Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lekkage
Ik heb nog steeds last van lekkage aan de bestuurders kant bij de voeten en nu ook bij de achterbank. Ik hoop dat ik dichtbij de oplossing ben want Dr vovlo op de beurs in rosmalen wees me op een afwateringen buisje dat bij het middenconsole naar de bodem loopt. (zie foto)[ATTACH=CONFIG]3581[/ATTACH] Als die verstopt is door blad e.d. door het rooster in de motor kap dan stroomt de boel over. Hij raadde me aan om het vanaf de bodem te onstoppen ik heb alleen nog niet kunnen vinden waar die uitkomt. Heeft iemand een idee of een afwateringen schema van de hele volvo dan kan ik meteen alles onstoppen...

Groet Sander

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Dr Volvo moet z'n anatomie eens ophalen. Volgens mij is dat de drain van de kachelbehuizing, nee net niet die heeft een knik, maar wel iets in die buurt.

De holle ruimte onder het rooster (als we het over een 140 of 240 hebben) watert af naar de dorpels, in de dorpels zitten een stuk of 6 uitstroomopeningen die kan je met iets plastic uitbaggeren.
Van binnenuit kan je de grote bladeren uit de dorpel halen, pel de vloerbedekking eraf (moet toch) dan zie je ca.8 cm doorsnee doppen zitten.

Als de kachelradiateur lekt, zal het lekwater erg zoet smaken (en giftig voor mens en dier dus rustig aan), en ben je nog lang niet klaar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Citaat:Als de kachelradiateur lekt, zal het lekwater erg zoet smaken , en ben je nog lang niet klaar.

Ik hoop voor je dat het zoet smaakt, kachel is beter/voordeliger/leuker te repareren dan een lekke voorruit.

Dus, eerst even je matten aflikken: zoet is goed (want al 6.000.000 keer in woord en beeld hier beschreven).
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Precies, en check ook of de afwatering van de dorpels nog in orde is. Daar zitten dus vaak blaadjes en dennennaalden in die de boel verstoppen. Sommigen enthousiaste lassers willen ze ook nog weleens aanzien voor een roestgat en lassen ze dicht.

Naast de plastic doppen die mark bedoelt kun je ook de rolgordel verwijderen, dan heb je een groot vierkantgat waar je stofzuigerslang in kan. Misschien is de 2deurs locatie (afgekit luikje iets verder naar achteren) ook wel te gebruiken.
Antwoord
ok ik ga de dorpels stuk voor stuk aflopen en de troep eruit halen . Wat op de foto staat ben ik nog wel benieuwd ik heb namelijk een gieter leeggegoten in mijn rooster en vervolgens kwam het er oa daar uit.
Ik vermoed dat het dus regenwater is na een flinke bui wordt het ook nat
Daar zeg je wat met die rolgordels! mijn gordel voelt ook wel eens nattig aan. ga ik ook meteen even nalopen. Mijn voorruit is begin dit jaar vervangen en geplakt en de lijsten zijn gerestaureerd dus dat kan geen probleem zijn.
Nog een vraagje over die plastic doppen die heb ik eerder bekeken maar die zitten bij mij aardig onder de tectyl. Moeten die doppen altijd water kunnen afvoeren dus open staan?

Bedankt voor de reacties
groet Sander
Antwoord
De plastic doppen zijn niet voor de afvoer maar om in de dorpel te komen, tot je de dorpel hebt laten leeglopen zou ik de doppen nog even laten zitten. De afvoergaten zitten aan onderkant vd dorpel en zijn duimbreed ongeveer, inderdaad zijn ze wel eens dichtgeknepen/gelast/geteerd door onwetenden.

Als je gordel nat is etc zit er liters water/dennenaaldencompost in je dorpels.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
eindelijk even de tijd gevonden dt weekend om er eens naar te kijken, en inderdaad een hoop troep in de dorpels nu nog flink uitzuigen met een aangepaste stofzuiger oid. Daarbij kwam ik erachter dat de vorige eigenaar speakers in de voeten ruimte heeft geplaatst. Om die te kunnen plaatsen is er een gat gemaakt in de carrosserie zodat de speaker uitbouw erin past. de omliggende ruimte is opgevuld met Pur schuim!!! dit blokkeert dus de doorgang naar de dorpels en vandaar dat het water er op vreemde plekken uitkomt. Wat een gdoe dat purschuim eruit peuteren ik heb nog niet alles eruit gehaald maar volgens mij is dit wel de grote boosdoener.
Bedankt voor de reacties!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  versnellingsbak rubber vervangen, wat plaatjes. en olie lekkage! 245GLE1981 7 8.099 23 July 2015, 21:23
Laatste bericht: skidje
  Olie lekkage 240GLE 2 4.394 24 May 2014, 14:26
Laatste bericht: Dopski
  Expansievat lekkage? twannie 1 2.951 11 November 2012, 22:13
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)