gehad in de garage, maar voldoende om de vertinset eens goed te testen op het roestgat in de C-pilaar. Daar had ik laatst al een plaatje in gelast, maar dit moest nog mooi afgewerkt worden. Nu rest alleen nog wat roestpreventie aan de binnenkant van de pilaar.
Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat. Het kleurverschil wat je ziet is het verschil in materiaal (staal vs lood/tin) en geen reliëf. Het is mooi glad en je voelt niet dat er ooit een gat heeft gezeten.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
netjes! je gaat best wel lekker!
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Estoque schreef:netjes! je gaat best wel lekker!
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Mooi spul dat tin.
Eigenlijk zou het bij elke las restauratie aan een oldtimer gebruikt moeten worden maar het wordt vaak achterwege gelaten omdat het allemaal snel-snel moet.
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ik heb ook minder goede berichten gelezen over tin, iets met zuren en roesten?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Toch schijnt het goed te werken.
Ik ken iemand die een paar jaar geleden stukjes in een paravan van een A manta heeft gelast en daarna de lassen nauwkeurig heeft vertind.
Het ziet er nu nog steeds perfect uit.
Een paravan is een plek waar plamuur meestal na een tijdje op gaat zwellen omdat er altijd vocht/water blijft staan.