Topics: 35
Jambon schreef:Deze X geen folderfoto of iets wat ik zelf heb, maar foto's van facelink, of was het Hyvebook?.. Ik heb er ooit een vaag plaatje van gevonden en nooit in de accesoireboekjes (die ik heb) ontdekt. De klokkenhouder voor op het dashboard van de late 140 en vroege 240,
Super zeldzaam, dit. Ik ken iemand die er op zoek naar is en het blijkt dat ze nauwelijks voorbijkomen op de advertentiesites. Zelfs in Zweden vinden ze het een ontzettend zeldzaam ding.
Topics: 39
Rubicon schreef:Super zeldzaam, dit. Ik ken iemand die er op zoek naar is en het blijkt dat ze nauwelijks voorbijkomen op de advertentiesites. Zelfs in Zweden vinden ze het een ontzettend zeldzaam ding.
SuperD hier op het forum heeft er eentje (gehad).
Topics: 289
22 December 2013, 13:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 December 2013, 14:07 door Jambon.)
Drk schreef:SuperD hier op het forum heeft er eentje (gehad).
..eigenlijk hebben we er 1tje nodig om een mal van te maken. Ik kan me zo voorstellen dat dit net zo'n accessoire is als de "sneeuw- herfstbladkap", nuttig en tegelijkertijd 'hebben want apart en origineel'. De vroege dashboards werden volgens de folders ook wel voorzien van een extra meter(s) door deze er in te 'boren', maar ook dat heb ik nog niet live gezien.. Gaan we nog verder terug, dan kom je bij de ralley en GT dashboardjes, en daarvoor de losse VDO/Volvo opbouw-meters in krimplak voor PV en Amazon en kort in de 140, waar ze uiteindelijk ook weer als extraatje in de zekering-afdek-opbouw en tunnelbakken terecht konden..
zoveel speeltjes die door het duffe imago van de auto en dito gebruikers niet veelvuldig werden gekocht, iig niet in dit deel van de wereld..
Topics: 60
En 30/40 jaar later rijden er alleen nog maar van die gekken in die het wÃl willen hebben :lol:
Topics: 85
Hoi,
klopt het nu dat er geen afbeeldingen meer te zien zijn van de folders? Of is dat weer iets met mijn laptop/internet aansluiting?
Groet,
Mathieu.
dat klopt, de vorige foto share- site besloot geld te gaan vragen, en het zijn zo veel foto's, kost me weken om weer recht te trekken helaas..
Hoi Jambon,
Dat is balen! Ik was eigenlijk op zoek naar afbeelding/informatie van een stuurbekrachtiging voor de 140 serie. Van wat ik begrepen heb was dat een originele optie maar daar nooit iets van gezien.
Groet,
Mathieu.
da's idd een optie, staat volgen mij niet expliciet in de folders, wel in de GreenBooks.. er is inmiddels ook een elektrische verkrijgbaar als het je daar om gaat..
Hoi Jambon,
Ik ben ook een beetje actief op een amerikaans forum (
http://forums.swedespeed.com/forumdispla...1966-1975) ) en daarin wordt een link gegeven naar een 144 die volgens de omschrijving een stuur bekrachtiging zou hebben. Nu vroeg iemand zich af of volvo wel daadwerkelijk een stuurbekrachtiging als optie had voor de 140 serie. Vandaar mijn vraag. Een link naar de 144 met stuurbekrachtiging is:
http://www.swedishmotors.com/detail-1972...25254.html
Overigens een hoop 142 activiteit op dat forum!
Groet,
Mathieu.
4 January 2014, 21:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 January 2014, 21:46 door Jambon.)
2 deurs is ook 'leuker' dan 4 deurs (vind ik..) en originele stuurbekrachtiging is er ook geweest, waarschijnlijk vaker te vinden op een GL en zeker eerder op de 164, alhoewel die wat afwijken kunnen ze wel worden gebruikt heb ik begrepen. Ik denk dat ik er 'hier' een stuk of 4 op een 140 heb gezien. Ik heb een nieuwerwetse, elektrische liggen om in m'n auto te bouwen als het zover komt..
klik..
klik.. (164)
klik..ook 164