Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
starten 164
ik heb beide carb's er toch weer afgehaald en ditmaal heel goed gereinigd.... vorige keer alleen gekeken of alles het deed en een beetje goed schoongemaakt.... linker carb ( waar choke kabel aan zit ) was behoorlijk smerig.

motor loopt!! alleen de linker carb doet weinig....naald en membraam zijn goed, zuiger gaat op en neer maar net iets anders dan de andere carb...

wat is wijsheid; revisie nodig, of nogmaals uit elkaar halen?

ben het wel met marc1970 eens om zulke dingen niet te vaak eraf te halen.....

v.w.b. koeling; goed idee om alles los te halen! temp meter loopt snel op richting rood; kreeg al een tip om de thermostaat eruit te halen en om dan te kijken wat hij doet...heb los van het reservoir, wat koelvloeistof in de radiateur gegooid en via de slang richting motor, want ik wil uiteraard niet het risico lopen dat de kop krom trekt ofzo.

maar zoals gezegd, motor loopt!! hij slaat snel aan en loopt mooi; blok ligt mooi stil, dus dat is allemaal goed...

automaat zit niet vast; hij gaat vooruit en achteruit ( is natuurlijk geen garantie dat deze verder goed is ), maar kwam erachter dat hij niet remt....moest de auto stoppen door hem in de p stand te zetten. geukkig reed ik niet echt, maar rolde ik alleen een stukje in de garage voor- en achteruit.

linksvoor de remblokken eraf gehaald, bleek er een stukje van het remblokje te zijn afgebroken en de remklauw zit muurvast, ben bang dat de rest net zo is.

als ik heel simpel denk, vind ik het raar dat alle 4 de remmen het niet doen, omdat de auto een paar jaar heeft stilgestaan.... is er niet ergens een soort van sensor die kapot kan zijn, waardoor de remmen het niet doen?

remolie zit er genoeg in, heb ik gisteren voor alle zekerheid bijgevuld.

gelukkig heb ik de auto niet nodig voor dagelijks vervoer ofzo en staat hij in de garage naast het huis, waardoor ik hem wat makkelijker op kan knappen.

ik hoor graag jullie mening hierover.
Volvo 245 GLT 2.1 Turbo 1983; Volvo V70 R AWD Black 1997; Volvo C70 Cabrio 2007 D5; Saab 900 classic Aero 1992
Antwoord
Nice. Om beide carbs hetzelfde te laten doen is er zoiets als synchroniseren. Dit filmpje says it all: https://www.youtube.com/watch?v=xRExxNcUVt0 alleen zou ik mijn schroevedraaier wat verder vd accupolen neerleggen. Hij verdraait de stationair stelschroef vd gasklep. Je moet dit ook nog doen als de motor wat toeren maakt om de reactie op het gaspedaal te sycroniseren. En later evt de CO van beide carbs afstellen, dat is moeilijker te doehetzelven.

Dat alle remmen rondom vastzitten zou kunnen maar niet waarschijnlijk. Voelt het rempedaal normaal ('hard') zonder langzaam naar de bodem te zakken als je wat langer drukt? Er is wel een remdrukverscilsensor maar die is mechanisch, en meest kapot, zit op het verdeelblokje.
Om remklauwen los te maken haal je de blokken er uit en drukt de zuigers met een waterpomptan terug. Blokken er weer in, remmen, en nog een paar keer zodoende 'masseren'. Redelijke kans op volledig herstel vd remfunctie. En redelijke kans dat je nog een keer met ggloeiende remschijven komt te staan maar dat merk je dan wel weer (neem een emmer water mee om ze te koelen). YMMV.

Fix ook de handrem, beter dan de P erin bonken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Jouw 164E is nu een 164, de E is voor injectie maar die is een keer afgehaald. Carburateurs zijn veel mooier, en dubbele 2x zo mooi. Wanneer komt er eens een foto in dit topic?
Antwoord
ik had al een foto in een ander topic geplaatst, maar zal het hier ook doen; is idd wel zo netjes en handig, zodat je weet waar het over gaat..

zo werd hij gebracht.

[ATTACH=CONFIG]3626[/ATTACH]

naast 1 van zijn grotere broers:

[ATTACH=CONFIG]3627[/ATTACH]

wat een simpele poetsbeurt met een auto kan doen.

[ATTACH=CONFIG]3628[/ATTACH]

en het eindresultaat; incl 4 nieuwe bandjes

[ATTACH=CONFIG]3629[/ATTACH]

Waar ik de auto gekocht heb, sprak over een E uitvoering, maar dat is het idd niet.... volgens mij is hij dat ook nooit geweest..

vwb de rem: ik kan het pedaal gewoon intrappen, zonder dat hij helemaal naar de bodem zakt; het lijkt erop dat hij ook gewoon druk opbouwt, als ik hem een paar keer achter elkaar intrap.

handrem....idd niet eens aan gedacht om die te gebruiken, maar is ook even wennen als je gewend bent dat hij rechts zit en nu ineens links

Bijlagen Afbeeldingen

Volvo 245 GLT 2.1 Turbo 1983; Volvo V70 R AWD Black 1997; Volvo C70 Cabrio 2007 D5; Saab 900 classic Aero 1992
Antwoord
Misschien is ontluchten van de remmen genoeg en zit er lucht in het systeem.
Antwoord
Ja die buitenkant is erg mooi maar ik bedoelde een foto van het motorblok met al z'n aanhangsels waar het hier om gaat. ALs je het chassisno. bekijkt zie wat er org. voor motor inzat: http://www.vlvworld.com/indexframe.html?...uction.htm
Antwoord
Dag

Mogelijk zit het probleem (ook) bij het filter onder het linker achterspatbord.

groet.
Antwoord
zo zag de thermostaat eruit toen ik hem eruit haalde..... deze bleek echter wel goed te zijn.

[ATTACH=CONFIG]3666[/ATTACH]

koeling springt echter niet aan als de motor loopt, terwijl de temp meter richting rood gaat.... de koelvloeistof blijft ook in het expansievaatje staan.... hopelijk is de waterpomp niet stuk.

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Dat is geweldig verstopt allemaal. De circulatie begint in de kop, het blok en evt. de kachel, als het water opwarmt, opent de thermostaat en gaat er water ri. de radiateur. Dat voel je aan de bovenste koelwaterslang, dat is het 'aanspringen' vd koeling. Het is niet als bij een moderne auto dat er ineens iets begint te loeien. De fan draait altijd mee, met de waterpomp. De sensor vd TEMP wijzer zit achterin de kop, de plek die het snelst warm wordt en het heetst, een goeie plek dus.

De waterpomp pompt altijd wel wat water rond, ze zijn zelden helemaal verrot. Kan je hem met de hand ronddraaien? Is de V snaar strak genoeg?
Antwoord
Ik heb een haast identieke (in dezelfde kleur) 164 op de kop getikt op gas uit 1970..... de "oude"164 wordt nu gebruikt voor onderdelen en gaat dan weg....

a.s. zaterdag ga ik hem ophalen. zodra hij hier voor de deur staat, zal ik foto's plaatsen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  164 wil niet starten MacVolvo 9 8.846 23 July 2019, 10:28
Laatste bericht: MacVolvo
  starten lopen en weer uit klaes 15 14.741 2 September 2014, 21:37
Laatste bericht: Rin
  moeilijk starten 164E van Hal 17 14.132 6 May 2012, 15:40
Laatste bericht: baron164

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)