Topics: 11
Hallo,
ik ben reeds langere tijd in het bezit van een volvo 264, bwj. 1975 met een golde schuifdak. Nadat ik de volvo dit jaar uit de winterslaap gehaald heb bleek dat er na het wassen met de hogedruk meerdere druppels water via het schuifdak binnen in de auto op de bekleding terecht kwamen. In het verleden heeft zich er nooit enige vorm van lekkage voorgedaan, het was altijd kurkdroog.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat er aan te doen is? Zelf denk ik in de richting van de rubber, is deze nog te krijgen en/of te vervangen en hoe dit te doen?
Hopend op een antwoord,
met vriendelijke groet.
wibe
ezitter Volvo 264 GL (1975)
Topics: 60
Waarschijnlijk gewoon de rubbers ja. Kan me niet voorstellen waar zo'n ding anders van moet gaan lekken.
Topics: 288
afvoer (x4) verstopt, dan loopt ie uiteindelijk over..
Hoe kan ik controleren of de afvoer verstopt is en waar zitten deze excact?
de "bak" van het schuifdak heeft in de hoeken een opening waar aan boven het hemeltje slangetjes zitten welke op hun beurt naar de A-stijlen of C-stijlen lopen richting buiten zeg maar.. als daar door de jaren heen rommel is vastgekoekt loopt de boel over. Ik zeg voorzichtig met een breinaald oid proberen, anders ff wachten op ervaringen van "hier" die het ook al eens a/d hand hebben gehad..
okÃ, bedankt voor de snelle reactie. Hoop evenzeer op nog andere suggesties voor het geval dat, groet.
Topics: 14
24 July 2012, 18:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 July 2012, 18:12 door RonnieDuck.)
He hallo!
Mijn Coppermetallic 264 is ook uit 1975!
Misschien heb je hier wat aan:
Groet Ronald
264 RULES!!!!
Topics: 13
Ik heb een Britax schuifdak op mijn 265 '77. Met de compressor doorgeblazen totdat het water er bij de deurstijl tussen de scharnieren uitkwam. Ik heb alleen als de auto achter overstaat nog wel dat hij vol blijft staan. waar zou aan de achter kant de slangetjes er uit komen (ik veronderstel dat er bij Britax ook 4 aftappunten zijn) bij een station?. Volgens de tekening loopt hij via het achterraam stijl maar die zit er bij een station niet op, ja vlak achter de deur wel een koker maar daar zie ik niets.
aan de achterkant verwacht ik ze boven de achteras, waar ook de slang van de ventilatiesleuven onder de achteruit uitkomt.. dat betekent imho dat je 4 ipv 2 slangen onder de hoedenplank (met of zonder hoed..) uit ziet komen..
Hallo, geweldig dat er nog zoveel reacties binnenkomen. I.v.m. vakantie heb ik tot op heden helaas nog niets kunnen uitproberen, ik zal laten weten wat ik uit zal proberen en of dit resultaat heeft opgeleverd. Voor degene die nog suggesties hebben deze zijn altijd welkom, groet.