Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is groen en het....
Gewoon in Zwolle naar de RDW, daar gaat altijd een boel goed. ;-)
Antwoord
Laurens Zondag schreef:Ik heb ze niet maar als je iemand kan vinden die een chassisnummer heeft met die opties zou je bij volvo het kenteken kunnen opvragen om zo aan de papieren te komen?

Ja er is natuurlijk dit ding met m50b25. Eigenaar onbekend, kenteken niet, dus voor de rdw na te gaan.

[Afbeelding: 2drzayt.jpg]

Marc1970 schreef:De B28E in de 260 was een 114 kW DIN monster. Staat o.a. jaarcatalogus Volvo 1984msvp_533.pdf. Geventileerde schijven waren standaard op alle versies met onderspoilers.

Deze over de GLT (B21FT) vermeldt heavier front and rear stabilizers en ventilated discs: http://www.k-jet.org/files/1981/asp_05-1080-30.pdf

Heb jij die pdf's op je harddrive staan toevallig? Dan stuur ik je een pb met m'n emailadres. Eigenlijk zoek ik zoiets als onderstaands:

[Afbeelding: 6zq54i.jpg]

@Jos: het is de willekeur. Er zijn zoveel 316's met deze ombouw die binnen tien minuten weer buiten stonden met nieuwe papieren in hun hand.

@Skidje: Ik zal hem eens vragen.

@Asterix: Ik heb voor komende week al een afspraak in Amsterdam (was gisteren in Waddinxveen). We gaan het meemaken...
Antwoord
Heb je toen je bij de RDW was dat kenteken van die oranje niet aangegeven dan?
Met een kentekennummer van een identieke auto zijn ze blij is mijn ervaring. Dan is het voor hen alleen maar gegevens overschrijven en scheelt dus een hoop uitzoekwerk(en daar zitten ze niet op te wachten:biggrinSmile
Antwoord
Nee niet aan gedacht. Stom hè....
Neem het bij de herkeuring mee.
Antwoord
Ik zou alvast even de technische helpdesk van de rdw bellen met het kentekennummer van die oranje in de hand en om info vragen.
Dan kom je bij de volgende keuring beslagen ten ijs.
Antwoord
Die pdf's kan je volgens mij gewoon vinden op www. Die tweede in elk geval. Het zijn inderdaad net zulke brochures als die van BMW met dezelfde soort details over motor, ophanging etc, op volvotips staan ze in alle talen: http://www.volvotips.com/index.php/240-2...brochures/
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
@Jos: ja dat zal ik zekere even doen.

@Marc: de k-jet website is de schop op gegaan. Maar ik zal vanavond volvotips even checken. Ta!
Antwoord
Arn02 volgens mij moet je een afspraak maken bij de rdw als je een oldtimer wilt laten keuren. De keurmeester die je nu hebt gehad wist iig niet dat hij jou auto alleen maar volgens de zogenaamde permanente eisen moest keuren oftewel de eisen van een normale apk keuring.
Zo staat het namelijk op de website van de rdw.
En zo lang je er maar voor zorgt dat de uitlaat fluisterstil is en er dus geen enkele reden is om een geluidskeuring uit te voeren sturen ze je normaal gesproken niet door naar Lelystad.
Voor jou auto zijn er nog geen zogenaamde type goedkeuring gegevens te vinden omdat het vroeger niet zo ging.
Vandaar dat als je bij de rdw site de kentekengegevens opvraagt er zo veel gegevens ingevuld staan met nvt of met 0. Die gegevens hebben ze namelijk eenvoudig weg niet in hun bestanden staan.
Antwoord
Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn. Gaan ze het motorvermogen ook meten bijvoorbeeld? Ik heb er straks een motor in liggen met de juiste nummers maar met meer vermogen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn. Gaan ze het motorvermogen ook meten bijvoorbeeld? Ik heb er straks een motor in liggen met de juiste nummers maar met meer vermogen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bij mijn 79-er 245 B21A naar turbo deed ook niemand moeilijk. Ik mocht uiteindelijk zelfs kiezen hoeveel vermogen ik op papier wilde krijgen.
RDW Veldhoven was dat.
Edit: niet dat je iets met deze succeservaring opschiet, maar dat terzijde.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  245 verschoten groen Joost Zuidam 49 44.867 1 March 2018, 13:55
Laatste bericht: SFRC
  verschoten groen Joost Zuidam 0 1.871 14 March 2016, 15:02
Laatste bericht: Joost Zuidam

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)