Poe dat ophalen van het motorblok was wel ff "ok wat heb ik nu weer op mn hals gehaald" momentje. Ik kwam bij de koper aan met een relatief kleine aanhanger. Ik de schuur had ik nog een reserve B230F staan zonder kop en toebehoren. Met veel pijn en moeite is dat in je eentje te tillen, dus aanhangertje leek mij wel groot zat.
Uit de 740 kwam dus een complete B230F incl. dynamo, stuurpomp, slangen, inlaatspruitstuk+toebehoren, uitlaatspruitstuk met eerste deel van de uitlaat, M47... En dat werd zo op t karretje geladen.
![[Afbeelding: 20150314_163359_zpssxcyirbs.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/20150314_163359_zpssxcyirbs.jpg)
Ik had had wel een karretje voor de motor gereserveerd, maar had nog niet echt uitgestippeld hoe ik dat dat gevaarte van de aanhanger op die kar ging krijgen.
Maar gelukkig reageerde Laurens heel snel op een verzoekje voor het lenen van een motortakel, waar ik super blij mee was (en frox ook). De takel paste bovendien gelukkig nog net bij in de aanhanger, en Laurens woonde met een klein ommetje nog op de route ook.
Het voordeel van een Rotterdamse volksbuurt is dat dit vrij weinig boeit... en alleen de opmerking krijgt, "goed bezig buurman".
Laurens Zondag schreef:en gelukt met de motortakel ?
Ja fantastisch ding!
De motor ga ik op t gemakje voorbereiden in de schuur, teminste er hoeft aan het blok vrij weinig te gebeuren, wel des te meer aan de kabelboom en aansturing van benzine en LPG...
In de tussentijd bedenken hoe het blok in de auto terecht komt...
Plannen blok/bak:
- VX3 nokkenas monteren
- kijken of schakelmechanisme 740 overeenkomt met dat van een 240, zo niet overzetten.
- kijken of ik nu een hardy koppeling of kruiskoppeling heb.
- Inlaatspruitstuk tijdelijk verwijderen en bij inbouwen de B200K inlaat erop ivm rijden op gas.
- eerste deel uitlaat opscharrelen of inde huidige een lambdabung in lassen.
- kijken of 740 set-up van dynamo en stuurbekrachtiging ook zo in 240 past.
Elektronica:
- Volvo LH2.4 wiring diagrams doorlezen
- kabelboom "opruimen"; onnodige 740 bedrading eruit halen.
- kijken of ontsteking standalone kan werken (benzine deel uitgeschakeld)
- wasted spark setup maken
Amazon 16v schreef:Netjes!
Waar heb je de spullen van de catchcan besteld? Dat zoek ik ook nog.
http://www.ebay.nl/usr/13autoblazer?_trk...1439.l2754 , maar ik zie niets meer in die winkel staan.
Degene die ik heb is deze maar dan in het zwart:
http://www.ebay.nl/itm/Green-Alloy-Oil-C...214505206?
Alternatief?:
http://www.ebay.nl/itm/0-5L-0-5-LITRE-OI...705178759?