Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83
Hoi Arjan even een vraagje hoe heb je de middenarmsteun gemonteerd of met wat voor een beugels. Er is me zo een middenarmsteun aangeboden alleen zonder bevestigings beugels iemand een idee wat ik nodig heb. Ik heb een volvo 245 uit 1975

mvg Sander
Antwoord
Ik heb het nieuwe model console (va 1981?). Daarop wordt de armsteun gemonteerd mbv een U-vormige beugel die in de console wordt geplaatst aan de handrembout. Verder zit er aan de onderzijde van de middenconsole nog een beugel met scharnier die bovenop de console wordt gemonteerd. Bij een armsteun uit een 7-serie ontbreken deze beugels. Beide beugels zijn te zien op onderstaande foto uit deze MP advertentie. Of het op deze wijze ook te monteren is in een '75-er weet ik niet maar ik denk dat je in de knoei komt met de gordelsluitingen.

[Afbeelding: %24(KGrHqEOKpwFJEFUGjDoBSUsr+jDFg~~60_84.JPG]

EDIT: Hier staat een link naar de installatiehandleiding van dit type armsteun.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Zo, die kan er weer even tegenaan...

[Afbeelding: 1k0.jpg]
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Gisteren de LPG installatie eruit gehaald, was alweer vergeten hoe enorm de kofferbak dan wordt. Op benzine loopt hij niet echt lekker stationair, blijft wel draaien (~ 900 rpm) maar er lijkt een huppeltje in te zitten... Koud klinkt het echt van geen meter. Heb wel af en toe een stuk op benzine gereden maar alleen op de snelweg, dus niks gemerkt.

Kan me ook nog iets herinneren van het blokkeren van een zomer/winterstand bij LPG-inbouw maar kan me niet echt meer herinneren waar dit precies over ging. Iemand een idee waar dit over ging en of ik hier nu iets moet herstellen?
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Het weer wordt weer beter dus tijd om weer wat te knutselen.

Ik had een zilverkleurige Aldi-radio in mijn auto zitten, had de radio er al uit voor ik er aan dacht een foto te maken. Goedkoop, doet het prima, met USB poort, maar het ziet er natuurlijk niet uit dat zilver met rode en blauwe kermisverlichting.

Op marktplaats een Alpine radio gekocht die wat beter in het interieur past en ook nog eens meerdere verlichtingskleuren beschikbaar heeft. Is nu dus ook gewoon groen net als de rest van de dashboardverlichting.

[Afbeelding: 1k0.jpg]

Klinkt een stuk beter, belachelijk veel dingen die je zelf in kunt stellen en zit ook nog eens een ingebouwde carkit in. Microfoontje heb ik weggewerkt in het deurrubber. Zit dus vlakbij je hoofd en zo blijk je ook in een 240 bij 130 km/h nog te verstaan te zijn.

[Afbeelding: 1k0.jpg]

[Afbeelding: 1k0.jpg]
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
In mijn 240 heb ik dezelfde Alpine autoradio. Ook mede gekocht voor de "looks" en de carkit functie. Ben er zeer tevreden over.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
Het is net alsof het een echte 240 is, geen enkel typische 240-kwaal blijft hem gespaard. Na de reservewielbakken, achterschermranden en voorruitsponning was nu de motorkabelboom aan de beurt. Het oliedruklampje begon af en toe te knipperen, de isolatie van de draad naar de sensor bleek zo ver verdwenen te zijn dat hij sluiting maakte op de behuizing van de dynamo.

Bedrading zag er ongeveer zo uit:

[Afbeelding: 1k0.jpg]

Via Elbert Bos een nieuwe kabelboom bemachtigd:

[Afbeelding: Foto650-SLMDTMRO.jpg]

Bedrading naar de anti-nadieselklep ziet er nu zo uit:

[Afbeelding: 1k0.jpg]

Toch een veiliger gevoel na de plaatjes van Drk.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Nog meer goodies...

Had nog een gaatje voor een metertje over en kon nog geen oliedruk- of olietemperatuurmeter met sensor vinden voor een leuke prijs. Kwam op Marktplaats wel een digitale gecombineerde binnen- en buitentemperatuurmeter tegen. Je kunt schakelen tussen binnen- en buitentemperatuur met het schakelaartje onder de USB-poort.

[Afbeelding: 1k0.jpg]
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Leuk! Metertjes zijn de beste!
Misschien nieuwe accu nodig?
Antwoord
Zijn die dingen standaard geschakeld? Ik heb ook zo'n ding in m'n auto maar voor zover ik weet meet die alleen de buitentemperatuur.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 39 3.321 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.036 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 656 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.670 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 63.377 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.362 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.876 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.647 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.166 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk
Thumbs Up Volvo 245 L '75 (B200 -> B230) Bromtol 22 18.124 23 January 2021, 22:38
Laatste bericht: Bromtol

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)