16 September 2012, 13:56
Ja, dat van de bobine klopt dan, als je de bobine aan massa legt gaat er een stroom lopen. De grijze stekkers zijn de connectors vd motorkabelboom. De 9 polige stekker hangt bij de ECU's. De pomp gaat even draaien als je de sleutel omdraait, dat klopt ook.
De testmodus krijgt 12V van het contactslot en signaal van de ECU's. ALs de ECU's niet werken, valt er dus ook niks te knipperen. De ECU's krijgen op dezelfde manier 12V vanaf het contactslot, deze lijkt te werken.
De ECU's krijgen ook 12V vanaf de accu direct (via die zwevende zekering), deze link delen ze met pin 30 op het brandstofrelais, wat meet je daar?
Aan de eindtrap valt ook nog wat te meten. ALs je de isolatie vd stekker wat terugpelt, kan je 12V moeten op pin 2 en 4. Als je de stekker loshaalt en meet tussen pin 5 (in de stekker) en de massa, en de motor 'start', krijg je een signaal wat schommelt tussen 0 en 2 volt.
De testmodus krijgt 12V van het contactslot en signaal van de ECU's. ALs de ECU's niet werken, valt er dus ook niks te knipperen. De ECU's krijgen op dezelfde manier 12V vanaf het contactslot, deze lijkt te werken.
De ECU's krijgen ook 12V vanaf de accu direct (via die zwevende zekering), deze link delen ze met pin 30 op het brandstofrelais, wat meet je daar?
Aan de eindtrap valt ook nog wat te meten. ALs je de isolatie vd stekker wat terugpelt, kan je 12V moeten op pin 2 en 4. Als je de stekker loshaalt en meet tussen pin 5 (in de stekker) en de massa, en de motor 'start', krijg je een signaal wat schommelt tussen 0 en 2 volt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969