Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe Volvo 740 GL !
Beste Volvolvo-mensen,

Een maand geleden postte ik een bericht in het 'gezocht' forum. Ik was opzoek naar een oldtimer.
Nadat ik een paar auto's heb bekeken heb ik afgelopen vrijdag deze prachtige Volvo 740 gekocht.
De jongen waarvan ik hem kocht heeft hem 2 maand geleden gekocht van de 1e eigenaar (een 70-jarige man) in Staad bij de Bodensee in Zwitserland.

De auto is volledig gedocumenteerd, zelfs de originele sneeuwkettingen zitten erbij. De auto is van 05-1987, dus volgend jaar belastingvrij. Er zit geen roest
aan de auto. Een klein beetje steenslag aan de voorkant, en paar krasjes op de achterklep, dat is alles.

Op de achterklep hebben 3 stickers gezeten die er slecht van af zijn getrokken. Iemand enig idee hoe je dit weer wat kan oppoetsen? En helaas hangt
het hemeltje aan de achterkant.

De rit van Enschede terug naar de Veluwe was fantastisch. Twee jaar terug reed ik een jaar in een 240, en feit dat ik nu weer zo'n dikke degelijke
Zweed onder de kont heb is geweldig!

Foto's!

[Afbeelding: imag0353aap.jpg]
[Afbeelding: imag0352aap.jpg]
[Afbeelding: imag0350aap.jpg]
[Afbeelding: imag0348aap.jpg]
[Afbeelding: imag0347aap.jpg]
[Afbeelding: imag0349aao.jpg]
[Afbeelding: aapv.jpg]

Gr.Gertjan
Antwoord
Ha! Dat is precies mijn projectauto Tongue
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Een van de leukste kleuren voor een 740, tof ding! Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Goeie kleur!
Antwoord
[quote=gertjanrouvoet]Beste Volvolvo-mensen,

De auto is volledig gedocumenteerd, zelfs de originele sneeuwkettingen zitten erbij. [SIZE=4]De auto is van 05-1987, dus volgend jaar belastingvrij[/SIZE].

Hoi ik wil geen roet in het eten gooien maar in een andwoord op de vraag aan mijn boekhouder hoe het zit met belastingvrij rijden en 25 jaar regeling stuurde hij mij het volgende:

Huidige regeling betreffende belastingvrij rijden<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Inde volksmond wordt er meestal gesproken van belastingvrij rijden of het nietbetalen van wegenbelasting, in plaats van de meer officiële term ‘vrijstellingvan motorrijtuigenbelasting’. Wanneer je dus een auto op naam hebt die minimaal25 jaar oud is op basis van de eerste toelating, dan betaal je dus geenmotorrijtuigenbelasting meer. Dit proces vindt automatisch plaats, want zodraje auto de leeftijd van 25 jaar heeft, dan val je automatisch onder de regelingvan vrijstelling van wegenbelasting. Gebeurt dit niet automatisch, dan kun jede vrijstelling aanvragen bij de belastingdienst
Steedsmeer auto’s van 25 jaar of ouder op de weg!

Vanwegehet feit dat er steeds meer auto’s van 25 jaar en ouder op reguliere basis vande weg gebruik blijven maken, hetgeen een gevolg is van de betere techniek enbetere carrosserie van personenauto’s, loopt de belastingdienst natuurlijk heelwat inkomsten mis. Daarom komt er per 1 januari 2012 een nieuwe regeling
De nieuwe regeling betreffende vrijstellingmotorrijtuigenbelasting vanaf 2012
Op 31 december 2011 worden de auto’sdie volgens de eerste toelating 25 jaar worden, voor het laatst belastingvrij.Na die datum wordt de oude regeling bevroren.
uto’s die 25 jaar of ouder zijn opde datum 31 december 2011, blijven dus gebruik maken van het voordeel van deoude regeling en zijn dus ook daarna vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Auto’s met een eerste datumtoelating vanaf 1 januari 1987, worden nietmeer belastingvrij
Kopen en/ofinvoeren van een auto van minimaal 25 jaar oud onder de nieuwe regeling

Hebje op 1 januari 2012 geen personenauto van 25 jaar of ouder en wil je tochbelastingvrij rijden? Uiteraard kun je dan een occasion kopen van die leeftijd,waardoor jij ook zonder motorrijtuigenbelasting te betalen kunt rijden.Meerhierover kun je lezen in dit artikel over het kopen vaneen belastingvrije auto.[SIZE=3] Wanneer je een auto uit het buitenlandinvoert met een eerste toelating van voor 1 januari 1987, zal deze autohetzelfde behandeld worden als de al in Nederland aan het verkeer deelnemendeauto’s van voor 1 januari 1987.

