Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vijf 240tigs verder: roest,roest,roest
#1
Enige tijd geleden heb ik hier de vraag gesteld: een jonge 240 of een oudere. Waarbij roest de belangrijkste factor bleek.

Ik heb intussen 5 240tigs bekeken en ben eigenlijk een beetje geschrokken van de roest. Allemaal hadden ze roest, en geen plekjes, maar 'vinger er doorheen' steek roest. Was er eindelijk een met nette wielranden, waren 3 deurhoeken en de rand bij de achterklep verrot. Mijn ervaring is dat eigenaren met droge ogen kunnen zeggen dat 'er wat roestplekjes' zijn terwijl je met je pink dwars door de auto kan prikken.

Ik kijk tot nu toe naar auto's onder de 2500. Gister een witte bekeken, 2.3 met enorm fijne automaat. Terwijl ik reed voelde ik liefde opborrelen. De linkerkant van de auto (?) had wat roest. Bij de bestuurders deur (water afvoer?) behoorlijk rot, achterwiel en wat kleine plekjes. Ik was blij totdat ik op de grond ging liggen. Ik kon met m'n vinger in de kokerbalk (zo heet dat toch?) prikken en voelde alleen maar roest.

Daarna voor mezelf een opsomming gemaakt van alles wat er mis was (cruise control stuk (niet erg), grote ster in voorruit, km teller stuk, benzine meter stuk etc) dan wordt het al met al een dure grap. Maar hij reed zo lekker. En toen de map bekeken met alle (!) nota's vanaf het begin. Toen schrok ik. Wat is er in de loop der jaren een hoop geld in deze auto gestoken. Toen verloor ik mijn moed...

Om een lang verhaal kort te maken: roest aan kokerbalk = laten staan toch?
Ik kan het niet zelf, ben dus afhankelijk van garages, mensen die kunnen lassen.
Grijze 1993 Volvo 240 Polar U9
Antwoord
#2
Dat is idd het grootste probleem met 240's, roest. Dat is ook de reden geweest om geen 240 meer te kopen. Hoewel ik het mooie auto's vind ben ik in een 740 gestapt, de beste Volvo ooit, motorisch (240 rijders willen ook dat blok) en plaatwerk naar mijn mening. Rijdt een stuk lekkerder, geeft zelden problemen, nooit verrot (bij normaal onderhoud) en ook een mooi design. Dus Jeru, stop met zoeken naar een 240 en stap ook in een 740!!
Groeten van Frans
Antwoord
#3
De 740 is inderdaad een goede optie. Ik keek er stiekum al naar... Al vind ik de 240 mooier, de 740 estate vind ik ook mooi.

Ook goede 740tigs zijn echter dun gezaaid. Ik denk dat ik het budget sowieso moet gaan opschroeven...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Grijze 1993 Volvo 240 Polar U9
Antwoord
#4
Blijven zoeken hoor! Ze zijn er echt wel. Maar ja, ben dan ook meer een 240 fan dan 740, puur voor de looks dan hoor. Ook een 940 gehad, V70, geen roest, maar is geen 240. Nu weer terug naar een 240 met amper roest.
Goed te doen. Bereid zijn veel KM'ers te maken en veel te bekijken en van te voren goed doorvragen. Vaak is het zo dat of de body goed is en motorisch wat aan moet gebeuren of anders om. Dat is onze ervaring tenminste. Zou de zoekvraag qua budget wat hoger instellen, afdingen kan altijd nog. Succes!!
Daily drivers: Volvo V70 2.5 (98)    Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T Exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)-Volvo V70 2.4 D Momentum (08)
Antwoord
#5
station of sedan gezocht?
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#6
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo...ousPage=lr
Groeten van Frans
Antwoord
#7
De Evenementencoordinator van het 240-260 register heeft nog een nette 740 en een 244 te koop. Heeft in beide veel werk & materiaal in gestoken afgelopen jaren (distributie, uitlaat, etc.). Ze gaan weg omdat hij te veel auto's heeft.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/243...asrc=st|as
En hier nog een 240 van hem: http://link.marktplaats.nl/m945645031
Advertenties zijn wat summier, maar hij kan veel over de onderhoudshistorie vertellen.

Ik heb ze beide overwogen, maar we hebben toch een diesel gekocht.

Die 740 van € 1.000 in Utrecht zou ik afraden (zie topic afraders), tenzij je een pens werk wilt en 'm voor de helft kan meenemen.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#8
Niet om vervelend te doen, maar die 740 op Autoscout lijkt echt verdacht veel op een 90'er. Smile "Zomaar even" het front overzetten naar het oude type gaat niet, onder de motorkap lijkt het ook een nieuwere en ook het interieur is gewoon van een later type.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#9
Nog niet officieel in de verkoop, maar ik heb een praktisch roestvrije 245 automaat uit '79 staan. Net iets boven de 2 ton op de teller (onderhoudsboekjes aanwezig). Prijs ligt wel wat boven de 2500,- maar dat is ie ook waard. Pb maar als je interesse hebt.
Antwoord
#10
Dank voor alle reacties!

Gister bij een 940 gekeken. Stoere bak hoor! Zeker in donkergrijs is het een indrukwekkende verschijning.
De 240 vind ik qua looks mooier, ik ben er nog niet over uit. Voorlopig blijf ik ook nog even uitkijken naar een 240. Maar misschien ga ikook wel overstag voor een 7/9 serie.

Ik zoek overigens een estate. Ik heb 3 kinderen en ik maak vrij grote sculpturen. Dan is een estate net even wat praktischer...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Slechte ervaringen met Volvo-specialist, hoe nu verder? BartWillem 26 20.087 16 April 2012, 23:30
Laatste bericht: Dirk342
  Het schaap met de vijf poten? matthijs 15 11.226 5 February 2012, 21:48
Laatste bericht: Black Moose
  IntoVolvo gaat verder als VolvoDrive magazine Ben 2 3.954 29 April 2011, 19:42
Laatste bericht: Jambon
  [245 DL bj. feb 1980] schade: wat was íe waard en hoe nu verder ? MartjeB 33 31.131 5 July 2009, 16:38
Laatste bericht: MartjeB

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)