Berichten: 8
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2012
er is een volvo 245 dl uit 1979 op mijn pad gekruist.op gas.voorzien van stuurbekrachtiging en een 5 hand schakel bak.Nederlands orginele auto.
Is dit een model wat goed en betrouwbaar is(kwalitatief goed) of kan ik beter blijfen kijken voor een type van na 1990?
Graag hoor ik of iemand ervaring heeft
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Ervaringen hebben we hier allemaal ;-)!
Lees dit draadje eens door.
http://volvolvo.nl/showthread.php/1169-M...ankooptips
De ene 79 er is de andere niet. Een 79 kan beter zijn dan een 90 er, alles te maken met onderhoud en staat van de auto.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
De combinatie 1979, 5 bak en stuurbekrachtiging maakt dit een beetje een dubieus geval. In dit tijd waren 9 van de 10 245's met 4 bak en 'hand'besturing. De hele 5 bak verscheen pas in MY 1983, voor die tijd was het een 4 plus overdrive, in de luxe/krachtige versies (DLE, GL, GLE).
Oftewel het is waarschijnlijk een na-1990 auto met 1979 kenteken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Dat is wel erg kort door de bocht, kan best zijn dat iemand zijn auto heeft geupgrade en er een andere versnellingsbak en stuurbekrachtiging in heeft gezet.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Uiteraard, en dat kan volvoniba dan mooi allemaal nakijken. Google bijvoorbeeld "volvo 245 1979", dan krijg je een leuke verzameling afbeeldingen van wat je kan verwachten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Black Moose schreef:Dat is wel erg kort door de bocht, kan best zijn dat iemand zijn auto heeft geupgrade en er een andere versnellingsbak en stuurbekrachtiging in heeft gezet.
Mee eens!! Voor mij zegt een foute paravan 100 x zoveel als een 5 bak, stuurbekrachtiging, plastic strips op de deuren of een andere motor. N.B mijn 78 er heeft ook een 5 bak.
Als volvoniba plaatjes schiet kunnen we een nog beter oordeel vellen ;-)
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 8
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2012
12 May 2012, 07:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 May 2012, 07:47 door volvoniba.)
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Dat lijkt gewoon te kloppen.
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Ziet er op het eerste gezicht goed uit ( en op het eerste gezicht met aangrenzende waarschijnlijkheid niet omgekat ;-))!
Bij mijn eerdere link even goed doorlezen naar de aandachtspunten, roest op wielbakken, achterklep etc.
Grote voordeel van een 245 op LPG mits goed onderhouden dat ie zijn waarde goed behoudt. Dat ligt bij een 90 er net iets anders.
Succes!!
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Maar sinds men weet dat die uit 1990 etc ook belastingvrij worden (mits alleen op benzine, voor diesel en LPG geldt een toeslag dan) zijn de prijzen van latere bouwjaren ook ineens gestegen. Leuk en aardig, maar voor eentje uit 1991 moet dan nog minstens 5400 Euro wegenbelasting betaald worden voordat 'ie belastingvrij is. En dan heb ik eventuele verhogingen van wegenbelasting (die er elke jaar wel zijn) niet eens meegerekend.