4 April 2012, 10:43
DanielR schreef:Vanaf welk jaar waren de dakrails eigenlijk standaard? Valt me op dat deze de dakrails niet heeft.Dat verschilt per land.
Afraders Ebay / Marktplaats
|
4 April 2012, 10:43
DanielR schreef:Vanaf welk jaar waren de dakrails eigenlijk standaard? Valt me op dat deze de dakrails niet heeft.Dat verschilt per land.
8 May 2012, 20:09
En het is weer omkat-tijd!
![]() http://link.marktplaats.nl/554973469 Volgens het kenteken is het een GLE uit 1979, terwijl je toch echt een B230K-blok ziet. Lijkt een '88'er te zijn met een 79'er kenteken/chassisnummer. ![]()
8 May 2012, 20:25
Hij heeft in ieder geval de kleur aan laten passen op het kenteken
![]()
8 May 2012, 21:05
BartWillem schreef:En het is weer omkat-tijd! Vaak niet met je eens qua omkatten maar ga nu wel met je mee ;-) met aangrenzende zekerheid. Alles kan natuurlijk maar in dit geval is er wel heel veel huisvlijt nodig geweest. Aleen qua blok ga ik niet met je mee, een B230K kan je ook in een 1979 er lepelen.
Volvo 244 DL 1974
volvosvenska schreef:Vaak niet met je eens qua omkatten maar ga nu wel met je mee ;-) met aangrenzende zekerheid. Deze witte auto is naar mijn mening helemaal origineel muv van het lijstje voor de passagiersdeur alwaar waarschijnlijk het nr behorend aan een 1987 model veranderd is met dat van wat op een kenteken uit 1979 staat. Maar men heeft niet de moeite genomen om de injektie van een 1979 (B21E) over te bouwen. Dat zou teveel moeite zijn geweest.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
8 May 2012, 21:34
skidje schreef:Niet ***len.. alles aan die bak stinkt naar 1987 of jonger... Daarom ging ik ook met hem mee qua opmerking over het omkatten ;-)!
Volvo 244 DL 1974
8 May 2012, 21:36
volvosvenska schreef:Vaak niet met je eens qua omkatten maar ga nu wel met je mee ;-)Hoezo niet? Ik weet vaak de detail-verschillen tussen de onderlinge bouwjaren, en als er een moderner dashboard, 2 roosters of nieuwere portieren in zitten weet je vaak al genoeg. ![]() B230K is wel geleverd in de 240, maar het ombouwen van een GLE naar een B230K is niet bepaald gemakkelijk en snel gedaan (zou ook een erg onlogische ombouw zijn, gezien 't feit dat een B21E natuurlijk wat krachtiger is en voor de carburateur van een B230K de onderdelen niet tot nauwelijks meer te krijgen zijn).
Ik vind dat je best genuanceerd kan zijn als je het niet zeker weet. Er zijn een aantal mensen waaronder volvosvenska en ondergetekende die in dit topic dat een aantal keer hebben aangegeven. Daar doelt hij op neem ik aan.
skidje schreef:Niet ***len.. alles aan die bak stinkt naar 1987 of jonger...Dat zegt svenska toch ook? ..."aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid..."
8 May 2012, 22:39
OK. heb het iets of wat genuanceerd.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
10 May 2012, 10:42
nieuwere koplampen, spatborden, trim onder aan de deuren, achterlichten, dashboard, motor.... zou iig wel een behoorlijke ombouw zijn geweest...
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|