Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kleine toerenteller voor diesel
Hallo,

Ik heb net een setje boordinstrumenten gekocht (buitentemp, olietemp diesel en toerenteller diesel) en dacht dat even vlug in te bouwen.

Wetende dat bij de benzinemotoren de toerentellerkabel (rood/wit) ligt te wachten achter het dashboard wip ik dus de afdekkapjes eraf... en zie leegte.

Ik vind geen enkele kabel achter de afdekplaatjes. Dus nu weet ik even niet meer wat gedaan.

Is de toerentellerkabel bij de diesels of vanaf modeljaar '92 mss aagesloten op het tellergeheel (ik kreeg dat verekte dimknopje er niet af om de klokkenwinkel eruit te halen)? Moet er apart een kabel naar de motor getrokken worden (zo ja, naar waar)?

Alvast bedankt voor de hulp!

Dietbrand

PS Weet er iemand of je de rubberen klemmetjes om de kleine klokjes vast te zetten nog kunt verkrijgen bij de dealer?
Roll<br /><br />&quot;Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and danced naked on top of a harpsichord singing 'Cunning plans are here again'.&quot;
Antwoord
Via het andere volvo forum (brickboard) heb ik ontdekt dat er een kabel moet worden getrokken naar de W-klem van de alternator.

Zo gezegd zo gedaan => ik heb een toerentellertje Tongue
Roll<br /><br />&quot;Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and danced naked on top of a harpsichord singing 'Cunning plans are here again'.&quot;
Antwoord
hàDietbrand,

Mag ik vragen wat je betaald hebt voor die toerenteller ?, ben zelf ook op zoek.

groet

Erik
et is allemaal de schuld van VolvoKees
Antwoord
Moeilijk te zeggen: was een ganse doos met spullen

- alternator (diesel)
- ruitenwissermotor
- 2 koplampsets
- enkele riemen en prullaria (knopjes, lampjes)
- toerenteller, buitentempmeter en olietempmeter (met sensor)
- set wintermatten

=> 90€
Antwoord
dietbrand schreef:Moeilijk te zeggen: was een ganse doos met spullen

- alternator (diesel)
- ruitenwissermotor
- 2 koplampsets
- enkele riemen en prullaria (knopjes, lampjes)
- toerenteller, buitentempmeter en olietempmeter (met sensor)
- set wintermatten

=> 90€

OkÃÂ, weet je of e.e.a. tweedehans of alleen nieuw nog te koop is, dan doe ik dat wel

Erik
et is allemaal de schuld van VolvoKees
Antwoord
Ik betwijfel of de meters nog nieuw te krijgen zijn (ik dacht trouwens dat deze rond de 250 € kostten destijds).

Maar mits wat zoeken kun je ze zeker nog vinden.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aansluiten bedrading b230 voor vonk bobine Keesrutten260 1 717 11 May 2024, 21:03
Laatste bericht: Marc1970
  Waar dient dit stekkertje voor? Kogelman 2 1.343 5 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Kogelman
  Afgekeurd op het "controle lampje" voor het mistachterlicht marc-f 2 1.559 9 September 2022, 13:06
Laatste bericht: marc-f
  Radio welke geschikt is voor elektrische antenne Van Schellen 11 8.899 22 May 2020, 23:56
Laatste bericht: Van Schellen
  Volvo 244: Toerenteller geeft te hoog toerental aan Hahn 8 8.124 23 August 2018, 13:48
Laatste bericht: 245GLE1981
  ruitenwissermotor voor wakka 4 4.857 7 March 2018, 21:14
Laatste bericht: wakka
  Tellerbak diesel versus benzine HSGHOR 2 4.062 24 June 2017, 07:11
Laatste bericht: HSGHOR
  Toerenteller in de war HansDAF 2 3.600 25 March 2017, 13:40
Laatste bericht: HansDAF
  Mistlampen [voor] Nicolaas H 4 5.193 16 July 2016, 16:41
Laatste bericht: Nicolaas H
  Audio kabels trekken van voor naar achter Arjen van Hattem 2 3.845 6 June 2016, 13:50
Laatste bericht: Arjen van Hattem

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)