7 May 2006, 12:46
heb je nog wel je originele stabstangen of zijn dit ook dikkere ivm de ipd rubbers?
Volvo S70R B5234T4 M59
Rubbers VW ophanging - onderdeelnummers?
|
7 May 2006, 12:46
heb je nog wel je originele stabstangen of zijn dit ook dikkere ivm de ipd rubbers?
Volvo S70R B5234T4 M59
7 May 2006, 19:51
nee, originele stab.stangen, maar je kunt bij IPD ook de set krijgen voor de orig. stangen.
Vandaag weer de hele dag bezig geweest met dat ene ruk-rubbertje, uiteindelijk aan het einde van de dag besloten om het originele volvo pijpje door de IPD rubbers te steken: dat ging een stuk makkelijker. Eigenlijk iets te makkelijk, maar het andere pijpje paste gewoon echt niet, had ook niet gewerkt met een pers oid. Mado kwam nog even buurten: leuke turbo! mooi zwartmet. incl beige leer en ziet er zo op het oog heel mooi uit. Als je 'm echt goed bekijkt, dan heeft ie wel wat onvolkomenheden, maar prima wagen.
7 May 2006, 20:20
Ticcie schreef:Als je 'm echt goed bekijkt, dan heeft ie wel wat onvolkomenheden Als ik jou project zo volg, denk ik dat er niet veel auto's zijn waar jij geen onvolkomenheden aan kunt ontdekken :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
7 May 2006, 22:47
En moet je je voorstellen hoeveel 'onvolkomenheden' de turbo vertoont waar ik nu in rij.....
![]() ![]()
7 May 2006, 22:51
ja,het gaat wel ver allemaal dit,in principe is dit toch het ideaal van ons allen denk ik,alles he-le-maal nieuw maken,ik denk dat je hierna ook echt geen roest meer krijgt,wordt echt n droomauto,en de polarissen liggen al klaar,kan me voorstellen dat t verleidelijk is die er snel onder te zetten,erg leuk om te zien.ondanks alle schone schijn van mijn turbo hou ik wel rekening met berichten waar ik wit van wegtrek als de garage mij morgen belt hoe t met haar is.leuk om te zien hoor in dit stadium,chapeau
45 1993,v70 awd 97
7 May 2006, 23:09
![]() zal ze eens naast elkaar fotograferen als de zilveren af is.
8 May 2006, 22:59
n soort before en after,reclame voor tell sell autopoets,zie je wat er gebeurt,t is niet te geloven
45 1993,v70 awd 97
10 May 2006, 11:43
PU set bij W und G vandaan laten komen. Zonder problemen gemonteerd en 't verschil is inderdaad zeker merkbaar! Was ook ERG nodig, want de originele rubbers hebben zo'n 30 jaar en bijna 200k km dienst gedaan en waren compleet verweerd.
Bij de set zat overigens een zakje (wit) vet die het monteren een stuk makkelijker maakte! Mocht je dat er niet bijgeleverd hebben gekregen, denk ik dat je met een btje zeep oid ook wel uit de voeten kunt.
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG; enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG; tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
21 May 2007, 08:11
Even een oude post opduiken;
Mijn vraag gaat in eerste instantie niet over de voorophanging maar over achter. (voor komt nog..) Ik ben bezig geweest de rubbers uit de achterophanging te drukken (4x reactiestang, 2x panhardstang en 2x voorste rubber van de achterste draagarm). De rubbers pers je er zo uit, maar (misschien domme vraag), maar zit er om de rubbers een metalen schaal, die er ook uit moet? iig bij de reactiestangen en voorste rubber vd draagarm zit er nog een metalen bus in. ![]() ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
PU rubbers enz. / Zwabberende wegliggling. | Rob | 16 | 9.067 |
9 December 2006, 11:28 Laatste bericht: abbabak |
|
ophanging 240 kraakt en kreunt | bluefoxamazone | 9 | 6.656 |
16 August 2006, 21:22 Laatste bericht: Sander van Buiten |