Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen
vooral dopjes monteren, als op de 123GT, en desnoods nog de chromen dopmoeren en oud type sierringen..

[Afbeelding: 2525735650102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Het is toch allemaal goed gekomen :-) Vanmorgen bij Dries de goede ventielen (TR415) gekocht en door naar de bandenboer. Eerste poging resulteerde in een enorme knal met als gevolg een gescheurde band maar daarna ging het allemaal prima.

En ik kon de verleiding niet weerstaan om gelijk naafkapjes mee te nemen, staat idd erg ok. Volgende stap chromen dopmoeren maar voor nu dik tevreden. Mijn spuitwerk heeft slecht uitgepakt dus dit moet nog ever tzt, geeft wel de tijd om over de kleur na te denken.

Ik hoop dit weekend wat foto's te schieten, maar het ziet er een heel stuk beter uit dan de fietsbanden welke er eerst onder zaten ;-) Twijfel zelfs of ik hem ga verlagen, beetje wielkast vulling doet een hoop......

Wat wel blijft opvallen is dat de wielen voorzien zijn van een behoorlijk neg. camber. Ik hoop dat ze me hier op de afsteldag volgende week zaterdag het eea over kunnen uitleggen. Hopelijk niets ernstig mee aan de hand........
Antwoord
Jeroen V schreef:Wat wel blijft opvallen is dat de wielen voorzien zijn van een behoorlijk neg. camber. Ik hoop dat ze me hier op de afsteldag volgende week zaterdag het eea over kunnen uitleggen. Hopelijk niets ernstig mee aan de hand........

Toevallig heb ik vandaag aan de linkerkant een nieuwe onderfusee geplaatst .
Mijn auto stond altijd aan de linkerkant lager.
Dit scheelde toch zo'n 2cm.
Als eerste maar de veren gechekt.Deze waren okÃ.
Verder zoeken dan maar.
Het bleek dat links en rechts verschillende fusees zaten :-O
En helemaal sufBig Grinaar reed ik dus al jáááren mee rond

Er zijn ook verschillende bovenfusees verkrijgbaar.
Een poosje terug had een kennis van mij ook aan ÃÃn kant van zijn Amazon een zeer negatief camber.
Bleek ook een verkeerde bovenfusee in te zitten...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
edwin schreef:Toevallig heb ik vandaag aan de linkerkant een nieuwe onderfusee geplaatst .
Mijn auto stond altijd aan de linkerkant lager.
Dit scheelde toch zo'n 2cm.
Als eerste maar de veren gechekt.Deze waren okÃ.
Verder zoeken dan maar.
Het bleek dat links en rechts verschillende fusees zaten :-O
En helemaal sufBig Grinaar reed ik dus al jáááren mee rond

Er zijn ook verschillende bovenfusees verkrijgbaar.
Een poosje terug had een kennis van mij ook aan ÃÃn kant van zijn Amazon een zeer negatief camber.
Bleek ook een verkeerde bovenfusee in te zitten...

Hmmm misschien ligt het daaraan, gekke is wel dat het me nu pas opvalt. Hoe is dit aan de achterkant geregeld eigenlijk?

Ben ik een speciale "vork" nodig om de oude fusee's eruit te wippen of zijn ze er ook uit te slaan??
Antwoord
Aan de a.kant valt niks te stellen / regelen.
De veer bepaalt de hoogte en met een starre as valt er geen camber af te stellen.

De onderste fusee kan je er uit slaan .Tot op heden is het mij altijd gelukt.
De moer zover losdraaien dat ie +- ÃÃn gang boven de draad uitsteekt .Zo houd je de draad heel.
Dan op de moer met een verlengstuk langs de bovenste fusee een klap met een hamer geven.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Doordat hij konisch geklemd zit, kun je ook juist op de zijkant van het 'gat' slaan waar hij in zit.
Het liefst met een wat puntige hamer slaan en goed steunen aan de overliggende kant met een zware hamer of tas.
Zo gaan bij mij altijd alle fusees en spoorstangkogels los.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
[QUOTE=edwin;
De onderste fusee kan je er uit slaan .Tot op heden is het mij altijd gelukt.
De moer zover losdraaien dat ie +- ÃÃn gang boven de draad uitsteekt .Zo houd je de draad heel.
Dan op de moer met een verlengstuk langs de bovenste fusee een klap met een hamer geven.[/QUOTE]

Dit vind ik altijd een prachtig klusje. Ik doe het altijd alleen iets anders, ik sla nooit op de bovenkant van de moer, maar laat de hele fusee 'schrikken.'

De ene kant een vuistje tegen de fusee, andere kant met een flinke hamer slaan. Ze springen dan vaak zo los. Bij mijn eerste Amazon een keer goed mis geslagen, hele schotel van de stabilisatorstang krom. Dus enige controle is gewenst ;-)

Verschillende fusee's nog nooit gehoord! Ik zet er altijd het liefst originele fusee's in, die kan je met een splitpen borgen.
Groeten, Boele
Antwoord
Ah, Lars was me voor ;-)
Groeten, Boele
Antwoord
Heren dank voor de uitleg, ga er tzt mee aan de gang.

Hierbij een paar plaatjes hoe de ama er nu bij staat:

[Afbeelding: ama_1.jpg]

[Afbeelding: ama_4.jpg]

[Afbeelding: ama_3.jpg]

[Afbeelding: ama_5_zww.jpg]

Ik ben er voor nu tevreden mee, gezien mijn matige afwerking van de velgen gaan deze nog een keertje over. Misschien een ietwat donkerder.......
Antwoord
Mooie foto's!
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 42 4.708 5 uren geleden
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 352 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.704 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 800 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 219.996 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.890 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.314 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.631 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.782 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.239 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)