Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Klopt EVO is 8v maar het ging mij om de zeldzaamheid haha. Folkrace gebruikte ze vroeger volgens mij wel maar dat heb ik niet meer kunnen vinden. in ieder geval niet met de huidige regels.
Antwoord
:d:d:d
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
...zo ist goed genoeg toch..?

https://flic.kr/p/mGJrdV

https://flic.kr/p/mGJdKR
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dat in een 340 is vragen om problemen :lol:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Eigenlijk vrij snel na de andere kop (ergens okt 2012) had ik een lekke voorste nokkenaskering. Op zich geen probleem, een ideale antiroest en tectielvershoud installatie. Het olieverbruik was namelijk niet merkbaaar, en het is nogal een gesleutel om zo'n flut pakkingkje te vervangen.
Maar na bijna 2 jaar had de olie de achterbumper ruimschoots gehaald. Na een retourtje Berlijn in de regen was er zelfs een hele mayo drek ontstaan op mn schutbord.
Dus werd het toch maar tijd om er wat aan te doen Wink. Best een klus, de distrubutiekap moet eraf. Ik heb nog even getwijfeld om de truc van dirk toe te passen (nokkenastandwiel fixeren en nokkenas weghalen). Maar uiteindelijk toch de hele boel losgehaald.

Na even sleutelen kwam de dader tevoorschijn:
[Afbeelding: 05052014504_zps8ec4ffea.jpg]
Dit was een scantec frutsel rubber dat er op gekomen is bij de kopwissel. Ik had hem toen niet voorzien van een likje vet, waardoor hij waarschijnlijk te snel opgefikt is (op het moment dat er nog geen olie was). Of het is sowieso prutkwaliteit? De nieuwe keerring was een originele van Volvo en zag er veel betrouwbaarder uit; hogere lip en flexibeler materiaal.
Alle werkzaamheden overigens gedaan met dit document (erg handig) bij de hand.

Mooie gelegenheid om de boel weer even netjes schoon te maken. Alleen die opgedroogde klodder vloeibare pakking (rechts) kreeg ik niet weg :frown:. Lukte destijds ook al niet in de wasmachine van het motorrevisiebedrijf.

Om de keerring er makkelijk uit te halen had ik het voorste kapje van de nokkenas verwijderd. Aangezien het niet zo heel lang geleden was dat ik daaraan gesleuteld had, meende ik me te herinneren dat het aanhaalmoment waarmee die vastzitten 45Nm was.
[Afbeelding: 06052014506_zps6ddf2acb.jpg]
Soms ben ik best overtuigd van mn gelijk en behoorlijk eigenwijs. Na 4 vernachelde tapeindjes heb ik toch maar even teruggegezocht dat het op 20Nm moet Big Grin.

Het nieuwe pakkingkje heeft nu 320km gedraaid, en geen druppel doorgelaten. Ajeto.

Heb ook een nieuwe verf laten mengen dit keer op basis van t benzineklepje, dus dat zou dit keer de goede kleur moeten zijn.
Antwoord
hey Dop,

nog geprobeerd om de klap raamrubbers te monteren of het wat was?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Owja das waar.
Van bovenbuurman raamrubbers overgenomen aangezien ik er eentje kapot gemaakt had (dunne rubber losgetrokken van het dikke bevestigingsrubber). Is een klusje van nog geen 5min. Scheelt voor mijn gevoel net weer wat in geluid.
Overigens ook modernere van binnenuit verstelbare spiegels van Ticcie overgenomen. Enerzijds vanwege het gemak, anderzijds leek het me leuk omdat ik nu ook zwarte velgen heb en dat misschien wat beter qua kleur bij elkaar past. Ik mis echter van de linker spiegel het zwarte plastic driehoekje aan de binnenkant van de deur. Heeft iemand dat toevallig nog?
Antwoord
Welke smaak spiegels is dat? <86 of >86? Voor die voor de <86 (die mijns inziens niet fatsoenlijk te verstellen zijn) heb ik nog wel zo'n driehoekje liggen volgens mij. Zal morgen even kijken of hij nog heel is.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Geen idee: volgens mij deze:
[Afbeelding: Volvo_1255680.JPG]
Het driehoekje zelf zie je niet.
Antwoord
Heb dit driehoekje gevonden, volgens mij is dat de goede. PB even bij interesse.

[Afbeelding: Foto-CQAKNDRI.jpg]

[Afbeelding: Foto-EOCNOT88.jpg]
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)