Berichten: 20
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2005
Kun je een turbo monteren op een 230F.
of stel ik nu een hele rare ( domme ) vraag....
Zie wel eens dergelijke sets te koop staan.
olvo240 estate 1990 2.3 DL
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Mijn motto; alles kan! (OK, een lucifer aanstrijken aan een stuk zeep is lastig, maar je begrijpt wat ik bedoel...)
ik denk dat een low-pressure turbo wel zou moeten kunnen. Maar Kaasie schudt het juiste antwoord waarschijnlijk zo uit z'n mouw!
Berichten: 20
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2005
Deze set bijvoorbeeld:
Turboumbau Kit
Volvo 240
EdelstahlRacingkrümmer
+ SUPER T70 Turbolader
60.5mm ââ¬Â¢ A/R RATIO .70 ââ¬Â¢ TURBINE HOUSING A/R .84 ââ¬Â¢ COMPRESSOR HOUSING .70 ââ¬Â¢ T3/T4 FLANGE
mit diesem Kit können bis zu 380PS erreicht werden
Neuteile-ungebraucht
größerer Querschnitt des Krümmers
mit Dichtungen
Edelstahl Hochglanzpoliert
Paßgenau
Schweißnähte innen geschliffen
Verdichterseite des Turboladers kann gedreht werden
international Bidders welcome-please request shipping quote
bei Fragen einfach mailen
olvo240 estate 1990 2.3 DL
jaaaa, dat is leuk!
Maar dan moet je serieus gaan knutselen. Ik denk niet dat je blok hier blij van wordt: je zult dan een wat lagere compressie moeten hebben en andere kleppen die meer hitte aankunnen (of een turbokop, ik geloof dat dat past).
Dan zal je injectiesysteem misschien ook niet genoeg benzine leveren en zul je daar ook iets voor moeten verzinnen.
Kortom: zoiets kan wel, maar dan wordt het een heel serieus project. als je een low pressure turbo monteert (en dus ook minder extra vermogen creeert), dan kan het een stuk eenvoudiger.
Gewoon een turboblok erinbouwen is ook een optie natuurlijk!
Berichten: 20
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2005
wat betekent een low pressure turbo inbouwen aan werk en kosten ?
Wat doet de wagen qua prestaties ?
olvo240 estate 1990 2.3 DL
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Is nog wel een klus; je uitlaat moet van voor tot achter aangepast; spruitstuk en down-pipe van een turbo kunnen uitkomst bieden, zit je echter nog wel met je kat. (ivm APK enzo); vervolgens een geschikte/passende turbo vinden; slangenstelsel met luchtfilter aanpassen/construeren; en je wil natuurlijk ook een IC-tje; brandstofsysteem moet voorzien van een ander chippie en/of boost valve en/of andere injectoren om de benodigde brandstof in te spuiten en dan mag je hopen dat je d'r bent...
Wel een gave klus en met die hoge compressie is een hele vette berg vermogen haalbaar! (Let wel op: vermogenswinst is omgekeerd evenredig met levensduur!)
Heb je geen plaatje of beschrijving van de door jou aangeduide kit?!
Cheerz!
Berichten: 20
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2005
olvo240 estate 1990 2.3 DL
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Glup

hock: ; da's wel heel geil voor â⬠125,-!!! Is wel alleen spruitstuk met turbo; moet je nog een hoop bijklussen...
Wel de moeite waard 8) 8) 8)
woh! dat ziet er cool uit!
Maar de turbo zit heel anders dan bij een normale 240 turbo, dus zul je een uitlaat moeten laten fabriceren etc. en dan al die andere dingen nog. veel handigheid, geld en geduld vereist.
ik denk dat als je dit zou krijgen voor 125 (wat een superkoopje is, ik denk dat er nog morgen nog snel wordt geboden tot het 4-voudige bedrag), je nog zo 1000 euro verder bent voor de rest van de materialen (uitlaat, intercooler, slangen, injectoren etc) - en dan nog veelal 2ehands ed.
En dan nog het geheel goed lopend zien te krijgen - niet gaan proberen als dit je dagelijkse vervoermiddel is en moet blijven denk ik. wel leuk om over te dromen.