Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Dit is volstrekt normaal voor een 850 / S70 ! Laat je niets wij maken, geen enkele 850 /x 70 classic en moderner van Volvo haalt de 14,3 volt. Zoals andere ook al zeggen, let vooral op de staat van zowel de kabels als de accuklemmen. Bij beide series is er gewoon rotzooi voor gebruikt. Met eerst rechtstreeks op de pluskabel op de dynamo en de massa van de dynamo hoeveel volt hij daar laad, en daarna hetzelfde rechtstreeks op de accuklemmen / accupolen. Bij goede kabels en klemmen mag hier geen verschil inzitten.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 11.649
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
da's maar 1,3 onder het maximum, an sich niets om je zorgen over te maken, er zitten in nieuwere auto's nou eenmaal meer computjes, en die werken continu. Da's ook de reden waarom bij huidige auto's de boordspanning wat is opgeschroefd en daardoor verlichting eerder stuk gaat..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Zal dit verhaal eens afronden voor forumleden die ooit tegen dit probleem gaan aanlopen. Mijn probleem zat em in de aansluitingen op de startmotor. Vanaf de dynamo loopt een dikke kabel naar de startmotor, op hetzelfde contact van de startmotor zit nog een dikke kabel naar de accu. De aansluitingen op dit contact waren enigszins gecorrodeerd maar leken op het blote oog niet heel slecht te zijn. Toch maar eens flink opgeschuurd en weer terug gezet. Dit scheelde aanzienlijk in de laadspanning en sindsdien heeft de auto geen startproblemen meer gegeven, het gaat nu goed twee maanden goed, dus het begint erop te lijken dat het nu goed is.