Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
je mag ook mijn karretje komen lenen. geen probleem! Dan breng je m na de vakantie weer terug
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Tof!
We zijn er nog niet uit... Die Monroe levelers is toch ook weer een investering. Een karretje kopen is duurder maar wel een goeie investering....
Berichten: 1.728
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Bedenk ook dat de (wettelijk toegestane) max snelheid met een aanhanger lager. Verschilt wel per land, en in sommige landen scheelt het niets tot weinig...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Ja, daar ben ik mij van bewust. Maar vind dat niet zo erg. We kamperen veel in Normandië dus dat is niet zo ver weg en in Frankrijk mag je gewoon 130 km/u als ik mij niet vergis.
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Er staat nu een nieuw setje oppompbare schokbrekers voor de 740/940 op marktplaats. Wellicht passen die ook op een 240
Zie
http://link.marktplaats.nl/675607520
Berichten: 3.259
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Ik heb ooit Koni rood voor een 740 onder mijn 240 gezet.
Enige verschil was dat de bout van de 240 voor de bovenste bevestiging net niet door het gat pastte.
Bout even een paar keer langs een slijpsteen gehaald en toen paste deze perfect. (streep eraf gehaald).
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Vraagt er €225 voor... Nieuw zijn ze €248...
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
De vorige eigenaar heeft een prachtig en zeer gedetailleerd logboek bijgehouden. Daar valt te lezen dat voor de schroefveren zijn vervangen (2,2cm lager). Achter is er dus niets mee gebeurd. De auto ligt voor het oog mooi recht.
Ondanks dat ik met een aanhanger ga rijden zit ik toch te denken om de achterkant aan te pakken. Een aanhanger zal altijd de auto iets naar beneden drukken lijkt mij (aanname. Of is dat bij goede belading te verwaarlozen?).
Ik zou achter de veren kunnen laten vervangen (is nog niet gebeurd) maar de auto rijdt verder prima. Hangt bij normaal gebruik ook niet door. Ik zou ook ophoogblokken eronder kunnen laten zetten voor de vakantie. Derde optie is eerst met een aanhanger rijden en kijken hoe dat gaat.
Wat is jullie mening?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ik zou altijd eerst de derde optie doen. Eerst maar es kijken hoe het gaat.
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Dat ga ik maar doen inderdaad. Morgen karretje bekijken en als het wat is meenemen. Kan ik het testen...