Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Je verdeler zit toch achter op de kop (tegen het schutbord aan) ? Dan zit er ook een Hallgever in

Moet wel de verdeler eraf en voor uit elkaar. Zie ook inbouwbeschrijving van KIM
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 199
Topics: 39
Lid sinds: Nov 2005
Ik denk dat het de computer (ECU) is. Deze zit in de passagiersvoetenbak, tegen het rechter schutbord.
Het schijnt dat de ECU's waarvan de cijfers op 561 eindigen het meeste problemen geven, wat deze kunnen doen is dat het signaal dat het systeemrelais aanstuurt af en toe op onregelmatige momenten wegvalt. Dit systeemrelais stuurt onder meer brandstofpompen, sensor en injectoren aan.
Ik heb dit probleem nu, dat soms de brandstofpompen niet gaan lopen waardoor de auto niet wil starten, met mijn USA specs 1992 240 GL met B230F motor. Morgen gaan we de ECU vervangen door een 946, afkomstig uit een 1993 240 GL Classic met FD motor.
Hoop dat dit het probleem oplost!
Zie ook:
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?...show_all=1
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012
www.electricvolvo.com
Berichten: 199
Topics: 39
Lid sinds: Nov 2005
Het was bij mij inderdaad de ECU.
Vrijdag een echte proefrit, zal resultaat laten weten.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012
www.electricvolvo.com
Berichten: 199
Topics: 39
Lid sinds: Nov 2005
Loopt weer als een zonnetje!
Slaat niet meer af, draait mooi rond, helemaal goed.
Blij mee!
Dus: ECU en systeemrelais zouden bij jou ook wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012
www.electricvolvo.com
Berichten: 25
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2012
Hey Martijn!
Bedankt voor al je tips. Ongeveer 1 1/2 maand geleden heb ik um bij een volvo specialist gezet die oude volvo's t/m 9-serie van binnen en buiten kent. Hij heeft werkelijk alle componenten getest en het heeft niet mogen baten.
Dit is in zijn loopbaan nog niet voorgekomen en hoefde niets te betalen. Vandaag heb ik helaas afscheidt genomen van mijn geliefde 740..... :frown: Bijkomend probleem is dat ik momenteel geen geld heb voor wat voor auto dan ook.
Dus dat wordt sparen en treinen. Het liefst zou ik zodra er budget is een 240 serie kopen. Eigenlijk nog veel mooier dan 7-serie. Benieuwd.
Maar iedereen bedankt tot nu toe!! Misschien kan ik nog eens wat aankooptips-vragen stellen.....