Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Marc1970 schreef:De dieselstartmotoren zitten aan de andere kant etc. De gewone startmotoren komen niks te kort toch?
Ik moet een andere hebben, en zoek er dus 1 met meer vermogen en die iets compacter is.
240 startmotor is volgens mij gelijk, een 940 compacter?
Groeten, Boele
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
28 April 2012, 15:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 April 2012, 15:34 door Marc1970.)
Ergens na 1988 werden de startmotoren slanker, lichter en sterker, tsjonge, wat een verbeteringen in ene keer.
Deze beauty:
http://link.marktplaats.nl/553813134 Je bent aan het bieden op eentje die er erg mooi uitziet maar geen enkele typeaanduiding heeft, vraag me af of dat een echte Bosch is?
Wat je dus wel hebt is dat de 240 etc versies schroefdraad in de starter getapt hebben en metrisch, t.o. de B20 met door en door bouten in UNC maat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ik heb er dus zo'n lichtgewicht ding in zitten.. met de originele bouten en moeren, gaat net.. plaatjes ergens in m'n topic..
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Marc1970 schreef:Ergens na 1988 werden de startmotoren slanker, lichter en sterker, tsjonge, wat een verbeteringen in ene keer.
Deze beauty: http://link.marktplaats.nl/553813134 Je bent aan het bieden op eentje die er erg mooi uitziet maar geen enkele typeaanduiding heeft, vraag me af of dat een echte Bosch is?
Wat je dus wel hebt is dat de 240 etc versies schroefdraad in de starter getapt hebben en metrisch, t.o. de B20 met door en door bouten in UNC maat.
En anders een boor van 12,5 mm er doorheen en met lange M12 bouten/moeren vastzetten. Dan passen ze allemaal.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..