dus na 1 januari 1987 zijn ze volgens mij niet meer vrijgesteld. helaas.
[/SIZE]
Antwoord
Dat is dus weer ondertussen achterhaald. Er is nu een overgangsregeling die er straks voor zorgt dat auto's pas vanaf 30 jaar belastingvrij is en er een brandstoftoeslag geldt voor LPG en diesel (met uitzondering van auto's t/m 1986). Dus op benzine wordt bovenstaande 740 GL gewoon belastingvrij. Smile

Zie ook http://www.nu.nl/auto/2671374/auto-30-ja...gvrij.html Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Inderdaad, volgens de huidige regeling wordt deze gewoon belastingvrij.
Antwoord
265gl schreef:[quote=gertjanrouvoet]Beste Volvolvo-mensen,

De auto is volledig gedocumenteerd, zelfs de originele sneeuwkettingen zitten erbij. [SIZE=4]De auto is van 05-1987, dus volgend jaar belastingvrij[/SIZE].

Hoi ik wil geen roet in het eten gooien maar in een andwoord op de vraag aan mijn boekhouder hoe het zit met belastingvrij rijden en 25 jaar regeling stuurde hij mij het volgende:

Huidige regeling betreffende belastingvrij rijden<o:p></o:p>
Inde volksmond wordt er meestal gesproken van belastingvrij rijden of het nietbetalen van wegenbelasting, in plaats van de meer officiële term ‘vrijstellingvan motorrijtuigenbelasting’. Wanneer je dus een auto op naam hebt die minimaal25 jaar oud is op basis van de eerste toelating, dan betaal je dus geenmotorrijtuigenbelasting meer. Dit proces vindt automatisch plaats, want zodraje auto de leeftijd van 25 jaar heeft, dan val je automatisch onder de regelingvan vrijstelling van wegenbelasting. Gebeurt dit niet automatisch, dan kun jede vrijstelling aanvragen bij de belastingdienst
Steedsmeer auto’s van 25 jaar of ouder op de weg!

Vanwegehet feit dat er steeds meer auto’s van 25 jaar en ouder op reguliere basis vande weg gebruik blijven maken, hetgeen een gevolg is van de betere techniek enbetere carrosserie van personenauto’s, loopt de belastingdienst natuurlijk heelwat inkomsten mis. Daarom komt er per 1 januari 2012 een nieuwe regeling
De nieuwe regeling betreffende vrijstellingmotorrijtuigenbelasting vanaf 2012
Op 31 december 2011 worden de auto’sdie volgens de eerste toelating 25 jaar worden, voor het laatst belastingvrij.Na die datum wordt de oude regeling bevroren.
uto’s die 25 jaar of ouder zijn opde datum 31 december 2011, blijven dus gebruik maken van het voordeel van deoude regeling en zijn dus ook daarna vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Auto’s met een eerste datumtoelating vanaf 1 januari 1987, worden nietmeer belastingvrij
Kopen en/ofinvoeren van een auto van minimaal 25 jaar oud onder de nieuwe regeling

Hebje op 1 januari 2012 geen personenauto van 25 jaar of ouder en wil je tochbelastingvrij rijden? Uiteraard kun je dan een occasion kopen van die leeftijd,waardoor jij ook zonder motorrijtuigenbelasting te betalen kunt rijden.Meerhierover kun je lezen in dit artikel over het kopen vaneen belastingvrije auto.[SIZE=3] Wanneer je een auto uit het buitenlandinvoert met een eerste toelating van voor 1 januari 1987, zal deze autohetzelfde behandeld worden als de al in Nederland aan het verkeer deelnemendeauto’s van voor 1 januari 1987.

dus na 1 januari 1987 zijn ze volgens mij niet meer vrijgesteld. helaas.
[/SIZE]

Lekkere boekhouder heb je!! ;-)
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Gelukkig maar dat het aangpast is:high5:. Dit was de sytuatie eind vorig jaar. Ik ben blij dat er hier in ieder geval mensen zijn die het precies weten. Ik vond het al zo vervelend dat het met 5 maanden verschil niet meer zou gelden. Kunnen er nog veel volvo's belasting vrij worden gereden. Misschien ga ik dan ook nog op zoek naar een jonkie.
Inderdaad heb ik een lekkere boekhouder. Hij bespaard mij een hoop belasting geld in ons bedrijf.
Antwoord
Nog een klein mankementje is de benzinemeter. Waarna ik op een rechte weg rij
zonder hobbels geeft de meter de hoeveelheid brandstof aan, maar wanneer je bochten maakt
gaat ie wat heen en weer. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 165 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Eerste Volvo IVARIO 39 3.879 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.285 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 718 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 218.151 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.760 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 64.177 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.464 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.989 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.707 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)