14 August 2013, 18:21
Nu je kuipstoeltjes erin anders kan je auto snellere bochten nemen dan jijzelf.
Frox en de gele 142S
|
14 August 2013, 18:21
Nu je kuipstoeltjes erin anders kan je auto snellere bochten nemen dan jijzelf.
19 January 2014, 01:18
Waar ik de laaste tijd vooral mee bezig ben:
Vervelende plek rechts: Zelfde plek linls: Kale volvo: Hier keen ik van op: Brievenbus gezaagd voor fanmail: Ik kreeg alleen maar spam, dus meteen weer dicht gemaakt: Spatbord reparatie in progres: REparatie stukje: Accubak vóór: ![]() Koplampunit vóór: ![]() Morgen verder en ook nog wat fototjes
Volvo 142S - 1973
Felix
20 January 2014, 21:52
Lekker bezig Frox. 140 rules!
20 January 2014, 22:05
Met uitzondering van de werkplaatschef, geldt de regel: Enkelt toegang voor 18".
20 January 2014, 23:36
Kees144 schreef:Lekker bezig Frox. 140 rules! Thx! zeker lekker bezig. Morgen een dagje vrij dus dan ga ik er weer tegenaan. Hier afvast een paar fototjes: Koplamphuizen na: Ik had ze op m'n werk gestraald (helaas geen foto van). En daarna in de zinksprak met een blank laklaagje eroverheen Detail: Motorkapslot idem: Accubak na: Hij was onder de vliegroest nog helemaal netjes. Gestraald en geverfd met Brantho. Nu alleen weer ff vastlassen Boven: Onder: Kan niet wachten tot is er weer in kan rijden :dance:
Volvo 142S - 1973
Felix
10 February 2014, 00:31
We zijn weer een paar weken verder.
Ondertussen flink bezig geweest met het vervangen van de bevestigingspunten van de motorkap en de randen waar de spatborden aan vast zitten. Ik heb de reparatiestukken compleet van voor tot achter besteld (Klokkerholm) er vanuit gaande dat die pasvorm ok was. Echter zag het er niet uit. ![]() Het is wel echt behoorlijk dik plaatwerk. Stukje dikker dan het origineel. Maar de pasvorm is nou niet echt gewelidig vooral bij de ingeponste "deuken" die erin zitten. Deze zijn veel te ondiep. En juist daar was de originele rand behoorlijk weggeroest en heb ik dus weg moeten slijpen. Omdat ik het onderste deel wilde behouden en vervangende deel erboven op moest komen heb ik dus aardig wat moeten plaatwerken om die twee randen netje op elkaar te krijgen. Zie hieronder: Door het uitvouwen mis je wel wat materiaal. Dit moet weer aangevuld worden. Dit past een stuk beter. (uiteraard is het hierna nog afgewerkt) Aan de bestuurderskant kant komt het allemaal net iets beter uit met de slechte plekken. Hier was platslaan, indeuken en uitvouwen allemaal niet nodig. Hier had ik er in een eerder stadium er al een paar kleine stukjes eruit gezaagd om te vervangen. Later toch maar besloten om het toch rigoureuzer aan te pakken. Op de doorgetrokken streep wordt de slijpert erin gezet. De stippeltjes geven aan tot hoever het vervangende plaatwerk zou komen als het helemaal zou gebruiken. Toch wel spannend hoor, dat moment wanneer je de slijper in je auto te zet :tape2: ![]() Passen van reparatiestuk Op het moment ziet het er zo uit: Van de week weer verder ![]()
Volvo 142S - 1973
Felix
10 February 2014, 00:48
Bij m'n Blauwe had het Klokkerholm spulleke ook een miserabele pasvorm. Veel aanpassingen verder past het dan toch goed. Zo te zien bij jou ook.
Mooi wark! |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% | EduardW | 36 | 20.159 |
23 January 2020, 12:33 Laatste bericht: Volvo 142 B23 |
|
de gele banaan; 245 uit 1976. | jero | 2 | 3.714 |
4 November 2010, 13:29 Laatste bericht: Dopski |
|
onze lieve gele zweedse tank | da goose | 16 | 9.559 |
28 June 2006, 13:53 Laatste bericht: Sander van Buiten |