Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
hmm ik heb een b230ft gekocht met versnellingsbak. alleen dan nu de grote hamvraag hoe ga ik die in beneden leeuwen krijgen.
de aygo van mn moeder lijkt me alles behalve verstandig om het daarin te vervoeren.
de lease waggel in de vorm van een seat ibiza st lijkt me verstandiger. er zit alleen geen trekpeer onder dus op een aanhangertje vervoeren valt al af. is het mogelijk om met 2 man de b230ft op te tillen en deze achterin te krijgen (wat weegt zn blok nu eingelijk ?)
als iemand anders nog goede ideeën heb ik sta er voor open. zou het namelijk wel leuk vinden als ik dan ook echt mn project kan gaan uitvoeren.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Heb wel eens een b21et onderblok in m'n auto gesjouwd. Dat was goed zwaar, een complete motor moet ik niet aan denken zonder takel.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
heb een Rover blok achter in de lease 207 vervoerd.. voorzichtig met de heftruck in de auto, met z'n 3-en er thuis weer uit..
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb met twee man een B20 onderblok in mijn kofferbak getild, jaren last van gehad. Compleet weegt de B20A ca. 155 kg (allemaal gietijzer), de B230FT zal niet veel lichter zijn. Groot ding ook.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 470
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008
Waar ligt het blok, misschien komt er wel iemand langs beneden-leeuwen
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Laten vervoeren?
http://Www.parcel.nl (brakke site maar niet duur) heeft voor mij vanuit Deventer voor 35 euro een AW71L automaatbak naar het puntje van Zeeland gebracht. Voorwaarde was dat hij op een mini pallet stond. Wellicht gaat het bij dat soort vervoerders meer om (pallet)oppervlak dan gewicht. Achterin een auto zou ik niet snel doen al is het alleen maar omdat de ravage dan behoorlijk groot kan worden bij een aanrijding, zo'n blok wil je niet in je nek (al is dat vooral een risico met een station, in een sedan kan het eerder).
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
13 May 2014, 20:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 May 2014, 20:28 door Laurens Zondag.)
@marc1970 het scheelt al dat de kop van aluminium is maar ja dan zal het nog wel een behoorlijk gewicht zijn
@markfranken het blok bak ect ligt in vinkenbuurt
@ oudevolvo heb net even snel gekeken maar daar staat dat het niet zwaarder dan 50kg zou mogen zijn
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 470
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008
kan je een (opklapbare) motortakel meenemen, dan krijg je hem misschien wel achterin getakeld. Maar net wat oudevolvo zegt, bij een aanrijding komt ie hard aan. hier heb ik mij echter nooit door laten weerhouden, als ik eerlijk ben. of anders en andere auto regelen, kangoo/berlingo oid
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
hmmm ja zat ik ook al aan te denken. probleem van de motortakel meenemen is dat ik dan niet meer de motortakel mee kan nemen. denk dat ik binnen kort eens met mn oom moet gaan praten of met een goede maat. heb dan zelf wel weer zoiets van als ik dan toch ga kan ik net zo goed een auto zien te regelen met trekpeer denk dat dat toch makkelijker uitlaaden is .
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Het zou schelen als je de bak , ik denk een M90 los haalt van de motor. Ik heb 2 jaar terug een b230f met m47 uit een aanhanger op een pallet getild. Gelukkig maar een week last van gehad. B230ft heeft waarschijnlijk de turbo er ook nog aan. Opzich wil dt gewicht wel in een lease Seat. Alleen het er met 2 man in tillen is wat lastig. Evt red neck methode met een garage krik de motor op hoogte krijgen en dan met een plank naar binnen duwen. Tja. Inderdaad als ie er in ligt heul goed vast zetten om bij evt onverwacht remmen hem op zijn plek te houden. In alle gevallen , leen een auto met trekhaak of busje dat is het prettigste. Laatst met een b230k in een karretje gereden dat gaat perfect. Was met zf22 er aan. Wel met takel er in en met heftruck er uit.
Sent from my Volvo using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km