Topics: 2
oudevolvo schreef:Dat was gewoon ÃÃn geheel. Het stuk reparatieplaat heeft nog een klein stukje horizontaal (is dus omgezet). Zelf kies ik er het liefste voor om die te laten zitten en het binnenscherm in de motorruimte in de liggende plaat door te halen. Dan is breedte uitlijning je uitdaging. Als je hem in het staande deel door zou halen moet je dus ook de hoek van je reparatieplaat afhalen en is hoogte uitlijning je uitdaging. Dan las ik hem helemaal door. Plaatje:
![[Afbeelding: attachment.php?thumbnail=1444]](http://volvolvo.nl/attachment.php?thumbnail=1444)
Weet niet of ik het helemaal begrijp, maar zal eerst eens dat reparatie deel bestellen, en wellicht wijst het zichzelf. Ik maak me wel druk over de afwerking van alles, gezien toch veel van deze gaten zichtveld zijn (A stijl bijvoorbeeld). Ik ben verre van een plaatbewerker, en deze klus is toch wel even iets anders dan een kokerbalkje lassen...
Ik probeer goede moed te houden, maar het zit iig even niet mee.
Topics: 69
Met het plaatdeel in handen wijst het zich wel. Nog twee plaatjes:
Succes!
15 July 2014, 19:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 July 2014, 19:52 door Reuvers.)
Tweede foto zie ik idd wat je bedoeld met het omgebogen lipje die je onder de wielkast schuift.
Vraagje: boor je dan gaatjes in dat lipje om daar de lassen in te zetten, en de rest afkitten met naden kit?
Of las jij hem helemaal rond langs de rand?
En wat doe je bij de kant van het raam? Daar is het moeilijk om te lassen in die hoek. Hoe zet je hem daar vast?
oh en uiteraard bedankt voor de hulp
Dat lipje had ik gewoon nog iets groter laten zitten omdat ik wist dat daar een extra gat zou vallen, maar bleek dus nog te klein waardoor ik er later alsnog een plaatje bij in heb gezet. Is daar onder de motorkap dus helemaal plaat tegen plaat en dan inderdaad over de hele lengte aflassen.
Bij het raam is inderdaad tricky. Er zit een flapje aan het reparatieplaatwerk wat wel redelijk aansluit.
Nog een paar plaatjes.
Pasvorm was niet perfect. Hem hem iets moeten uitkloppen om de juiste lengte te krijgen.
En zo werd het uiteindelijk
In die laatste closeup zie je dat het niet perfect zit. Het randje/boogje van boven had moeten uitlijnen met de binnenkant van het binnenscherm. Maar ja, het blijft hobby-en he.
Mooi dat de plaatjes je helpen, graag gedaan.
Topics: 39
Hier kan je zien hoe ik er destijds een heb gedaan
http://autolassen.nl/projecten/laswerk-v...-voor-apk/
Scherm zit met puntlassen op het binnenscherm vast, echter deze auto was er ook al eerder aan geprutst en was het niet meer op de orginele manier te lassen en is er dus naast aangelast.
16 July 2014, 19:31
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 July 2014, 19:33 door Reuvers.)
boedr, ik had inderdaad je site al eerder gevonden. Wederom een goed voorbeeld van mooi werk.
Heb me vandaag bezig gehouden met kaal maken van het plaatwerk, en her en der de rot wegslijpen. Ik schrik nog steeds van hoe de auto er nu bij staat, maar maak me toch het meest druk over het gapend gat in de A stijl bij het raam. Heb er de lamellen schijf op gezet vandaag, en er zit veel polyester hars. Hier kan ik dus niet op lassen, en weet dus niet hoe ik daar een plaat in moet zetten. Voormalig 'gerepareerde' roest en polyester lopen tot ver naar boven langs de dakgoot.
Ik ga maar beginnen om de binnenschermen te vervangen/repareren en me als laatst bezig houden met de a-stijl...
Jemig, het wordt hoe langer hoe erger. Klinkt haast alsof je het beste een stuk uit een donor kunt slijpen en erin zetten. Toch zou ik persoonlijk daaraan beginnen. Een goede A stijl is weer de basis voor aansluiting op het binnenscherm.
Of begin rechts om weer wat lasuren in de vingers te krijgen.
Topics: 288
oudevolvo schreef:Jemig, het wordt hoe langer hoe erger. Klinkt haast alsof je het beste een stuk uit een donor kunt slijpen en erin zetten. Toch zou ik persoonlijk daaraan beginnen. Een goede A stijl is weer de basis voor aansluiting op het binnenscherm.
Of begin rechts om weer wat lasuren in de vingers te krijgen.
denk ik ook aan ja..
Topics: 163
Denk het ook. Het is ook niet leuk om er later achter te komen dat je onnodig laswerk hebt gedaan als blijkt dat er zaken onherstelbaar (of te duur) zijn.
tja...
rechts bovenin de foto zie je langs de dakrail de grijze vlek polyester.
ongelooflijk dat een paar bobbeltjes in de lak dit teweeg hebben gebracht. Halve auto ligt uit elkaar en het wordt steeds maar erger