2 February 2015, 13:51
Ik heb nog geen plannen om mijn accu naar achteren te verplaatsen. Lijkt me overigens ook niet echt nodig. Intercooler buizen moeten er straks gewoon langs kunnen als je een hebt met de montage bovenaan.
1983 240GL | B230FK + M90 to come
|
2 February 2015, 13:51
Ik heb nog geen plannen om mijn accu naar achteren te verplaatsen. Lijkt me overigens ook niet echt nodig. Intercooler buizen moeten er straks gewoon langs kunnen als je een hebt met de montage bovenaan.
2 February 2015, 15:30
In het weekend trouwens nog het volgende gedaan:
![]() ![]() Koppelingsreservoir van Ebay gemonteerd en afgevuld. Werk prima zo :biggrin: Daarnaast heb ik nog een LH2.4 kabelboom kunnen kopen via marktplaats. Een zeer nette, in een stuk gedemonteerde kabelboom van een '91er 240. Compleet met powerstage en relais. Dit gaat van pas komen bij de ombouw naar de B230FK ![]() ![]() Binnenkort maar eens een wasted spark bordje bestellen bij: http://bijlsmatechnicalinnovations.nl/
2 February 2015, 22:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 February 2015, 07:42 door skidje.)
pieterveenstra schreef:Daarnaast heb ik nog een LH2.4 kabelboom kunnen kopen via marktplaats. Een zeer nette, in een stuk gedemonteerde kabelboom van een '91er 240. Compleet met powerstage en relais. Dit gaat van pas komen bij de ombouw naar de B230FK Heb mijn leesbril hier niet bij me. Maar volgens mij zitten er aan deze kabelboom geen stekkers voor de ECU en EZK. Dus de waarde van de bedrading lijkt me beperkt. Ik ben vrijdag weer thuis en zou dan wel een foto kunnen maken van een kabelboom zoals deze er voor een 240 met B230FK uit zou moeten zien.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
2 February 2015, 23:10
Ik zie rechtsboven toch 2 bekende stekkers (1x zwart voor EZK en een keer grijs-bruin voor LH).
Zo'n WS printje van BTI is mooi ja. Rijd nu al een hele tijd met WS en werkt echt goed en betrouwbaar.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
3 February 2015, 12:22
skidje schreef:Heb mijn leesbril hier niet bij me. Maar volgens mij zitten er aan deze kabelboom geen stekkers voor de ECU en EZK. Dus de waarde van de bedrading lijkt me beperkt. Dan zou ik de leesbril maar eens op zetten ![]() Stekkers zijn rechtsboven te zien.
3 February 2015, 17:54
Vandaag ook eindelijk mijn alcantara pook en pookhoes kunnen monteren
![]() Alles paste er gelukkig in en om, dus daarna kon ik het isolatiemateriaal rondom de tunnel en het tapijt weer terugleggen. Alcantara is moeilijk schoon te maken, dus hier moest ik er even goed om denken dat ik de pookhoes zoveel mogelijk ontzag. Uiteindelijk is dit het resultaat: ![]() ![]() Beter dan: ![]()
4 February 2015, 21:51
pieterveenstra schreef:Ik heb nog geen plannen om mijn accu naar achteren te verplaatsen. Lijkt me overigens ook niet echt nodig. Intercooler buizen moeten er straks gewoon langs kunnen als je een hebt met de montage bovenaan. Owjah. Ik heb een grotere intercooler van een ander project over gehouden. Net allemaal steuntjes en zo voor gemaaktâ¦
4 February 2015, 22:39
Jambon schreef:da's ook mijn plan, koperen kabel van die dikte is prijzig, of 1tje van de sloop halen, zijn er meer met de acu achterin, of kabel halen bij een lasbedrijf.. Zeker, ik zou hem ook liever voorin houden. Maar zie Facebook, 'Bosscha Motorsport', hier hebben we hem ook naar achter verplaats. Omwille ruimte, maar ook voor een betere gewichtsverdeling. Wel met ik dacht 25mm2 kabels. Dat gaat goed.
9 February 2015, 22:53
Wasted spark PCB vandaag besteld bij Fabian Bijlsma (http://bijlsmatechnicalinnovations.nl/)
Tevens m'n kilometerteller arduino projectje verder afgemaakt. Alles zit nu in de project box met fan, nu alleen het mechanische gedeelte nog. Hier ga ik later weer verder mee. Zaterdag maar weer eens naar de sloop om op zoek te gaan naar een Volvo 960 eindtrap en 0221 503 407 Bosch bobine (Alfa 155, of een aantal Fiat, of Lancia modellen). Afgelopen weekend was niet echt een succesvolle jacht, niks kunnen vinden op de sloop :frown:
15 February 2015, 16:01
Donderdag de wasted spark PCB al mogen ontvangen. Vandaag even geinstalleerd:
![]() ![]() Na het solderen: ![]() Complete EZK met connector: ![]() Tevens van Stevves (hier op het forum) een 13c turbo met 90+ spruitstuk over kunnen nemen. ![]() En gisteren nog even naar de sloop geweest om te zoeken naar de juiste Bosch bobine voor de wasted spark (ivbm. Dwelltime). Uiteindelijk na een uur zoeken de juiste auto kunnen vinden met de betreffende bobine. Een Fiat brava 1.2 16v uit 1999. ![]() Nog steeds niet de juiste 'powerstage' kunnen vinden, dus misschien deze maar gewoon nieuw kopen. Of heeft iemand hier nog een 3 kanaals ontsteker liggen van een 960? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|