Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Markfranken - Volvo 245 DL 1975 K-Jet B20F
Afgelopen 2 dagen nog effe bezig geweest aan de rode. Het interieur van de witte (en dan met name het dashbord) is al een eind gestript. Sommige onderdelen zijn al in de rode ingebracht. Hier en daar een aanpassing nodig, maar niet veel.
[Afbeelding: DSC03424.JPG]
[Afbeelding: DSC03425.JPG]

Ook heb ik de versnellingsbak en de aandrijflijn op zijn plek hangen, vastgedraaid en wel. De originele ophangpunten van de baksteun waren niet aanwezig. Na een tijdje nagedacht te hebben, heb ik gekozen voor een simpele oplossing: Gaten door de balk geboord, totdat ik binnenin de auto was. Met behulp van dikke bouten en moeren heb ik alles aan elkaar vastgemaakt, het is nu een stevig geheel!

Ook de gaskabel zit al weer terug, evenals het gaspedaal.
Volgende week de rest overbouwen, te beginnen met het rempedaal en de ruitenwisser installatie. Daarna kan de bekabeling omgezet worden en alles dichtgebouwd worden.

Pas als de temperaturen iets hoger zijn, ga ik beginnen aan de lak, vooralsnog kan ik wel effe vooruit!
Antwoord
En de recent aangeschafte witte doet het ook weer. Alles aangesloten, starten en lopen (niet ik, de auto). Effe een klein proefrondje door de wijk en daarna de automatenbak geflusht. Ging erg goed allemaal. Komende week eens door de wasstraat en eens kijken of de APK keurmeester ook tevreden is met mijn werkzaamheden (voor zover ik zelf kon zien op mijn oprit, voldoet alles...)
Antwoord
Vandaag weer effe bezig geweest in de schuur en ik heb het grootste gedeelte van de kabelboom gelabeld. Ook heb ik nog wat onderdelen over kunnen zetten.
Het gaat allemaal wel lekker zo, het is ook zeer gemakkelijk dat de 2 auto's naast elkaar staan.
De witte start moeilijk/niet, ik heb een andere set bougiekabels meegenomen, ik hoop dat dat het probleem is en dat het met de nieuwe kabels verholpen is.
Hopelijk krijg ik hem deze week aan de praat, dan kan er APK op.
[Afbeelding: DSC03426.JPG]
[Afbeelding: DSC03429.JPG]
[Afbeelding: DSC03428.JPG]

En mijn eerste kabeltje waarvan het omhulsel is vergaan.... :?
Wie weet waarvan dit kabeltje is (het komt van de schakelaar van de automatenbak af)
[Afbeelding: DSC03427.JPG]
Antwoord
Spagetti!

[Afbeelding: DSC03431.JPG]

Alls gelabeld, komt helemaal goed!
Antwoord
Oei....
[ATTACH=CONFIG]521[/ATTACH]

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Weet iemand waarvoor het middelste pijpje is, tussen de aansluitingen voor de automaat? Ik heb niks meer om hierop aan te sluiten.
[Afbeelding: foto%2520%25282%2529.JPG]

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
komt onderaan je reservoir
Antwoord
Bedankt, ik heb hem vandaag afgevuld (en kwam tot de conclusie dat de radiateur lek is (ergens in het midden). Nu op zoek naar een andere...

Verder heb ik nog wel effe 2 puntjes waar ik niet uitkom, ze hebben beide met de benzine tank / pomp te maken.
Ik heb alles van mijn b230f motor overgehangen (motor bak, kabelboom), behalve de benzinetank en bijhorende pomp. Deze zijn beide nog van het b20f systeem en heb ik laten hangen.

Nu zag ik vandaag dat de kabelboom anders is:
Ik kan de kabelboom splitsen in 2 delen:
1: tankvlotter
2: pomp

1. Ik heb het oude type tank (als dat er is) van de b20f. Hieruit komt 1 kabeltje (kleur: blauw-groenig). De kabelboom heeft twee kabeltjes, nl. grijs en zwart. Ik heb het nieuwe type dashbord en ik wil daar mijn benzine niveau uitmeten. Kan ik dat met dit ene kabeltje, of komt het signaal dan niet goed over?

2. De benzinepomp van de b230f zat onder de achterbank, daar zat ook de aansluiting. (2 kabels, geel en zwart). Zwart zat als min gezekerd, geel aan de kabelboom.
Bij de b20f hangt de pomp naast de tank en komen er 2 kabeltjes naar boven (geel en zwart). Zwart zit op de min, de gele heb ik doorverbonden aan de kabelboom. ik (als simpele technische ziel) zou zeggen dat de pomp nu een signaal krijgt (vanuit het benzinepomprelais).

Helaas krijg ik de motor niet gestart. Nu moet ik zeggen dat ik alles heb overgebouwd en dit de eerste test was, maar ik denk dat de "fout" bij de benzinepomp zit. Kan ik zo simpel denken dat alle (voor b230f en b20f) benzinepompen gelijk zijn en dat ie eigenlijk moet werken? Als ik de sleutel omdraai, hoor ik wel een tik in het relais, maar niet bij de benzinepomp. Ik ben helaas vergeten te meten of er power op de draad bij de pomp staat, maar daar ga ik zekerheidshalve even vanuit. Ook alle zekeringen zaten er nog in.

Wie weet raad?
Antwoord
Join the club voor wat betreft de benzinepomp...
Antwoord
Gelukkig heb ik via het forum informatie weten te vergaren en heb ik de benzinepomp aan de gang gekregen.

Maandagavond nieuwe ronde nieuwe kansen, benzinepomp deed het goed! Nu had ik alleen geen vonk. Op het forum nagekeken en wat bleek, mijn bobine kreeg geen stroom. Dit is makkelijk tijdelijk te omzeilen door een + kabeltje te trekken vanaf de accu naar de + pool van de bobine.
Heb ik gisteren gedaan en wat bleek (na 3 jaar "noeste" arbeid)

Hij loopt!:hippie:

Er zijn nog wel een paar kleine dingen, maar het belangrijkste doet het in ieder geval!
Prompt daarna vind ik mijn keurig opgeborgen stapeltje schuurpapier (waar ik al minimaal een uur naar op zoek ben geweest). Dus ook het schuurwerk kan weer verder!
En gelukkig lopen de temperaturen ook weer op, dan kan de verf er tegenaan!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.452 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 592 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.516 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.104 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.261 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.056 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.465 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)