Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het schaap met de vijf poten?
Ik heb nog niet eerder gepost, maar wel al het halve forum gelezen. ;-)
Heb drie jaar in een witte 240 sedan uit 91 op LPG gereden, maar rijd nu alweer twee jaar in een leasebak.

Ik zit nu te twijfelen om mijn lease om te zetten in een mobiliteitsbudget en weer voor de 240 sedan te gaan! Mis die mooie robuuste bak toch wel.

Nu ben ik geen ervaren sleutelaar, dus ben ik op zoek naar misschien wel een utopie:

- automaat 4bak of 3+OD
- roestvrij (of iig geen laswerk nodig)
- b23/230

Oldtimer en/of LPG mag, hoeft niet. Zaken als centrale deurvergrendeling, electrische ramen en leer kunnen er ook later nog in.

Heb als een tijdje rondgekeken en het lijkt erop dat de vraagprijs voor iets als dit al gauw rond de EUR 5000,- of hoger ligt. Dat is me wat te veel.

Voor het idee een voorbeeld van zo'n te dure droomauto: http://www.slubo.nl/te%20koop/Volvo%2024...casion.htm

Nu kwam ik ondanks deze goedkopere tegen: http://www.autotekoop.nl/occasion/volvo-...49/details

Ik ben van plan komend weekend een proefrit te maken. Wat vinden jullie ervan?
Antwoord
ziet r aantrekkelijk uit, wel oppassen dat het geen opgepoetste ellende is, en er komt nog budget voor LPG bij..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik neem aan dat je de goedkopere bedoelt? Of zou dat ook voor de duurdere kunnen gelden?

Maar inderdaad, ik houd dan rekening met LPG inbouw.
Antwoord
nee die blauwe GL, mooi ding.. op het plaatje..

oh die's ook blauw, de donkere dus, de andere is imho te duur.. voor het verschil kun je in geval van nood een hoop wegsleutelen en hou je sowizo na LPG nog wat over..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
En een wat minder dure kan je met alle leuke spullen die verkrijgbaar zijn compleet naar je eigen smaak aanpassen. En de oudere modellen hebben naar mijn mening vaak wat leukere kleuren (blauw, groen, bruin, geel, oranje etc)
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Hier een perfect bruikbare automaat voor 800 euro in leuke oude kleur: http://link.marktplaats.nl/522290295

Gezonde km stand, maar de body ziet er goed uit, is onderhoud aan gedaan en de rest is een makkie.

Die donkerblauwe ziet er ook goed uit, jawel. Proefritjes maken is altijd verstandig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Die laatste is qua bouwjaar niet echt interessant voor LPG , tenminste als je het belastingvrije aspect belangrijk vindt.
Antwoord
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Als ik het goed begrijp vinden jullie die donkerblauwe uit mijn eerste post ook wel geschikt. Ik ga proberen die proefrit dit weekend te doen en zal even laten weten hoe het was.

Zijn er nog dingen waar ik bij een automaat op moet letten? Ik heb alleen ervaring met de 5 handbak van de 240.
En zaten er in de 86ers al 4-traps automaten, of is het beste waarop ik kan hopen 3+OD?

En als dat zo is, klopt het dat hier een B230F in ligt en dat daar ook zonder te veel gedoe de AW71 achter kan?

@Marc1970: die lichtblauwe is idd een heel goeie prijs, maar ik vind de km-stand wel echt te hoog en mijn vriendin krijg ik met een stok nog niet in een auto met zo'n kleur... ;-)
Antwoord
4 traps = 3+OD. De AW71 past achter de B230F, de B21A, de B200E, overal dus. Ws. heb je een tellerkabel nodig maar die is uitwisselbaar tussen oude en nieuwe automaten.

Een automaat, tja, moet heel soepel op&neer schakelen bij normaal motorvermogen, kickdown mag er er lekker inhakken, beetje lekken mag her en der, en reageren op je gaspedaal. Eigenlijk gewoon jouw werk doen (maar dan wel ten koste van 10% benzine). Terugschakelen doen ze pas na de bocht, da's even jammer, en ze remmen minder op de motor.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Damn! Die donkerblauwe is al verkocht.

Nu weer verder zoeken. Er staat wel het een en ander te koop, maar vooral heel dure die niet eens belastingvrij zijn.

Ga toch ook nog even bij die lichtblauwe kijken die Marc1970 linkte.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vijf 240tigs verder: roest,roest,roest Jeru 31 33.186 29 October 2015, 17:19
Laatste bericht: Jeru

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)