Hallo,
Mijn 245, B230A. 1985 heeft tot nu toe geen problemen, alleen een rare laadspanningwaarde van slechts 12,3V.
Ik was bezig met het vervangen van olie+filter toen ik zag dat de dynamokabel nicht geschroeid was door de uitlaathitte.
Toen ik beter keek bleek het dunne dynamodraadje helemaal door te zijn.
Ik heb de kabel (die via de onderkant van de distributie naar de andere kant van het blok loopt) een beetje opengehaald en hier een nieuw stukje dun kabel aangemaakt en vervolgens aan de dynamo aangesloten.
Volgens het Haynes boek zou dit dunnen kabeltje voor mijn laadlampje moeten zijn.
Nu brand mijn laadlampje nooit en ook niet bij het omdraaien van mijn sleutel.
Na deze reparatieklus wou ik toch wel eens weten of alles normaal werkte. Over de accupolen meet ik met dtraaiende motor max 12.3V en met motor uit max 12,5 V. Toch vreemd.
Ik ondervind echter (nog) geen problemen. Net 30 km gereden met lichten aan, muziek aan etc. Niks aan de hand.
Ook vreemd dat er naast de dikke +kabel die vanuit de dynamo loopt op dezelfde aansluiting nog een ander klein kabeltje loopt de dynamo in..
Is er nu actie vereist of is er niets aan de hand? Hoe kan het dat mijn AMP laadlampje niet brand bij omdraaien vd sleutel ondanks dat alles nu aangeloten is?
Bedankt weer...
Mijn 245, B230A. 1985 heeft tot nu toe geen problemen, alleen een rare laadspanningwaarde van slechts 12,3V.
Ik was bezig met het vervangen van olie+filter toen ik zag dat de dynamokabel nicht geschroeid was door de uitlaathitte.
Toen ik beter keek bleek het dunne dynamodraadje helemaal door te zijn.
Ik heb de kabel (die via de onderkant van de distributie naar de andere kant van het blok loopt) een beetje opengehaald en hier een nieuw stukje dun kabel aangemaakt en vervolgens aan de dynamo aangesloten.
Volgens het Haynes boek zou dit dunnen kabeltje voor mijn laadlampje moeten zijn.
Nu brand mijn laadlampje nooit en ook niet bij het omdraaien van mijn sleutel.
Na deze reparatieklus wou ik toch wel eens weten of alles normaal werkte. Over de accupolen meet ik met dtraaiende motor max 12.3V en met motor uit max 12,5 V. Toch vreemd.
Ik ondervind echter (nog) geen problemen. Net 30 km gereden met lichten aan, muziek aan etc. Niks aan de hand.
Ook vreemd dat er naast de dikke +kabel die vanuit de dynamo loopt op dezelfde aansluiting nog een ander klein kabeltje loopt de dynamo in..
Is er nu actie vereist of is er niets aan de hand? Hoe kan het dat mijn AMP laadlampje niet brand bij omdraaien vd sleutel ondanks dat alles nu aangeloten is?
Bedankt weer...