Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
Daar vraag je me wat. Lh2.2 ofzo dat zegt me allemaal niks.
Waar kan ikdat zien dan?
Kan ik de orginele brandstofdruk regelaar ook opschroefen dan?
Wederom bedamkt voor jullie reacties
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
17 August 2012, 23:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 August 2012, 23:48 door Volvo 142 B23.)
Van de 940 zijn er verschillende types computers geweest. Buiten het verschil tussen de motoren zijn er ook verschillende generaties. Die zijn dus ook niet zomaar uit te wisselen. Een lh2.4 computer uit een turbo kan uitgewisseld worden met een lh2.4 uit een nonturbo. Maar kan dus niet worden uitgewisseld met een lh2.2 computer. Daarom zul je eerst moeten weten welke je nu hebt. Adhv het bouwjaar is dat wel te achterhalen.
Overigens wil ik je toch sterk adviseren gauw naar 0,3 bar terug te gaan. Zonder lambda met afr meter kun je dat niet zomaar doen. Het moment dat je merkbaar vermogen verliest is eigenlijk al een paar stappen te ver. Een turbo regelt naar een rijker mengsel om de verbranding te koelen. Dat doet je huidige computer niet en de temperaturen lopen veel te hoog op.
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
Volvo 142' bedankt voor je reactie.
Mijn volvo 940 komt uit 1994.
Ja je hebt gelijk hoor wat betreft de turbodruk
ik heb een stukje gereden met 0.6 bar maar toen ik de motorkap opdendeed
kwam ik er achter dat de motor nog nooit zo heet is geweest.
ik zet de boost morgen wel terug naar 0.3.
Dus het enige wat ik moet hebben is een turbo computer?
En dat past gewoon op de injectoren en MAF en alles van wat er nu opzit?
en regeld die computer ook de brandstofdruk?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nou ja een turbo computer is een mooi begin. Verder zou ik toch echt een afr meter gaan plaatsen. En die computer dus even uitzoeken of je nu lh2.2 of 2.4 hebt. Dan kun je die op een sloop scoren. Optie twee is wat Dennis zei, als ie 2.4 is kun je em laten chippen. Dan is je computer gelijk klaar voor toekomstige plannen en wellicht net zo duur als een andere computer.
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
Ok nou dan ga ik maar is opzoek naar een computer.
Nog een vraag over die a/f meter,
Kan ik de widebamd sensor afzonderlijk van de meter kopen of moet dat een setje zijn.
Wat ik bedoel te zeggen is past iedere wideband lambda op ieder a/f meter?
Bedankt voor je advies,
Hier steek ik behoorlijk wat van op.
Nog weer die ene vraag: regelt de computer ook de brandstofdruk?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Brandstofdruk is bij een 940 niet geregeld door de computer. Die stuurt de injectoren een bepaalde tijd open. Langer open is meer brandstof.
Vwb de lambda, setje zal het voordeligste uitpakken denk ik. Maar de meeste gebruiken een Bosch waar dan gelijk de juiste stekker aan zit. Wel zo makkelijk.
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
pwaes,
bedankt voor je reactie.
mijn 940: datum eerste toelating is: 06-01-1994.
dan zal deze ook wel lh2.4 zijn toch?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ja dus :-). Tip, b230ft computer is geschikter voor hogere drukken. Maar dan wel die afr meter erop hè ;-).
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
oke dan ga ik opzoek naar een lh2.4 computer van een B230FT

mile:.
bedankt voor de tip.
en bedankt voor alle hulpvolle reacties.
m.v.g
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
ik heb al snel even op MP gekeken en toen kwam ik dit tegen.
http://link.marktplaats.nl/583640922
is dit alles wat ik nodig heb?
ik weet dat dit miss niet de juiste is maar al die ecu kosten bijna niks:eek: