Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oranje 244 DL '75
#51
Volvo 142 B23 schreef:Hoe doe je dat op zo'n manier dat je zeker weet dat de stiksels sterk genoeg zijn?
ik heb dat ooit gedaan, laten doen, bij een meubelmaker. Netjes het oranje label er weer tussen, staalgaren van x mm, kun je de auto aan ophangen. Voor minder moet je niet gaan..

Is overigens gedaan om 240 gordels in een 140 te kunnen gebruiken ivm de 'sleutel'.. Ik heb het set nu nog..

Ik begrijp alleen niet waarom je rafels voor rafels vervangt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#52
Neem aan dat ie van de 'nieuwe' gerafelde set de banden gaat vervangen zodat ie met de oude nog even door kan rijden.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#53
Volvo 142 B23 schreef:Neem aan dat ie van de 'nieuwe' gerafelde set de banden gaat vervangen zodat ie met de oude nog even door kan rijden.
..wat kost dan tegenwoordig een goed set uit een '93 bv..? Scheelt een hoop gedoe met het oprolmechanisme etc..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#54
Volvo 142 B23 schreef:Neem aan dat ie van de 'nieuwe' gerafelde set de banden gaat vervangen zodat ie met de oude nog even door kan rijden.
Exact! Ik kon nergens een goede set vinden, dus daarom maar een gerafelde set "reviseren".

En ik heb geen '93-gordels gemonteerd omdat daarvan het "klikding" of om in "luidsprekerland" te spreken: het 75-er vrouwtje het 93-er mannetje niet accepteert Wink
Half VKV afgezocht maar mijn middenconsole loopt door tussen de stoelen, dus ik heb geen losse stengels om de gordels in te klikken, maar het moet in de houder passen.

Ik ga inderdaad (wat Jambon al dacht) niet zelf met garen klooien-, maar gewoon naar de meubelmaker of leerhandel. Staalgaren met een industriële naaimachine gebruiken en dan komt dat wel goed.
Ik moet toch iets, want ik vind het geen fijne gedachte en daarnaast is het APK afkeur, dus kom ik bij deze oplossing.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#55
HSGHOR schreef:Prachtige auto! En een prachtige fotoreportage van de bruiloft, gefeliciteerd!
MvG Eric
Bedankt Eric!
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#56
Recent vervangen:
- krukas keerring achterzijde;
- starterkrans;
- BW35 --> BW55 met nieuwe pakkingen, filter, keerringen, olie;
- BW55 pook;
Zie http://volvolvo.nl/threads/14832-BW55-we...mmer/page4 voor de foto's / details.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#57
De nieuwe BW55 rijdt prima, alleen ik wil het aantal toeren drastisch terugbrengen, aangezien ik nu een 4,10 achteras eronder heb. Op de snelweg is het hele gevoel van cruisen daardoor weg.

Dus vrijdagavond bij Pieter vd Ligt een 3,73 achteras opgehaald.
[ATTACH=CONFIG]2202[/ATTACH]
As ziet er erg goed is, heel klein beetje vliegroest, verder niets mis mee.

Ivm het lompe gewicht van dat ding ga ik eerst even een karretje maken, zodat ik de as vrij kan manoeuvreren tussen tuin en schuur. Daarna roest eraf borstelen, in de primer zetten en vervolgens aflakken. Moet voor het lakken wel even wachten tot de vorst voorbij is.

Heeft iemand tips voor een merk van goede/semi-pro primer en steenslagbestendige lak?
Ohja, geen Hammerite, mijn Volvo is geen tuinhekje Cool


Bijlagen Afbeeldingen
   
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#58
De laatste tijd gebruik ik vaak Brantho-Korrux op alle delen die onder de auto komen. Werkt erg goed, en zou een van de betere 3-in-1 lakken moeten zijn (roestkiller, primer en lak). Eroverheen doe ik indien gewenst nog een kleurtje naar behoefte Big Grin.
Maar met hammerite is eigenlijk ook niets mis voor achterassen ed (heb het zelf nooit gebruikt, maar bij anderen wel mooie resultaten).
Antwoord
#59
- Karretje gemaakt voor de achteras, kan deze nu redelijk gemakkelijk onder de stalling vandaan rijden tbv bewerking;
- Brantho Korrux besteld Smile ;
- Schuur opgeruimd: eindelijk de klein-materiaal-kantelbakjes aan de muur gehangen;
- Gereedschap opgeruimd;
- Straalbak in de schuur gezet, poging gedaan om te beginnen met stralen, maar toen:

Moest ik eerst alle koppelingen vd compressor nalopen. Vorige eigenaar heeft dat ding volgens mij nooit echt gebruikt.
Toen bleek dat de slangklemmen vd straalbak echt van butkwaliteit zijn.. overal drukverlies. Van de week ff nieuwe halen dus..

Vervolgens maar de achteras gepakt en begonnen met het afschrapen van alle klei.

[Afbeelding: IMAG0916_zpsfvbcvm8n.jpg]
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#60
Leker werkje. Sowieso wel slim om eerst de drek eraf te halen anders is gelijk je staalkast verzadigd met die troep.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 2.348 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Het oranje monster. En ik wesleyscheggetman 125 91.336 6 January 2017, 23:49
Laatste bericht: Marc1970
  de oranje 244 sam244 26 17.862 28 May 2015, 21:17
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)