Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Die toerenteller geeft wel een berg licht idd, wat zit daar voor bouwlamp in? Zal ook wel schelen dat er geen groen filtertje voor zit, geen Volvo-toerenteller?
Vind zelf de groene verlichting mooier dus blijf bij het origineel, de meters in de tellerbak vind ik prima afleesbaar (dimmer wel op max), die in de kleine metertjes mogen wat meer licht geven. Heb ik nu LEDjes voor besteld.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Nieuwe lampjes steken,ook al werken de oude nog, wil vaak ook helpen als de tellerbak wat flauwtjes verlicht is.
Die dimmers hebben weinig functie bij een 240 vind ik omdat je ze altijd op MAX moet zetten om goede tellerverlichting te hebben.
Je kunt evengoed de draden rechtstreeks met elkaar verbinden buiten de dimmer om.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
1 September 2015, 19:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 July 2019, 21:36 door Arjan..)
Berichten: 9.856
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Maak je rode trekker compleet met deze 52 mm draaiurenmeter:
http://www.gauge-shop.com.au/catalogue/1...lluminated
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
28 September 2015, 14:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 July 2019, 21:28 door Arjan..)
Draaiurenmeter begin ik maar niet aan, dan wordt het wel heel duidelijk dat ik er meer uren aan sleutel dan ik er in rij.
Inmiddels de oliedruksensor ook aangesloten (zie
hier). Ziet er nu zo uit stationair met warme motor.
Oliedruk:
Koud 4 bar
Warm stationair 2.5 bar, warm >1500 rpm 4 bar
Olietemperatuur na snelwegrit 30 minuten, 120km/h, 3000 rpm: ~ 80 graden
Zijn dit gezonde waarden voor een B23A?
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Had je ook een foto van voor af? De waardes lijken mij opzich best ok hoor! Olie druk lampje gaat aan onder de 0,5 of 1 meen ik. Dus alles daarboven zou prima moeten zijn?
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Boven de 3 is vrij normaal, daarom is een meter tot 3 minder intressant.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Owja, even naar boven scrollen
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
29 September 2015, 20:51
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 July 2019, 21:27 door Arjan..)
Ok, klinkt goed dan. Daarom wilde ik inderdaad ook liever een 0-5 bar meter.
Ben nog even verder gaan klooien met LEDjes. Zonder flits en zon:
Dat zoekt een stuk makkelijker dan met het originele schemerlampje
Berichten: 2.437
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Arjan, Zag in bericht enkele jaren terug dat je intrax vol1125 veren eronder heb. Die zijn origineel voor de station. Is dat niet een beetje stug voor een sedan zonder LPG?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..