Beste techneuten,
ik ben van plan om voor mijn 940 B230FK blok de ""gewone" standaard Mahle zuigers te kopen
en deze dan zelf te bewerken, d.w.z. de rok inkorten etc. etc. dit alles ter gewichtsbesparing.
Doel is om dit bij alle 4 exact op dezelfde manier te doen en ze dan ook op de gram nauwkeurig hetzelfde te laten wegen. Kan natuurlijk ook meteen Venolia's of Wiseco's bestellen maar heb deze week weer de loterij niet gewonnen.
Is dat nu een gek idee of is/wordt dat meer gedaan, ik heb er nog nooit iets over gelezen eigenlijk.
Onderstaand even een foto om het te visualiseren (met dank aan Sander's draadje):
[ATTACH=CONFIG]2966[/ATTACH]
========================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 13C Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
========================================
ik ben van plan om voor mijn 940 B230FK blok de ""gewone" standaard Mahle zuigers te kopen
en deze dan zelf te bewerken, d.w.z. de rok inkorten etc. etc. dit alles ter gewichtsbesparing.
Doel is om dit bij alle 4 exact op dezelfde manier te doen en ze dan ook op de gram nauwkeurig hetzelfde te laten wegen. Kan natuurlijk ook meteen Venolia's of Wiseco's bestellen maar heb deze week weer de loterij niet gewonnen.
Is dat nu een gek idee of is/wordt dat meer gedaan, ik heb er nog nooit iets over gelezen eigenlijk.
Onderstaand even een foto om het te visualiseren (met dank aan Sander's draadje):
[ATTACH=CONFIG]2966[/ATTACH]
========================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 13C Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
========================================