21 March 2012, 18:06
vooral dopjes monteren, als op de 123GT, en desnoods nog de chromen dopmoeren en oud type sierringen..
Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen
|
21 March 2012, 18:06
vooral dopjes monteren, als op de 123GT, en desnoods nog de chromen dopmoeren en oud type sierringen..
22 March 2012, 20:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 March 2012, 20:34 door Jeroen V.)
Het is toch allemaal goed gekomen :-) Vanmorgen bij Dries de goede ventielen (TR415) gekocht en door naar de bandenboer. Eerste poging resulteerde in een enorme knal met als gevolg een gescheurde band maar daarna ging het allemaal prima.
En ik kon de verleiding niet weerstaan om gelijk naafkapjes mee te nemen, staat idd erg ok. Volgende stap chromen dopmoeren maar voor nu dik tevreden. Mijn spuitwerk heeft slecht uitgepakt dus dit moet nog ever tzt, geeft wel de tijd om over de kleur na te denken. Ik hoop dit weekend wat foto's te schieten, maar het ziet er een heel stuk beter uit dan de fietsbanden welke er eerst onder zaten ;-) Twijfel zelfs of ik hem ga verlagen, beetje wielkast vulling doet een hoop...... Wat wel blijft opvallen is dat de wielen voorzien zijn van een behoorlijk neg. camber. Ik hoop dat ze me hier op de afsteldag volgende week zaterdag het eea over kunnen uitleggen. Hopelijk niets ernstig mee aan de hand........
22 March 2012, 20:53
Jeroen V schreef:Wat wel blijft opvallen is dat de wielen voorzien zijn van een behoorlijk neg. camber. Ik hoop dat ze me hier op de afsteldag volgende week zaterdag het eea over kunnen uitleggen. Hopelijk niets ernstig mee aan de hand........ Toevallig heb ik vandaag aan de linkerkant een nieuwe onderfusee geplaatst . Mijn auto stond altijd aan de linkerkant lager. Dit scheelde toch zo'n 2cm. Als eerste maar de veren gechekt.Deze waren okÃ. Verder zoeken dan maar. Het bleek dat links en rechts verschillende fusees zaten :-O En helemaal suf ![]() Er zijn ook verschillende bovenfusees verkrijgbaar. Een poosje terug had een kennis van mij ook aan ÃÃn kant van zijn Amazon een zeer negatief camber. Bleek ook een verkeerde bovenfusee in te zitten...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
22 March 2012, 21:49
edwin schreef:Toevallig heb ik vandaag aan de linkerkant een nieuwe onderfusee geplaatst . Hmmm misschien ligt het daaraan, gekke is wel dat het me nu pas opvalt. Hoe is dit aan de achterkant geregeld eigenlijk? Ben ik een speciale "vork" nodig om de oude fusee's eruit te wippen of zijn ze er ook uit te slaan??
23 March 2012, 08:53
Aan de a.kant valt niks te stellen / regelen.
De veer bepaalt de hoogte en met een starre as valt er geen camber af te stellen. De onderste fusee kan je er uit slaan .Tot op heden is het mij altijd gelukt. De moer zover losdraaien dat ie +- ÃÃn gang boven de draad uitsteekt .Zo houd je de draad heel. Dan op de moer met een verlengstuk langs de bovenste fusee een klap met een hamer geven.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
23 March 2012, 09:20
Doordat hij konisch geklemd zit, kun je ook juist op de zijkant van het 'gat' slaan waar hij in zit.
Het liefst met een wat puntige hamer slaan en goed steunen aan de overliggende kant met een zware hamer of tas. Zo gaan bij mij altijd alle fusees en spoorstangkogels los.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
23 March 2012, 09:36
[QUOTE=edwin;
De onderste fusee kan je er uit slaan .Tot op heden is het mij altijd gelukt. De moer zover losdraaien dat ie +- ÃÃn gang boven de draad uitsteekt .Zo houd je de draad heel. Dan op de moer met een verlengstuk langs de bovenste fusee een klap met een hamer geven.[/QUOTE] Dit vind ik altijd een prachtig klusje. Ik doe het altijd alleen iets anders, ik sla nooit op de bovenkant van de moer, maar laat de hele fusee 'schrikken.' De ene kant een vuistje tegen de fusee, andere kant met een flinke hamer slaan. Ze springen dan vaak zo los. Bij mijn eerste Amazon een keer goed mis geslagen, hele schotel van de stabilisatorstang krom. Dus enige controle is gewenst ;-) Verschillende fusee's nog nooit gehoord! Ik zet er altijd het liefst originele fusee's in, die kan je met een splitpen borgen.
Groeten, Boele
24 March 2012, 15:52
Heren dank voor de uitleg, ga er tzt mee aan de gang.
Hierbij een paar plaatjes hoe de ama er nu bij staat: ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ben er voor nu tevreden mee, gezien mijn matige afwerking van de velgen gaan deze nog een keertje over. Misschien een ietwat donkerder....... |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Eerste Volvo | IVARIO | 41 | 4.699 |
6 uren geleden Laatste bericht: BartJu |
|
Even voorstellen: Volvo 340 van Wout | Wout_Holsbeek | 5 | 351 |
17 April 2025, 21:00 Laatste bericht: BartJu |
|
Voorstellen: Volvo 245 1976 | Kogelman | 19 | 4.704 |
2 April 2024, 17:05 Laatste bericht: IVARIO |
|
voorstellen volvo 240 1983 | dafshooter | 1 | 799 |
26 February 2024, 13:40 Laatste bericht: Rob |
|
Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 | Arjan. | 359 | 219.973 |
12 March 2023, 16:12 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Eerste Volvo | V70D4204T5 | 3 | 1.890 |
16 December 2022, 22:39 Laatste bericht: Kogelman |
|
Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 | jhilverda | 49 | 65.308 |
22 October 2022, 21:09 Laatste bericht: volvo144 |
|
eigenaar volvo 245 1979 | HenkMar 245 | 5 | 3.630 |
31 July 2022, 14:10 Laatste bericht: pepijnwk |
|
![]() |
Volvo 940 2.3 i Polar LPT | Bacchus | 1 | 1.782 |
3 January 2022, 15:40 Laatste bericht: Marc1970 |
Voorstellen met volvo 265 | Wouter265 | 1 | 2.235 |
18 July 2021, 08:48 Laatste bericht: pepijnwk |