Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Jah sorry, maar restaureren doe je niet met de verwachting om je investering terug te krijgen
Voor de 25k die je over hebt gaat elk weldenkend mens verder shoppen op MP of koopt zich een nieuwe Caterham oid.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ZwerverRoodbaard schreef:Jah sorry, maar restaureren doe je niet met de verwachting om je investering terug te krijgen
Voor de 25k die je over hebt gaat elk weldenkend mens verder shoppen op MP of koopt zich een nieuwe Caterham oid.
Caterham dan maar..
Berichten: 23
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2011
vindt
dit wel een mooie 164, ook vrij prijzig al zie hij er prachtig uit.
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
De cruciale fout die de verkoper van die 164 m.i. heeft gemaakt is om niet eerst na te gaan wat de marktwaarde van een mooie 164 is.
Een volledige restauratie ( dat is dus heel iets anders als "opknappen") kost al gauw 20 tot 40.000 euro.
Met dat gegeven vallen al nagenoeg alle Volvo klassiekers af voor een economische verantwoorde restauratie.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
jos245 schreef:De cruciale fout die de verkoper van die 164 m.i. heeft gemaakt is om niet eerst na te gaan wat de marktwaarde van een mooie 164 is.
Een volledige restauratie ( dat is dus heel iets anders als "opknappen") kost al gauw 20 tot 40.000 euro.
Met dat gegeven vallen al nagenoeg alle Volvo klassiekers af voor een economische verantwoorde restauratie.
Als je het uitbesteed is het inderdaad niet economisch verantwoord, maar als je zelf aan de slag gaat wel (als het gaat om een waardevast model zoals de 1800-serie.) Maar dan wordt het bij de meeste mensen inderdaad opknappen haha.
Berichten: 23
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2011
jos245 schreef:De cruciale fout die de verkoper van die 164 m.i. heeft gemaakt is om niet eerst na te gaan wat de marktwaarde van een mooie 164 is.
Een volledige restauratie ( dat is dus heel iets anders als "opknappen") kost al gauw 20 tot 40.000 euro.
Met dat gegeven vallen al nagenoeg alle Volvo klassiekers af voor een economische verantwoorde restauratie.
een volledige restauratie moet ook niet gedaan worden met de intentie om hem te verkopen en dan nog winst er op te maken dat is namelijk zelden het geval (alleen mogelijk bij zeer high end klasses), de intentie is om er zelf mee rond te rijden en er van te genieten.
De meeste mensen die zoiets willen doen de restauratie grotendeels zelf en hebben er hobby aan en vinden kant en klaar kopen niks.
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Denk dat de verkoper de knakenjagers af wil schikken en een serieus publiek wenst.
Lijkt me wel een hele mooie auto. De verkoper ken ik niet maar hoor regelmatig dat hij persoonlijk het laswerk voor dergelijke autos uitvoert. Hij is daar schijnbaar heel goed in.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Richo schreef:een volledige restauratie moet ook niet gedaan worden met de intentie om hem te verkopen en dan nog winst er op te maken dat is namelijk zelden het geval (alleen mogelijk bij zeer high end klasses)
Sommige auto's worden na een restauratie van 40 mille ineens een ton meer waard.
Het is dus maar net welke auto je hebt om te laten restaureren.
Berichten: 570
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
skidje schreef:Denk dat de verkoper de knakenjagers af wil schikken en een serieus publiek wenst.
Lijkt me wel een hele mooie auto. De verkoper ken ik niet maar hoor regelmatig dat hij persoonlijk het laswerk voor dergelijke autos uitvoert. Hij is daar schijnbaar heel goed in.
Rogier is echt gepassioneerd, er is op niets bezuinigd bij deze auto. Volgens mij in eerste instantie voor zichzelf bedoeld. Als ondernemer moet je nu eenmaal overal een prijskaartje aan hangen...
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
hoort ws ook bij "handige gereedschappen" e.d. thuis, maar gevonden op MP..
http://www.halfords.nl/shop/Auto-accesso...eur/105247
of ie past is te bezien, maar het scheelt een hoop bende in de omgeving van de originele bak en spatbord, en een stuk goedkoper dan een gekeurd exemplaar uit de ralley-onderdelen-shop..