Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1800s '67
Jawel, maar dat is eigenlijk heiligschennis. Ik houd 'm liever zo origineel mogelijk, kleine upgrades daargelaten. Ik heb de FK wel nog steeds staan, mocht ik me alsnog bedenken Wink.
Antwoord
Plus dat er nogal wat aangepast moet worden om een B230 met versnellingsbak te laten passen.

Mooie auto heur! Maar als ie overgespoten wordt kies je toch wel voor een fleuriger kleurtje? Toeeee....
Antwoord
ORANJE ? of die nieuwe blauwe kleur van volvo :O polestar blauw als ik me niet vergis :O
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Zo'n model schreeuwt om minimaal 3 dingen:
-verlagen
-breed rubber
-B230FK
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Klinkt als een mooie basis en op de foto's ziet hij er prachtig uit! En wat Dopski zegt, vol leuke details.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
edwin schreef:Zo'n model schreeuwt om minimaal 3 dingen:
-verlagen
-breed rubber
-B230FK

Inderdaad.
Groeten van Frans
Antwoord
Old school kan natuurlijk ook nog..:tongue:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Haha goede ideeen allemaal. Ik zoek nog sponsers, gaarne over te maken op mijn rekening nummer!

Wat betreft de kleur, mocht er nog een keer een ander kleurtje op komen dan wordt dat rood.
Antwoord
Vandaag nog weer even met de auto bezig geweest. In een manual op p1800pictures kwam ik tegen dat voor een B20 de klepspeling voor in- en uitlaatkleppen 0.5mm is, dat klopt? Het is wat meer dan ik normaal gewend ben namelijk en ze stonden aardig te strak.

Ook zit er wat olielekkage aan de linkerzijkant van het blok. Dus de boel even schoongepoetst en weer gaan rijden. Ik hoop niet dat het de koppakking is. Ik denk het niet, want de schroeven/bouten van het kleppendeksel, de brandstofpomp en de ontsteking zaten aardig los.

[Afbeelding: 25hl2c7.jpg]

Overigens ziet de ontsteking er niet erg best uit. Puntjes, condensator, rotor en verdelerkap lijken aardig versleten. Daar moeten dus nieuwe onderdelen op, maar nu twijfel ik of ik gewoon spul bestel of toch voor de 123 ontsteking / hot spark ga. Nog even brainstormen dus, want het is best prijzig. Iemand ervaring met beide?

[Afbeelding: olkkw.jpg]

Verder zien de rubbers van de ophanging aan de voorzijde er ook slecht uit, binnenkort ga ik maar wat PU spul bestellen denk ik. Ook lijkt het het stuurhuis aan de onderzijde te lekken, hier zit vloeistof en een keerring in?

En als laatst heb ik de grote schijnwerper aan de achterzijde vervangen voor een exemplaar die wat meer in verhouding is :geek:.

[Afbeelding: 14bggj.jpg]
Antwoord
wil nu niet de verkooper uit hangen maar als je toch met je stuur inrichting bezig gaat even zn hulpstuurbus bij boele halen kost nie veel maar wel veel plezier Big Grin

als ik me niet vergis is de klepspeeling 0.45

onsteking zou ik beginnen met een nieuwe kabels en verdelerkap. deze heb je als het goed is als je hotspark of electrise onsteking inbouwt toch weer nodig en dan misschien toch even prijs opgave vragen hotspark schijnt al een hele verbetering te zijn
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)