Ook mij lijkt deze auto geen goede investering, maar zo ernstig als het geschetst wordt, zou ik het ook niet willen noemen.
Eerste vraag die je moet stellen: Wat wil je zelf met de auto.
Als je het niet erg vindt om niet in moeders mooiste te rijden, dan kan een beetje roest nog best lang goed gaan. Zweeds staal is dik.
Echter zo'n plek bij het raam is vragen om problemen. Als het tegenzit heeft het al naar binnen gelekt of gaat dat het binnenkort doen.
Dan zal binnen afzienbare tijd ook je bodem slecht zijn.
Maar wat koop je nog voor 1200 euro?
Volgens mij hoef je dan ook geen auto zonder roest te verwachten.
Wel een auto waar je nog prima een jaar of twee drie mee kunt rijden.
Bijvoorbeeld:
-
Deze 244 GLE voor 1250
- Of
deze 244 uit 1978 voor 1200 euro (moet alleen wel de ventilator van de kachel vervangen)
- Of
deze 244 uit 1976 voor 1350 euro
Maar dat is het dan ook wel zo'n beetje. In die prijsklasse allemaal auto's met een beetje werk. Uiteenlopend van slecht starten, elektra, etcetera.
Tegelijkertijd ook wel met wat roest en wel weer twee jaar APK.
Een beetje roest aan deuren is niet mooi, maar ook niet erg.
Mijn 244 GLE heeft ook plaatselijk wel wat roest, maar ik heb er de afgelopen twee jaar toch ruim 50.000 probleemloze kilometers mee gemaakt.
Ik kies er gewoon voor dat die auto langzaam slechter wordt. Aanpakken kan altijd nog (al moet je ook niet te lang wachten als je dat nog wilt).
Hij gaat overigens binnenkort in de verkoop.