Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
hallo.
ik ben net klaar met mijn turbo project (turbo bouwen op B230FB)
maar de turbo rookt verschrikkelijk! een blauwe walm!
is mijn turbo nu kapot of wat?
2e hands op marktplaats gekocht.
bvd
gr
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Hoe heb je uiteindelijk die olieretour geregeld? Erg belangrijk dat die een vrije doorstroming heeft. Dus geen dode punten erin en BOVEN olienivo in je carter?
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
hoort er nog een restrictor in de olieaanvoer te zitten bij deze turbo's? En golden heeb je deze er ook in zitten?
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
ja ik heb gewoon zo hoog mogelijk de nippel in de carterpan geplaatst.
met een slang van binnen diameter 10mm dat zal toch wel genoeg zijn?
maar er zit ook behoorlijk wat speling op de as van de turbo
zo erg dat als je hem zo ver mogelijk naar beneden (of omhoog) drukt dat hij tegen het huis aanloopt.
of hoort dat zo? dat de olie die ruimte op vult?
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
gerald,
dat weet ik niet.
ik heb de olie aanvoer rechtstreeks aangesloten op waar normaal de olie sensor zit, er zit verder niks tussen
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Er mag zowiezo geen speling op die as zitten! Die schoepen draaien met een gigatisch hoog toerental.
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
nou het schoepje rammelt erin:frown:
dan zal dat wel het probleem zijn he?
en ik kan niet eens een proefritje maken want dan heb ik waarschijnlijk gelijk de brandweer achter me aan.
een dotje gas en mijn hele 940 verdwijnt:mad:
Berichten: 46
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2012
Dat zal vast wel mee vallen in veendam.
Maar dat betekent dat ze jou een oor hebben aan genaaid met die turbo.
Of kan je hem terug brengen?
Hoop het voor je.
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
ik heb de turbo + spruitstuk (spruitstuk in nieuwstaat) voor 100,- gekocht
maar de beste man zij dat de turbo goed was.
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Als je turbo de olie niet makkelijk kwijt kan via de retourpijp kan hij erg gaan roken.
De olie moet vanzelf naar beneden kunnen lopen. Dus geen rare knikken, veel bochten of een deel dat omhoog loopt.
Maar de speling die je noemt klinkt ook niet fijn. had je dat bij de koop niet gevoeld?