Berichten: 113
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2013
Geachte Volvo-Liefhebbers,
De versnellingsbak van mijn 1976 Volvo 244GL heeft het begeven, en we denken dat er ook een nieuwe motor aan zit te komen, helaas...
Vandaar dat ik bij deze hier inventariseer; Heeft iemand, of weet iemand waar ik kan krijgen: een goede AW71 Automaatbak, al dan niet met motor?
Mocht iemand iets hebben, óf weten, hoor ik het altijd graag.
Hartelijke groet,
Ohrtmann
Berichten: 314
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2011
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Ja dat heb ik liggen voor je. Helemaal compleet zoals daar zijn, pedalenbox, selector, aandrijfas en koeler. Is zo onder en uit mijn Volvo gekomen omdat ik naar een M90 over gegaan ben. Zal net aan 2 ton gedraaid hebben.
Groeten van Frans
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Welke bak ligt er nu onder?
Zelf van BW55 naar AW71 gegaan.
Originele BW55 heb ik nog (mechanische kmteller, minder dan 1 ton gelopen), en ook een AW71 (met electronsich etelleraansluiting, ca 2 ton).
De AW71 past mogelijk niet direct, omdat een 76er mechanische tellerkabel heeft.
Maar het staartstuk is over tezetten (van de BW55 naar AW71), zodat je een 'ouderwetse' teller op de bak met overdive hebt.
Beide bakken zijn beschikbaar, dus laat maar weten bij interesse.
Overigens, een AW71 past niet zondermeer onder een 76er: de bak is langer dan toen voorzien was. Er missen dus wat gaten voor bakophangen. Niets onoverkomelijks, maar niet gewoon plug&play.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 113
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2013
BartJu schreef:Welke bak ligt er nu onder?
Zelf van BW55 naar AW71 gegaan.
Originele BW55 heb ik nog (mechanische kmteller, minder dan 1 ton gelopen), en ook een AW71 (met electronsich etelleraansluiting, ca 2 ton).
De AW71 past mogelijk niet direct, omdat een 76er mechanische tellerkabel heeft.
Maar het staartstuk is over tezetten (van de BW55 naar AW71), zodat je een 'ouderwetse' teller op de bak met overdive hebt.
Beide bakken zijn beschikbaar, dus laat maar weten bij interesse.
Overigens, een AW71 past niet zondermeer onder een 76er: de bak is langer dan toen voorzien was. Er missen dus wat gaten voor bakophangen. Niets onoverkomelijks, maar niet gewoon plug&play.
Hartelijk dank voor alle reacties,
Er ligt nu een BW35 3-traps automaat in (helaas stuk) i.c.m. een B21E motor (Waarschijnlijk ook niet goed meer). Binnen korte tijd wordt gekeken wat de beste opties zijn, en wordt ook gekeken of misschien de huidige motor nog ok is, ik ga hier echter niet van uit. Ik ben in elk geval al blij dat er meerdere mensen zijn die me van onderdelen kunnen voorzien, en ik weet binnenkort dus meer.
Wat is overigens het voordeel van een AW71 tegenover een BW55?
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Ohrtmann schreef:Wat is overigens het voordeel van een AW71 tegenover een BW55? De overdrive of vierde trap zo je wilt. Als je een aw71 erin wilt heb je een aardige lijst aan onderdelen nodig die erbij komen.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Misschien een gek idee maar kan je niet beter een andere Volvo ( een 740 bijv.) kopen en de huidige verkopen in onderdelen.
Groeten van Frans
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
v700r schreef:Misschien een gek idee maar kan je niet beter een andere Volvo ( een 740 bijv.) kopen en de huidige verkopen in onderdelen. Dat is zonde. Zeker omdat het een 76er betreft, volgend jaar weer taxfree ook op lpg.
Sent from my SM-G800F using Tapatalk
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 113
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2013
BartJu schreef:Dat is zonde. Zeker omdat het een 76er betreft, volgend jaar weer taxfree ook op lpg.
Sent from my SM-G800F using Tapatalk
Dat, en het is een beetje mijn "kindje" Hij is van buiten volledig gerestaureerd (geen roest, opnieuw gespoten etc). Daarnaast is het een GL, met mooie originele lederen bekleding en een leuk schuifdak met zoân slinger. Ik moet wel gek zijn om die uit elkaar te halen, of uberhaupt te verkopen. :wink:
Berichten: 113
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2013
Maar een BW55 is toch ook 4-traps?
|