20 July 2015, 21:18
Lijnolie werkt prima op het zwart van bv. bumpers.
Misschien ook op de grille?
Het is groen en het....
|
20 July 2015, 21:18
Lijnolie werkt prima op het zwart van bv. bumpers.
27 July 2015, 21:00
Bruggen bouwen. (lekker veel plaatjes, had ik zin in....)
De motorkabelboom moest nog uitgeplozen worden. Ik heb een pin-out van de m50 uit een e34 5-serie (waar de motor uit komt) en ik heb een contrastekker voor de motorkabelboom. Kwestie van de draadjes uitzoeken. Uiteindelijk viel het heel erg mee. In feite zijn het maar 7 draadjes die nodig zijn (6 als je geen toerenteller wilt), te weten oliedruk, temperatuur, dynamo, startmotor, contact, benzinepomp en dus de toerenteller. Ik heb er meer draden aangekoppeld maar dat is meer uit voorzienigheid. Zitten dingen als Motor Check, DME uitlezen, econometer. Contrastekker. ![]() Draadjes eraan gemaakt, corresponderend met de kleuren van de volvo-kabelboom. ![]() En ingepakt. ![]() De volvo motorstekker afgeknipt en de draden naar binnen getrokken en gelabeld. Ik wil als onder de dash aansluiten. De kabelboom van de contrastekker door het nutteloos geworden gat van de choke getrokken. ![]() ![]() Dag stekker! ![]() Lokatie van de stekker. Moet nog een beugeltje voor gemaakt worden. ![]() Ook gelijk de zekeringen en relais voor de e-fan gemonteerd. ![]() De volgende brug die gebouwd moest worden was die van het stuurhuis. Gelukkig zitten die Volvo's vol met duits spul en is zowel het stuurhuis als de pomp van ZF. Het enige wat ik moest laten fabriceren was de slang tussen de pomp en het stuurhuis. Een bezoekje aan de buurman, die m.n. agrarische machines maakt, en 15 euro later had ik een slangetje. ![]() Het reservoir uit de bmw is veel sjieker dan dat zwarte ding uit de 240. Daarbij vind ik de lokatie nu veel fijner. Beugeltje gemaakt (de echte hardcore 240-fanaat kan zelf een gerecycled deel ontdekken). ![]() ![]() Alles op z'n plek en aangesloten. ![]() ![]() Ten slotte nog de trim rond het voorruit erop. Ik heb gevloekt als een matroos. Eerst siliconenkit in de sponning. ![]() Toen de trim erop geklikt. Dat ging niet zoals gehoopt. Uiteindelijk heb ik met een speciale kit van Soudal de trim erop gekit, naast de klemmen. ![]() ![]() ![]() Ook nog een zekeringkast gekocht bij RDAE voor steekzekering. Dat ding in de 245 vind ik te storingsgevoelig. ![]()
27 July 2015, 21:13
Ik heb ook staan vloeken op die sierstrip. Of eigenlijk op de prut skandix klemmetjes. Ik had toen geen kit bij de hand en heb de lijst toen kwaad achterin de 740 gegooid. Daar ligt hij een half jaar later nog steeds. Moet het ding ook nog steeds eens vastlijmen.
Welke "opvulkit" heb jij in die goot, gewoon de ruitenkit of van die universele plakkit? Het resultaat mag er in ieder geval wezen!
In de sponning heb ik gewoon zwarte siliconenkit gebruikt. Hetzelfde spul dat je ook gebruikt om dilataties in tegelwerk, of langs je aanrechtblad te dichten. Het idee is dat er geen vuil en vocht onder de lijst blijft.
De trim heb ik vastgezet met Silirub 2 van Soudal: http://www.soudal.com/soudalweb/productD...118&ID=629
27 July 2015, 21:38
Vorderingen zien er goed uit!
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
27 July 2015, 22:19
Mooi gedaan zo!
Ik heb ooit de klemmetjes gekocht voor m'n 144. ÃÃn keer raden wat uiteindelijk de oplossing was ![]()
1 September 2015, 22:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 September 2015, 22:41 door Arn02.)
...
1 September 2015, 22:30
Over tijd.
Al een tijdje geen update gemaakt. Had ook andere beslommeringen. Hoe dan ook, het project heeft niet stilgestaan. Ik had o.a. bezoek van een prachtige witte. ![]() Kardanas op maat laten maken. Voorste deel is van een 940 met m90 minus 58mm, achterste deel van een 240 met m47. Uiteindelijk ervoor gekozen dit door Terberg in Ijsselstein te laten doen. Niet de goedkoopste, wel vakwerk. Hele as is gebalanceerd door die mannen. Mijn hele aandrijflijn is nu een groot bijeengeraapt zooitje: BMW m50 motor, bmw e30 318i(S) bak met m47 uitgaande flens, 940/240 hybride kardanas en later type 240 achteras. ![]() Tevens het m50 spaghetti-spruitstuk pas gemaakt voor de 245, en een verbindingsstuk incl. kat van een 850 naar een 2,5 duims uitlaat van een 240 turbo. De kat is om de auto – indien mogelijk – als U9 op kenteken te krijgen. Deze hele uitlaat is tijdelijk tot ik tzt. tijd en zin heb er een rvs exemplaar onder te maken. Maar ik ben mijn tig-las skillz nog aan het verbeteren. ![]() ![]() Slangen en buizen besteld bij ASH. Moest een knie inkorten en van velsrand voorzien. Dit heb ik gedaan door een Action pauper combinatietang te bewerken met een haakse slijper. Niet mijn idee, staat op youtube, maar werkt perfect. Klein uurtje met het buisje, de tang en een bankschroef en klaar is Klara. ![]() ![]() En voila! ![]()
2 September 2015, 11:10
idd een geweldig idee maar zou het zonder de velsrand ook niet kunnen?
Erg mooi project overigens!!
Groeten van Frans
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
245 verschoten groen | Joost Zuidam | 49 | 46.903 |
1 March 2018, 13:55 Laatste bericht: SFRC |
|
verschoten groen | Joost Zuidam | 0 | 2.030 |
14 March 2016, 15:02 Laatste bericht: Joost Zuidam |