Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo advies gevraagd.
#11
Daar vraag je me wat. Lh2.2 ofzo dat zegt me allemaal niks.
Waar kan ikdat zien dan?

Kan ik de orginele brandstofdruk regelaar ook opschroefen dan?

Wederom bedamkt voor jullie reacties
Antwoord
#12
Van de 940 zijn er verschillende types computers geweest. Buiten het verschil tussen de motoren zijn er ook verschillende generaties. Die zijn dus ook niet zomaar uit te wisselen. Een lh2.4 computer uit een turbo kan uitgewisseld worden met een lh2.4 uit een nonturbo. Maar kan dus niet worden uitgewisseld met een lh2.2 computer. Daarom zul je eerst moeten weten welke je nu hebt. Adhv het bouwjaar is dat wel te achterhalen.

Overigens wil ik je toch sterk adviseren gauw naar 0,3 bar terug te gaan. Zonder lambda met afr meter kun je dat niet zomaar doen. Het moment dat je merkbaar vermogen verliest is eigenlijk al een paar stappen te ver. Een turbo regelt naar een rijker mengsel om de verbranding te koelen. Dat doet je huidige computer niet en de temperaturen lopen veel te hoog op.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#13
Volvo 142' bedankt voor je reactie.

Mijn volvo 940 komt uit 1994.

Ja je hebt gelijk hoor wat betreft de turbodruk
ik heb een stukje gereden met 0.6 bar maar toen ik de motorkap opdendeed
kwam ik er achter dat de motor nog nooit zo heet is geweest.
ik zet de boost morgen wel terug naar 0.3.

Dus het enige wat ik moet hebben is een turbo computer?

En dat past gewoon op de injectoren en MAF en alles van wat er nu opzit?
en regeld die computer ook de brandstofdruk?
Antwoord
#14
Nou ja een turbo computer is een mooi begin. Verder zou ik toch echt een afr meter gaan plaatsen. En die computer dus even uitzoeken of je nu lh2.2 of 2.4 hebt. Dan kun je die op een sloop scoren. Optie twee is wat Dennis zei, als ie 2.4 is kun je em laten chippen. Dan is je computer gelijk klaar voor toekomstige plannen en wellicht net zo duur als een andere computer.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#15
Ok nou dan ga ik maar is opzoek naar een computer.

Nog een vraag over die a/f meter,

Kan ik de widebamd sensor afzonderlijk van de meter kopen of moet dat een setje zijn.

Wat ik bedoel te zeggen is past iedere wideband lambda op ieder a/f meter?

Bedankt voor je advies,
Hier steek ik behoorlijk wat van op.

Nog weer die ene vraag: regelt de computer ook de brandstofdruk?
Antwoord
#16
Brandstofdruk is bij een 940 niet geregeld door de computer. Die stuurt de injectoren een bepaalde tijd open. Langer open is meer brandstof.

Vwb de lambda, setje zal het voordeligste uitpakken denk ik. Maar de meeste gebruiken een Bosch waar dan gelijk de juiste stekker aan zit. Wel zo makkelijk.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#17
pwaes,

bedankt voor je reactie.

mijn 940: datum eerste toelating is: 06-01-1994.

dan zal deze ook wel lh2.4 zijn toch?
Antwoord
#18
Ja dus :-). Tip, b230ft computer is geschikter voor hogere drukken. Maar dan wel die afr meter erop hè ;-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#19
oke dan ga ik opzoek naar een lh2.4 computer van een B230FTConfusedmile:.

bedankt voor de tip.

en bedankt voor alle hulpvolle reacties.

m.v.g
Antwoord
#20
ik heb al snel even op MP gekeken en toen kwam ik dit tegen.

http://link.marktplaats.nl/583640922

is dit alles wat ik nodig heb?
ik weet dat dit miss niet de juiste is maar al die ecu kosten bijna niks:eek:
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 112 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.095 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.983 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.655 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.799 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.439 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.123 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.230 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.456 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.141 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)