Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Golde schuifdak
meer smaken zijn er ws niet... ;-)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:aan de achterkant verwacht ik ze boven de achteras, waar ook de slang van de ventilatiesleuven onder de achteruit uitkomt.. dat betekent imho dat je 4 ipv 2 slangen onder de hoedenplank (met of zonder hoed..) uit ziet komen..

Klopt. In de kofferbak zie je zowel links als rechts tegen de bank 2 slangen samen komen. De sleuf en het dakraam. Hoe dat bij een 265 zit weet ik (nog) niet.
264 RULES!!!!
Antwoord
Hallo, ik ben gaan kijken waar de afvoergaten excact zaten. De twee voorste had ik snel gevonden en deze waren open, het water dat ik erin goot liep er gewoon uit aan de onderzijde. De twee achterste gaten die zag ik niet zitten, heb opnieuw water in de rand laten lopen echter de weg naar de voorste gaten dichtgemaakt en het water liep niet weg via de twee achterste gaten, deze waren dus dicht/verstopt. Gezien het feit dat ik de twee achterste gaten niet kon zien was het ook moeilijk om deze vanaf de bovenzijde proberen open te krijgen. Heb toen het kofferdeksel geopend en de slangen van het schuifdak van het t-stuk verwijderd waar op de slang van de ventilatiesleuf op zit. Vervolgens ben ik met een soort van dunne maar starre kunstof ontstoppingsveer van een meter of vier via de onderzijde van de gedemonteerde slang naar binnen en naar boven gegaan. In eerste instantie was er geen doorkomen aan maar na velen pogingen en soms ook gemopper ben ik er op een gegeven moment langzaam doorheen gekomen. Andere zijde idem, daarna opnieuw water in de schuifdakgoot laten lopen en tot mijn eigen verbazing kwam er heel langzaam maar toch water er doorheen naar de onderzijde van de slang.daarna de slangen opnieuw bevestigd. Of het schuifdak nu nog lekt weet ik niet, had de auto pas gewassen en helemaal in de was gezet. Wacht tot de auto nu vies is en spuit hem daarna af met de hogedrukspuit in de autowasbox, is nl. toch veel werk met wassen en afdrogen met zo'n grote auto. Ik laat wat weten, groet.
ezitter Volvo 264 GL (1975)
Antwoord
Ben er eindelijk achter waar de lekkage vandaan komt. De rubberen afdichtstrippen waren vergaan na zoveel jaren.
Ik heb twee nieuwe rubberen strippen kunnen bemachtigen ( Deze waren sinds twee jaar niet meer leverbaar). Nu wil ik graag te weten komen welke lijm ik dien te gebruiken om de strippen te bevestigen en wie weet hoe deze strippen excact te monteren, wat volgens mij nog niet zo makkelijk is daar de twee onafhankelijke strippen in mekaar moeten overgaan.

Wie oh wie kan mij uitleg en advies geven?
Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,wibe
Antwoord
Hallo Wibe.

In mijn documentatie kan ik niet zo snel iets vinden hoe de rubberen afdichting moet zitten. Het plaatje is niet helemaal duidelijk. Kan het zijn dat de rubberen strip op het schuifdak zelf gemonteerd zit. (Ik begrijp niet helemaal welke afdichting je bedoelt namelijk) Vanuit de tekst maak ik op dat voor het monteren dat het schuifdak eruit moet, maar ik heb geen idee of we het dan over het zelfde hebben.

Wel staat er de tekst: "Lijm voor afdichtrubber, onderdeelnummer 1161095-3."

Hopelijk kan je hier wat mee, ik hoor het wel!

Mvg Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
Hoi Ronald,

bedankt voor je snelle reactie. De lijm met het onderdeelnummer waar is dat van, van welke fabrikant? Volgens mij zit de rubberen strip aan de onderzijde van het dak, dus niet van het schuifdak maar dat weet ik niet geheel zeker!
Ik hoop dat er mensen zijn die mij dat kunnen vertellen.

Mvg Wibe
Antwoord
fotootje is zoo handig..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ha die Wibe

Sorry dat ik de fabrikant ben vergeten. Het onderdeelnummer is,...tja dat leek mij vrij logisch,... van VOLVO! Hahaha. Intikken in google: Volvo plus dat nr, dan moet je wel wat kunnen vinden. Anders gewoon even de dealer bellen.

Mocht je het schuifdak eruit gaan halen, kan ik wel wat scans maken van mijn documentatie.
In welke contreien bevind jij je?

Mvg Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
Hoi, ik ben woonachtig in het zuiden van het land ( Maastricht). Voorlopig ga ik het schuifdak er nog niet uithalen, heb het voorlopig nog te druk met andere dingen maar op voorhand al de nodige informatie kan nooit kwaad. Dus mocht je documentatie hebben is deze altijd welkom, groet.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)