Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Zoek de verschillen haha.
[Afbeelding: 20150225_161849_zps1xeuuukh.jpg]

als het goed is zie je
- schone intercooler buizen en slangen, aan de binnenkant zat amper iets. Intercooler een nachtje in de wasbenzine gezet (binnenkant), maar kwam ook niet veel uit.
- verse slangklemmen
- catchcan aangesloten
- sommige slangetjes of kabeltjes wat netter gelegd en vastgemaakt
- nog steeds geen fan
Antwoord
overloopslangetje heeft een andere route zie ik..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dopski schreef:- nog steeds geen fan
Gisteren de E-fan van een 850/960/S90/V70 etc erin geprobeerd.

Gaat nie passen nie. Hier zit de fan zelf klem tegen de radiator en de motor tegen de waterpomp.
[Afbeelding: 20150226_195336_zpsmkrzmwsn.jpg]

Er zit nogal een dik radiatorpakket in de neus waardoor er weinig ruimte over blijft.
[Afbeelding: 20150226_195409_zpsjxghdvwc.jpg]

Wat nog kan is de tapeindjes uit de waterpomp halen, en dan de poelie met boutjes vastzetten. Dan past het misschien als ik hem uit het midden bevestig. Maar het risico dat de waterpomp toch in de fan hapt lijkt me niet heel fijn. Dan fabriek ik hem liever in de 242 daar is ruimte zat.
Antwoord
is het mogelijk om van de rand wat materiaal wg te halen zodat ie dichter op de radiateur komt te zitten..? kan net genoeg zijn..
Antwoord
Nee helaas . Op de foto is hij al uit zijn frame. Hij zit met het hart van de fan zelf nu klem op de radiator. Daarom zie je die randen van de bevestiging ook al een stukje van de radiator af staan. :frown:
Antwoord
Via het forum een B230f gekocht. Moet in de 240 komen. Dus heb wat spulletjes nodig voor het aansluiten ervan.
Voorlopig wil ik het inlaarspruitstuk van de b200k erop zetten en zo ff makkelijk op lpg kunnen rijden.
Zou het mogelijk zijn om wastedspark in te bouwen zonder dat het benzine deel al werkt? Dus nog met een ouderwetse verdamper en mengstuk. (En zonder 240 verdeler).
Scheelt weer ombouwwerk en zou dat op termijn toch ook graag willen.

O en het lijkt zo op het oog te passen, maar past de 740 setup van stuurbekrachtiging en dynamo in de 240 (precies andersom)?
Antwoord
Netjes!
Waar heb je de spullen van de catchcan besteld? Dat zoek ik ook nog.
Antwoord
en gelukt met de motortakel ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Poe dat ophalen van het motorblok was wel ff "ok wat heb ik nu weer op mn hals gehaald" momentje. Ik kwam bij de koper aan met een relatief kleine aanhanger. Ik de schuur had ik nog een reserve B230F staan zonder kop en toebehoren. Met veel pijn en moeite is dat in je eentje te tillen, dus aanhangertje leek mij wel groot zat.

Uit de 740 kwam dus een complete B230F incl. dynamo, stuurpomp, slangen, inlaatspruitstuk+toebehoren, uitlaatspruitstuk met eerste deel van de uitlaat, M47... En dat werd zo op t karretje geladen.
[Afbeelding: 20150314_163359_zpssxcyirbs.jpg]
Ik had had wel een karretje voor de motor gereserveerd, maar had nog niet echt uitgestippeld hoe ik dat dat gevaarte van de aanhanger op die kar ging krijgen.
Maar gelukkig reageerde Laurens heel snel op een verzoekje voor het lenen van een motortakel, waar ik super blij mee was (en frox ook). De takel paste bovendien gelukkig nog net bij in de aanhanger, en Laurens woonde met een klein ommetje nog op de route ook.

Het voordeel van een Rotterdamse volksbuurt is dat dit vrij weinig boeit... en alleen de opmerking krijgt, "goed bezig buurman".
[Afbeelding: IMG-20150315-WA0001_zpseoc5afqi.jpg]
Laurens Zondag schreef:en gelukt met de motortakel ?
Ja fantastisch ding!

De motor ga ik op t gemakje voorbereiden in de schuur, teminste er hoeft aan het blok vrij weinig te gebeuren, wel des te meer aan de kabelboom en aansturing van benzine en LPG...

In de tussentijd bedenken hoe het blok in de auto terecht komt...

Plannen blok/bak:
- VX3 nokkenas monteren
- kijken of schakelmechanisme 740 overeenkomt met dat van een 240, zo niet overzetten.
- kijken of ik nu een hardy koppeling of kruiskoppeling heb.
- Inlaatspruitstuk tijdelijk verwijderen en bij inbouwen de B200K inlaat erop ivm rijden op gas.
- eerste deel uitlaat opscharrelen of inde huidige een lambdabung in lassen.
- kijken of 740 set-up van dynamo en stuurbekrachtiging ook zo in 240 past.

Elektronica:
- Volvo LH2.4 wiring diagrams doorlezen
- kabelboom "opruimen"; onnodige 740 bedrading eruit halen.
- kijken of ontsteking standalone kan werken (benzine deel uitgeschakeld)
- wasted spark setup maken

Amazon 16v schreef:Netjes!
Waar heb je de spullen van de catchcan besteld? Dat zoek ik ook nog.
http://www.ebay.nl/usr/13autoblazer?_trk...1439.l2754 , maar ik zie niets meer in die winkel staan.
Degene die ik heb is deze maar dan in het zwart:
http://www.ebay.nl/itm/Green-Alloy-Oil-C...214505206?
Alternatief?:
http://www.ebay.nl/itm/0-5L-0-5-LITRE-OI...705178759?
Antwoord
maar dan wordt ut wel een GTX natuurlijk..!!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)