Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Ai wat een akelige streek zeg... Lekker 'alleen op de wereld'-gedrag weer... Gelukkig is het relatief makkelijk te herstellen en is het geen plaatwerkschade..
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Heb het laten taxeren, met het kapotte front. Snelle indicatie was nu voldoende volgens rechtsbijstand . Het bedrijf schatte de schade op 500 600 euro.
uiteindelijk moet er een schadeexpert naar kijken en is het de vraag of die dezelfde conclusie heeft.
En ik weet niet of je die schade dan ook bij dat bedrijf moet laten fixen voor het vastgestelde bedrag. Of dat het aan je overgemaakt wordt.

Dus ik vermoed dat ik er per saldo niet veel wijzer van wordt als ik het via het waarborgfonds doe.
Antwoord
proberen is nooit verkeerd dopski. hobby is al duur zat al helemaal als mensen jaloers worden op je aquariums
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Dopski schreef:Heb het laten taxeren, met het kapotte front. Snelle indicatie was nu voldoende volgens rechtsbijstand . Het bedrijf schatte de schade op 500 600 euro.
uiteindelijk moet er een schadeexpert naar kijken en is het de vraag of die dezelfde conclusie heeft.
En ik weet niet of je die schade dan ook bij dat bedrijf moet laten fixen voor het vastgestelde bedrag. Of dat het aan je overgemaakt wordt.

Dus ik vermoed dat ik er per saldo niet veel wijzer van wordt als ik het via het waarborgfonds doe.
Het wordt gewoon naar je overgemaakt. Dus met een beetje "geluk" hou je wat centen over.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Citaat:En ik weet niet of je die schade dan ook bij dat bedrijf moet laten fixen voor het vastgestelde bedrag. Of dat het aan je overgemaakt wordt.

Je hebt idd geen "maak"verplichting meer, maar je zou een rekening kunnen krijgen van de schade-taxatie (spreek uit ervaring).

Als je de schade laat maken bij het bedrijf die de schade getaxeerd heeft, komen die kosten te vervallen.
Laat je uitkeren, dan zou je dus een taxatie-rekening kunnen krijgen.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Ja dat had hij al aangekondigd ja. 60 75 euro ongeveer
Antwoord
ik vind het ook niet gek staan!
Rubberen strip nog heel?
En ook een keer die chromen raamstrip erin doen zeg!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Haha ja die rubberen strip ligt nog steeds te wachten totdat ik de rest gepoetst heb Smile.
Die raamstrip gaat er binnenkort op ja, al te vaak in mn handen gehad.

Vandaag mijn schuur opgeruimd en vond nog binnenschermen voor de voorspatborden. Ooit gekocht voor mijn 144, maar ze zijn van een 240.
Ik heb ze proefgepast, maar ik mis het bevestigingspunt die ongeveer ter hoogte van de veerpoot zit.
Hoe hoort dat daar vast te zitten?
Antwoord
zitten origineel 2 parkers in dacht ik...
Antwoord
Voor de winter had ik wat plannetjes om te gaan doen aan de 740
Dopski schreef:Als het goed is zijn er wat spulletjes onderweg om hem de komende 3 maanden toch een beetje te vertroetelen. Wat ik van plan ben:
- carterventilatie schoonmaken
- catch can aansluiten
- distributieriem vervangen
- schoonmaken (zowel kofferbak uitmesten als motorblok ontvetten)
- intercoolertraject schoonmaken
- nieuw luchtfilter, olie, oliefilter, bougies ("Oh, liever verse")
- visco fan vervangen door elektrische (wie heeft er een adapter om een tempsensor in te draaien)
Helaas door alle bezigheden aan de 242 nauwelijks aan de 740 toegekomen. Vandaag distributieriem vervangen en beetje schoongemaakt, viel heel erg mee.
Viscofan nog even achterwege gelaten, van de week eens kijken of de elektrische er tussen past (paar jaar geleden lukte het net niet, misschien de boutjes van de fan inkorten. Ook nog even een stuk slang halen voor de catchcan, zodat die ook aangesloten kan worden. Heb uiteindelijk goede aansluitnippels gevonden trouwens.

[Afbeelding: 20150223_1616341_zps5b6b3a73.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)