Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Markfranken - Volvo 245 DL 1975 K-Jet B20F
Goed bezig Mark. Je hebt linksvoor (bij de bobine) nog ergens een stekker met een blauwe en rood/witte kabel hangen. Daar moet de contrastekker op aangesloten worden, als het goed is heb je dan wel een vonk.
Antwoord
Oke, dan mis ik die stekker. Heb je een foto van hoe dat ie er bij jou uitziet? Misschien ligt ie nog ergens in de kast :S
Antwoord
Let op, deze post is niks waard zonder plaatjes...Aangezien ik mijn fototoestel was vergeten, helaas geen plaatjes.

Gisteravond/nacht en vandaag ben ik bezig geweest met het schilderen van de volvo.

Ik heb ervoor gekozen om de auto met de roller te schilderen. Wellicht is laten spuiten beter, maar daar heb ik geen budget voor (over). Ik heb de lak bij iemand anders gezien en dat is voor mij goed. Ik ben zelf toch geen perfectionist wat betreft afwerking (gelukkig maar Big Grin )

Gisteravond was het zover, mijn vriendin naar haar zus en tot vanavond de tijd om eraan te beginnen.
De deuren, motorkap en achterklep lagen al los, dus ik had volledige toegang tot het chassis.
Het was eigenlijk de bedoeling om gisteravond enkel alles klaar te zetten, zodat ik vanmorgen aan de gang kon, maar om half 9 stond alles al klaar.
Toen heb ik besloten om maar eens te kijken hoe het rolleren ging en voordat ik het wist, was het 00:00u en was de auto geschilderdSmile

Vanmiddag ben ik teruggegaan om de onderkant van de motorkap en de binnenkant van de deuren te doen, zodat ik deze op een avond deze week erin kan hangen. Dan hoef ik enkel nog maar de buitenkanten van de deuren (moeten zelfs nog geplamuurd worden) en de motorklep en de achterklep gedaan worden.

Ik heb de auto in onze beunschuur aangepakt, jammer genoeg een stoffig hok. Voordat ik de auto ontvet heb, heb ik met wat water gesproeierd om zo de meeste stof te laten liggen en de auto grotendeels te beschermen. Daarna heb ik de auto ontvet met amonia, aangelengd met veel warm water (warm water, dan droogt het sneller op).
Met een kwastje heb ik alle hoekjes gedaan (veel!!) en met een vachtrollertje de grote vlakken. Na 3u volcontinu aan de gang heb ik een liter verf gebruikt.
Nu zijn jullie natuurlijk benieuwd naar het resultaat, ik zal het zo goed mogelijk schriftelijk verwoorden :| (plaatjes volgen)

Van een afstand ziet het er goed uit, dichtbij zie je wel de foutjes zitten. Bij ons in de beunschuur zijn we niet voorzien van goed licht, dus heb ik de halve avond lopen zeulen met de bouwlamp. Daarom zie je met het werken niet alles even goed. Nu heb ik op enkele vlakken wat druipers (te dik) en wat doorschijnend (te dun) gezien. Vooral daar waar de plamuur zit (wit van kleur) heeft ie wat moeilijker gepakt. Ook zie je op het dak wel de rollerstrepen.
Uiteraard is er ook wat stof ingekomen.

Ook vandaag was er weinig licht, pas als ik de auto naar buiten rol, is goed te beoordelen of ik tevreden ben. Ik denk dat ik sowieso enkele vlakken nog een keertje overdoe, iemand een idee welk schuurpapier ik dan moet pakken? Al met al ben ik niet ontevreden over het resultaat, de verf vloeide lekker, dus daar ligt het niet aan Tongue

De auto ziet er nu al beter uit dan dat ie was en met de planning in het achterhoofd (begin juni d-day) moet ik even goed kijken of ik de stukken van de auto nog een keer schilder, of dat ik dit na de apk doe.

Foto's volgen nog, als ik de camera niet vergeet.
Antwoord
Wat voor verf heb je gebruikt? En ik zou gewoon zo licht mogelijk schuurpapier gebruiken. En je hebt sowieso meerdere lagen nodig om het echt goed te krijgen, en vervolgens over een paar weken goed polijsten (dan weet je dat de lak overal goed gehecht heeft en Ãcht goed droog is). Dan zal het resultaat wellicht toch een stuk beter zijn denk ik. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Ik heb trimetal steloxine decor satin gebruikt (3 in 1 systeem). omdat het zijdeglans is, weet ik niet of polijsten een goed idee is...
Antwoord
Vandaag de deuren en de motorklep erin gehangen. Sluit niet perfect, maar dat deed het toch al niet Smile

[Afbeelding: DSC_0012.JPG]
[Afbeelding: DSC_0013.JPG]
[Afbeelding: DSC_0014.JPG]
[Afbeelding: DSC_0017.JPG]
[Afbeelding: DSC_0019.JPG]
[Afbeelding: DSC_0020.JPG]
Antwoord
Goed bezig! Leuk om te volgen ook een DIY topic, zelfs met schilderen van de autoWink
Antwoord
Zo, weer een tijdje verstreken...
Ondertussen heb ik wel wat meters gemaakt, de volvo ziet er al goed uit. Ik zal morgen eens mijn todo lijstje bijwerken en posten.
De remmerij is ondertussen helemaal dicht, dus die kan ik nu voorzien van nieuwe remvloeistof.
Ook de achterklep is helemaal gereed op de kabelboom na. Het enige wat daarvan belangrijk is, is de verlichting van de kentekenplaat, die tap ik wel af met 2 draadjes van de achterlichten.

Maar goed, morgen het lijstje, nu de foto's (2 stuks). Helaas (voor de foto's dan) is onze schuur een beetje vol en ik had geen zin om speciaal voor de foto de auto naar buiten te duwen (dat doe ik wel als alle ramen en al het chroom erin zitten).
[Afbeelding: DSC_0001.JPG]
[Afbeelding: DSC_0002.JPG]
Antwoord
Goed werk. Zit weer lekker in de lak. Ga je 'm nog polijsten?
Ben wel benieuwd naar foto's met zonnetje, ipv heftige flits, waarschijnlijk issie buiten veel mooier.
Antwoord
Op het 245 front is het rustig, ik ben nog op zoek naar iemand die voor een mooie prijs de voorruit erin kan plakken.
Daarnaast heb ik nog een stapel kleine (en helaas ook grote) klusjes die plaats moeten vinden.

Echter, doordat we nu sinds 6 weken met 3 personen thuis zijn, is de peug 107 wel echt te klein! En aangezien de 240 alles behalve betrouwbaar is (volgens mijn vriendin, geen apk ed) hebben we maar besloten om de fiesta weg te doen en een 940 te kopen.
Dit is hem geworden:

[Afbeelding: DSC_0200.JPG][Afbeelding: DSC_0196.JPG]

Lekkere lederen stoelen (zitten goed!)
[Afbeelding: DSC_0195.JPG]

Time period correct radio (+ carkit nokia 6100) En werkende Climate Control, ook lekker.
[Afbeelding: DSC_0194.JPG]

Motortje (b230fk)
[Afbeelding: DSC_0197.JPG]

En weer iets kunnen afvinken van de "altijd-al-wel-eens-willen-hebben-lijst", een auto met een turbo
[Afbeelding: DSC_0198.JPG]

De luchtfilterbox is al aangepast en ik ben al op zoek naar een isofix aansluiting (die moet ik dan wel pas maken,omdat ze niet voor de 940 geleverd zijn)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.445 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 590 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.514 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.056 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.258 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.056 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.462 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: