Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
[SCHAAMTELOOS] Ik heb deze dus die in de verkoop gaat:
1979, b21, automaat, praktisch roestvrij en sowieso rotvrij. PB maar bij interesse.
[/SCHAAMTELOOS]
Berichten: 36
Topics: 8
Lid sinds: Jul 2015
Mooi! En ook nog een automaat, de automaat in de 240 verrastte me, echt heel soepel en fijn rijden.
Helaas zijn er drie kleuren die mij qua auto's niet liggen: rood, groen en licht grijs.
Tja, ook nog noten op mijn zang...
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Noten op de zang mag iedereen hebben maar als je zoiets laat staan........
Groeten van Frans
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Een 245 is gewoon de station die iedereen wel is een heeft gehad en alleen maar omdat die dingen maar blijven rijden ook al mishandel je ze nog zo ze blijven gaan. Maar zoals je zegt de oudere types roesten de latere bijvoorbeeld een 93er al stukken minder. Een 7 serie vind ik de minst mooie auto die Volvo heeft gemaakt. Maar de 9 serie en vooral de 945 vindt ik een pracht van een station. Als je ruimte en betrouwbaarheid zoekt en ook nog is luxe dan zou ik naar een 945 kijken. Koop geen 945 met automaat schijnen krengen van bakken te zijn is niet lekker mee te rijden. Heeft met de overdrive of lockup te maken. Het is nl een andere bak dan die onder de 245 hangt. Dat is de reden dat ik een 945 met 5 bak gekocht heb.
Maar ook voor een goede 945 of 745 zal je best wel in de buidel moeten tasten. Als ik al kijk wat een mooie complete 945 moet kosten (+/- 5000 euro) die nog geen of net 2 ton heeft gelopen dan heb ik geen slechte koop gedaan bij de Volvo dealer.
Neem de tijd en geef je ogen de kost. Ik had ook in totaal 600 km gereden voordat ik mijn 945 tegen kwam.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
De meeste 940's hebben gewoon dezelfde automaat die in de 240 (die niet 3-traps is) en 740 gebruikt zijn hoor: de AW71, die jij bedoelt is de ZF-bak. Die willen soms wel eens problemen geven maar dat valt ook reuze mee. Alleen als die dingen ooit gesleept zijn ofzo draaien ze compleet de soep in. Een 940 of 740 met ZF-bak is simpel te herkennen: die hebben geen knopje om de overdrive uit te schakelen (heeft de AW71 wel: bij de 240 en 740 bovenaan de pookknop aan de zijkant en bij de 940 aan de voorkant halverwege de pook. Zeker de latere 940's hebben vrijwel allemaal de AW71-bak eronder hangen.
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Zf een mindere automaat?
Ik had een '92 940 met zf22 en b230fb
Ik vond het een prima ding!
En geloof mij, het ding heeft echt moeten werken!
Kickdown bij 160, van uit Goes naar Zwolle met een auto ambu en een 244 er op.
Gesleept over 120 km op 120 km/h.
Donuts draaien, driften , noem maar op.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
RM schreef:Een 7 serie vind ik de minst mooie auto die Volvo heeft gemaakt. Maar de 9 serie en vooral de 945 vindt ik een pracht van een station.
Humor!!
Groeten van Frans
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
v700r schreef:Humor!!
ja leuke humor heb ik he. heb je wel is een vroege 7 serie naast een late 9 serie gezet. ik kan er niets aan doen maar ik vind een 7 serie gewoon geen mooie Volvo ook al heeft de 9 serie best veel raakvlakken met de 7 maar de 9 serie is qua styling buiten en binnen gewoon mooier en completer.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Ja, ik vind dat humor als je zegt dat de 740 de minst mooie is en je de 940 prachtig vindt terwijl alleen het front iets anders is en het dashboard geen rechte hoeken heeft daar waar het tellerhuis zich bevindt. Ja dat is ineens even een heeeeeel andere styling! Maar goed jij mag de 740 een lelijke auto vinden, smaken verschillen tenslotte.
AW71 is een uitstekende automaat trouwens.
Groeten van Frans
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Ik vond mijn 940 sedan juist saai tov de 740 die die rechte achterruit heeft.
Zo zie je maar.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km