Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ebay/marktplaats enz> deel XVIII..
Oftewel een haatbrigade oprichten :lol:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Black Moose, ik zou die laten staan.
Teveel (mogelijke) beren op de weg: een origineel NL auto ,dus al dik 30 jaar rond rijdend in ons "slechte autoklimaat", zo te zien al veel aan gespoten/bijgespoten,verschillnde dingen aan veranderd die niet origineel zijn etc.

Beter een Noord-Zweeds import-exemplaar zoeken wat nog in de originele staat is,dan is -qua carrosserie- de kans op een miskoop een stuk kleiner naar mijn mening.
Antwoord
Black Moose schreef:Ja, die ziet er niet zo heel mooi meer uit, maar ze vragen ook niet de hoofdprijs en misschien kan er nog wat af nadat ie helemaal afgekraakt is. Eigenlijk moeten eerst 2-3 man gaan kijken en helemaal tot de grond toe afbreken en dan met een leuke korting ophalen. Dan kan ik voor het prijsverschil de verschillende dingen (laten) maken.

Jan, deze inkooptechniek kan ook averechts werken ;-)! Beetje verkopende partij zegt gewoon.....dan moet je em niet kopen ;-)!
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Inderdaad, de verkopende partij zal dan alleen maar denken van "Daar zul je wel weer de zoveelste persoon hebben die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten".

Afkraken van een auto heeft vaak geen zin, daarmee krijg je geen goodwill van de verkoper. Beter is het om te zeggen dat het een goede auto is, maar met zijn (kleine) gebreken. Komt een stuk vriendelijker over dan dat je aankomt en zegt: "dit is fout, dat is fout, dit vind ik ook niet goed, ik bied 1000 euro minder".
Antwoord
Afkraken doen de drie eerste potentiele kopers en dan kom ik, mooie auto blabla, jammer dat blabla kan wel iets van de prijs af, ohja doe ik neem maar mee voor de helft Rolleyes

DennisvdB schreef:Inderdaad, de verkopende partij zal dan alleen maar denken van "Daar zul je wel weer de zoveelste persoon hebben die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten".

Afkraken van een auto heeft vaak geen zin, daarmee krijg je geen goodwill van de verkoper. Beter is het om te zeggen dat het een goede auto is, maar met zijn (kleine) gebreken. Komt een stuk vriendelijker over dan dat je aankomt en zegt: "dit is fout, dat is fout, dit vind ik ook niet goed, ik bied 1000 euro minder".
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Black Moose schreef:Ja, die ziet er niet zo heel mooi meer uit, maar ze vragen ook niet de hoofdprijs en misschien kan er nog wat af nadat ie helemaal afgekraakt is.
Om eerlijk te zijn jaag ik dat soort mensen met pek en veren weg: ze kraken het allemaal af en vervolgens doen ze een bod en "helpen ze je er graag van af". Ik antwoord dan simpel met: "maar als je het allemaal niets vindt, dan wil je 't dus niet. Tabee!" En dan zijn ze ineens verdacht stil. Tongue

Ik probeer dat soort gezeur sowieso van tevoren al te voorkomen door een goede advertentie, maar kennelijk ben ik daarin te eerlijk dan denk ik. Tongue

Zo had ik ooit een knakenrijder die mijn 740 Turbo wilde hebben. Het ding moest nog 5-6 maanden wachten tot 'ie belastingvrij was, maar goed: er zat geen spatje roest op en er zat een gloednieuwe APK op. Die persoon had een paar keer gemaild met nogal irri vragen (lees de advertentie en je weet het) en bleef maar zeuren over de prijs: er moest 1500 Euro van af, want er moest nog wegenbelasting betaald worden bladiebla en dure verzekering, en er moest ook nog LPG in en moest ook nog eens de extra benzinetank eruit bladiebla kost ook weer geld dus korting blabla. Ik heb de beste man het adres van de Toyota-dealer gegeven en hem verteld dat 'ie maar een Aygo moest halen (zo'n persoon kan gewoon geen Volvo-liefhebber zijn). Vond 'ie niet zo leuk. Tongue

Voorbeeldje van zo'n afkraak-ridder: toen mijn 244 diesel te koop stond voor 3000 Euro kreeg ik van iemand een bericht dat hij voor de helft van het geld de auto direct kwam halen ("meteen contant geld, wel zo handig!" Dat mag ik hopen, anders kan 'ie niet eens verkocht worden). Ik zeg dat ik daarop niet in ga want het bod is veels te laag, kreeg ik een heel betoog wat voor achterlijk verouderd blok het was en blabla jaren '70 techniek wie wil dat nou bladiebla. Maar: ik kon blij zijn met mijn bod want ik werd van oude meuk af geholpen. Daarop gereageerd waarom meneer dan oude meuk wil als 'ie het zo afkraakt. Nooit meer iets van gehoord. Tongue Van die kansloze afkraakshit werkt niet bij mij: dan schiet je gewoon jezelf in de voet.

Over de figuren die voor 1000-1500 Euro een gloednieuwe 240 of 740 verwachten in showroomstaat zonder roest en geen onderhoud de komende jaren zal ik maar niet eens beginnen. Wink
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
ga even rustig zitten... ;-)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:ga even rustig zitten... ;-)

:-) Snap Bart Willem wel eerlijk gezegd!

Laatst iemand meegemaakt met de vraag of het door mij aangebodene een vaste prijs was en zijn tweede vraag was of hij het voor 75 euro minder dezelfde avond kon komen ophalen.
Mjn antwoord: geen vaste prijs, het mag ook meer zijn ;-)
Reageerde hij: Dus 75 euro minder is dus akkoord?
Sommige mensen hebben of geen humor of zijn zo dom. Heb me helemaal rot gelachen ;-)
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Bart-Willem 2 pntn...

Verder is het moeilijk beoordelen. Jammer dat er inderdaad mensen dusdanige voorstellen durfen te doen. Helaas bereiken ze soms wel hun doel!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
brandstof diesel of... ik verwacht omgebouwd naar allesbrander of gezien de verzwaarde achterveren, LPG-Diesel combi.. (ja dat kan..zuiniger, schoner en wat meer vermogen..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Afraders Ebay / Marktplaats Harry 1.371 802.977 3 April 2023, 20:43
Laatste bericht: Kogelman
  Bijzondere/vreemde/grappige advertenties op Marktplaats/Ebay etc. jos245 1.564 1.014.610 22 November 2021, 10:45
Laatste bericht: Rob
  Marktplaats... st€€ds commercieler Dopski 7 10.694 14 February 2016, 15:34
Laatste bericht: Dopski
  144 op Marktplaats simplicity 1 3.363 1 July 2013, 12:46
Laatste bericht: Dopski
  Ebay/marktplaats enz> deel XVI.. TheSaint77 637 259.135 15 August 2009, 21:03
Laatste bericht: Bazis
  Ebay/marktplaats enz> deel XV..and still counting.. TheSaint77 482 238.933 8 December 2008, 21:19
Laatste bericht: TheSaint77
  PP's 740 Turbo op eBay PP! 8 8.221 20 March 2008, 01:12
Laatste bericht: Jelmar
  Ebay/marktplaats enz> deel XIV inmiddels PP! 271 137.952 23 January 2008, 14:27
Laatste bericht: TheSaint77
  20 pk extra voor 5,50 euro? Gezien op EBAY 240 GLT Aut 4 5.486 3 November 2007, 12:13
Laatste bericht: Jw240
  Ebay, Marktplaats enz. Deel XIII!!!!!! PP! 237 103.250 30 September 2007, 08:11
Laatste bericht: a.huis

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)