Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is groen en het....
Het gaat niet om de lengte van de panhard ©, maar om de as die verplaatst (A). Stel dat de as 3 mm naar buiten gedrukt wordt bij 50 mm (B -50 mm) verlaging, dan is dat 6mm verschil tussen links en rechts. M.a.w. de banden verschillen onderling tot de wielranden met 6 mm. Is het strikt noodzakelijk dit op te lossen? Nee natuurlijk niet. Maar het is ook niet noodzakelijk je kleppen zuiver gesteld te hebben. Toch doen we het.

M'n "inkomsten" zullen wel loslopen want gegeven de hoeveelheid werk dat zoiets vergt, plus al het regelwerk en georganiseer, verdien ik meer met gewoon een dag voor een klant te werken. Wink
Antwoord
ik heb de mijne destijds ook instelbaar gemaakt, moet er ook nog onder..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ja, stel dat de as verplaatst, ga je hem met de panhardstang weer op z'n plek zetten. Maar de as verplaatst nauwelijks door verlaging/invering.

ALs de stang 800 mm is zou-ie bij 50 mm verlaging de achteras maar 1,6 mm verschuiven. Natuurlijk moet je daar wat aan doen als je alle andere zaken al 100% tiptop hebt en alle mogelijkheden 100% wilt benutten. Ik ben zelf meer van de 80/20 regel.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Ja, stel dat de as verplaatst, ga je hem met de panhardstang weer op z'n plek zetten. Maar de as verplaatst nauwelijks door verlaging/invering.

ALs de stang 800 mm is zou-ie bij 50 mm verlaging de achteras maar 1,6 mm verschuiven. Natuurlijk moet je daar wat aan doen als je alle andere zaken al 100% tiptop hebt en alle mogelijkheden 100% wilt benutten. Ik ben zelf meer van de 80/20 regel.

Ik heb de auto nu niet in mijn werkplaats maar ik zal volgende week als-ie weer op de brug staat, de dimensies 'ns opmeten van de verhoudingen bij standaard veren. Maar los hiervan zijn er voor mij nog twee redenen om zoiets te maken (niet als group buy, maar gewoon voor mezelf) en dat is a. dat het leuk is om te maken, en b. dat ik gedwongen wordt na te denken over wielophanging en hoe iets werkt. Alles wat je aanpast aan een auto (nokkenassen, chassisrubbers, turbo's, etc. etc.) dwingt je ook na te denken over de engineering erachter. Daar word je nooit minder van.
Antwoord
[Afbeelding: 34yd6vk.jpg]

[Afbeelding: p1udj.jpg]
Antwoord
Fraai..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Mooi mooi, top kleurtje ook vooral
Antwoord
Goed zeg! Nu begint de 'schone' fase van opbouw, behalve de anti-roest behandeling dan... wat voor middel kies je daarvoor?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Petje af voor wat jij in zo'n korte tijd voor mekaar krijgt.
Antwoord
Bedankt voor de complimenten. Ben ook erg blij dat ik uit de uphill fase ben. Normaal stranden daar de meeste projecten is mijn ervaring. Men verliest de moed.
Ik ga hem zo ophalen en gelijk een beetje opbouwen. Genieten van de downhill fase ... Totdat daar natuurlijk de onvermijdelijke problemen zich laten zien.

henqui schreef:Goed zeg! Nu begint de 'schone' fase van opbouw, behalve de anti-roest behandeling dan... wat voor middel kies je daarvoor?

Ik heb een aantal spuitbussen fluid film staan voor de holle ruimtes. Periodiek herhalen zou afdoende bescherming moeten bieden denk ik.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  245 verschoten groen Joost Zuidam 49 46.901 1 March 2018, 13:55
Laatste bericht: SFRC
  verschoten groen Joost Zuidam 0 2.029 14 March 2016, 15:02
Laatste bericht: Joost Zuidam

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)