Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1983 240GL | B230FK + M90 to come
Dopski schreef:Gelijk nog een vraagje. Hoe heb je de Brandstofslang op de tank gemaakt? Ik hen daar niet zo'n hele mooie geribbelde pilaar maar slechte een enkele bobbel op het einde. Bedoeld voor lage druk en rubber lang met klem.
Ook nog handig adresje voor die slang die jij hebt?

Je bedoelt de retour? of de drukleiding? begrijp je niet helemaal.

Brandstofleiding heb ik hier gehaald (drukleiding): http://www.ebay.com/itm/181461988057?_tr...EBIDX%3AIT

Retour heb ik bestaande carburateur leiding voor gebruikt.

Voor wat betreft het project heb ik een mooie mijlpaal bereikt, HIJ LOOPT! De benodigde slangpilaar (10mm) heb ik gewoon kunnen vinden bij de bouwmarkt op de gas-afdeling:tongue: plug & play.

Filmpje van het starten:

https://www.youtube.com/watch?v=MsmZF2RUCWg

Uiteraard nog zonder uitlaat en lambdasonde, maar dat mag de pret niet drukken!
Heerlijk gevoel.

Ik ben samen met m'n maat ook nog even bezig geweest met een ander leuk dingetje voor de Volvo. Namelijk een AFR meter. Ik vind al die kermisachtige meters van AEM e.d. helemaal niks en wil graag op een wat minder opvallende manier mijn AFR in de gaten houden. Hoe? Zo:

[video=youtube;ChleW60XHwY]https://www.youtube.com/watch?v=ChleW60XHwY[/video]

Zeer blij mee! Moet zich in de praktijk nog even bewijzen en heb ook nog geen wideband en nog geen controller. Maar werken doet hij al wel! Gaat de 0 tot 5 volt output van de wideband gebruiken en calculeert op een zeer nauwkeurige manier de AFR. Allemaal met een Arduino:biggrin:
Moet nog even een ander OLED schermpje bestellen zonder een gele regel bovenin.

Het is natuurlijk nog een 'Prototype' en moet zich nog even bewijzen, maar mocht er veel interesse zijn vanuit het forum, dan zouden we eventueel een serie van deze dingen kunnen produceren (plug & play) Confusedmile:
Antwoord
Nice!

Voor de retour wilde ik inderdaad de oude aanvoer gebruiken. Maar ging me om de aanvoer. Als ik een pomp in de tank heb vermoed ik dat zo'n slang niet lek vrij op het nippeltje van de tank krijg.
Beide slangpilaren op mijn tank zijn namelijk eenvoudig met alleen een verdikking op het eind.
Antwoord
proficiat !!

En een hele diepe buiging voor weer zo'n prachtig project.
Ook de brede aanpak en kennis van zowel mechanische zaken als electrische verdient best wel respect.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Dopski schreef:Nice!

Voor de retour wilde ik inderdaad de oude aanvoer gebruiken. Maar ging me om de aanvoer. Als ik een pomp in de tank heb vermoed ik dat zo'n slang niet lek vrij op het nippeltje van de tank krijg.
Beide slangpilaren op mijn tank zijn namelijk eenvoudig met alleen een verdikking op het eind.

Ten eerste moet je een injectie vlotter hebben he. Daarnaast heb ik een aluminium verloop van 8mm binnendiameter naar 10mm binnendiameter. Van de nylon slang naar rubber brandstofslang. Deze heb ik over de pilaar op de vlotter geschoven, zit er goed strak omheen
Antwoord
pieterveenstra schreef:Ten eerste moet je een injectie vlotter hebben he. Daarnaast heb ik een aluminium verloop van 8mm binnendiameter naar 10mm binnendiameter. Van de nylon slang naar rubber brandstofslang. Deze heb ik over de pilaar op de vlotter geschoven, zit er goed strak omheen
Ok.
Injectievlotter heb ik. Zit nu nog het standaard opvoerpompje op maar neig toch naar een intankpomp vandaar de vraag. Ok je hebt dus een verloopje gemaakt en niet direct erop.
Dat verloopje is degene die je bij de bouwmarkt gehaald hebt?
Antwoord
Dopski schreef:Ok.
Injectievlotter heb ik. Zit nu nog het standaard opvoerpompje op maar neig toch naar een intankpomp vandaar de vraag. Ok je hebt dus een verloopje gemaakt en niet direct erop.
Dat verloopje is degene die je bij de bouwmarkt gehaald hebt?

Nee verloopje heb ik van eBay.. net als heel veel andere spullen:tongue:
http://www.ebay.co.uk/itm/8mm-10mm-Alumi...540c0a63ff
2 pompen is behoorlijk achterhaald vind ik.
Antwoord
edwin schreef:proficiat !!

En een hele diepe buiging voor weer zo'n prachtig project.
Ook de brede aanpak en kennis van zowel mechanische zaken als electrische verdient best wel respect.

Bedankt voor de motiverende reactie!
Antwoord
Ik heb nog ff naar die Arduino printplaatjes en bijbehorende schermpjes zitten kijken, is inderdaad niet duur om zelf zoiets te maken zeg.
Ik heb geen flauw idee hoe zoiets werkt/geprogrammeerd moet worden maar lijkt me zeker leuk.

pieterveenstra schreef:Nee verloopje heb ik van eBay.. net als heel veel andere spullen:tongue:
http://www.ebay.co.uk/itm/8mm-10mm-Alumi...540c0a63ff
2 pompen is behoorlijk achterhaald vind ik.
Ok nice ziet er niet heel spannend uit. Eigenlijk vergelijkbaar met hoe de pijpjes van het vlotterstel er ook uitzien. Had gedacht dat je iets gekarteld zou moeten hebben, goed om te weten!
Antwoord
Lekker geluidje Pieter Wink Gefeliciteerd!

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/MsmZF2RUCWg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Antwoord
Respect voor je vele uitzoekwerk en programmeren. Die AFR meter is gaaf gemaakt! maar vind hem zelf iets te flashy (wel heel stuk beter dan die AEM 52mm meters).
Ga je hem ergens zichtbaar monteren of werk je hem weg in het cluster?
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 801 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.427 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
Star Volvo 240GL foto dump? (extra zwoel verhaal) lowekeenyo 3 4.179 15 February 2017, 11:29
Laatste bericht: Yellow240
  volvo 244 turbo intercooler 1983 jag81 2 3.112 13 March 2014, 20:11
Laatste bericht: jag81
  Volvo 245GL 1983 net uit Zweden job245 159 83.063 10 February 2014, 23:35
Laatste bericht: job245
  Mijn groene 144 uit 1973 en ik (uit 1983) Mr.C 72 35.808 6 November 2013, 19:04
Laatste bericht: Dopski
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.684 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Volvo 240 GL 1983 sedan joop240uden 5 4.422 18 March 2013, 17:03
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Even voorstellen....Jochem en zijn 240 Estate Turbo (1983) jvdklei 21 10.845 2 March 2013, 15:13
Laatste bericht: skidje
  Nieuwe aanwinst Volvo 244 GL D6 automaat 1983 Robert Haven 30 15.665 1 May 2011, 21:03
Laatste bericht: Robert Haven

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)